AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #1 Skrevet 5. juli 2016 Jeg har et spørsmål om kontantstøtte. Jeg har en tenåringsdatter som nå er 14 og ble født i 2002 som jeg aldri har fått kontantstøtte for pga. jeg ikke visste at var noe som kontantstøtte i det hele tatt. Så det jeg lurer på er kan hun få den kontantstøtten som etterbetaling? Og hvilke skjema kan jeg søke om det? Setter stor pris på svar! Anonymkode: 899cb...083
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #2 Skrevet 5. juli 2016 Nei, det kan hun nok dessverre ikke. Alt for sent Anonymkode: fba4f...493 1
Teriyaki Skrevet 5. juli 2016 #3 Skrevet 5. juli 2016 Kontantstøtte er der jo for de som ikke har små barn i barnehage, og dermed ikke kan jobbe/må jobbe redusert. Det kan selvsagt ikke etterbetales til person på 14 år. 1
Macro Skrevet 5. juli 2016 #4 Skrevet 5. juli 2016 Nei. Du kan søke 3 mnd tilbake i tid og retten går ut når barnet fyller 2 eller når det begynner i barnehage. Dessverre, du rakk det akuratt ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #5 Skrevet 5. juli 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et spørsmål om kontantstøtte. Jeg har en tenåringsdatter som nå er 14 og ble født i 2002 som jeg aldri har fått kontantstøtte for pga. jeg ikke visste at var noe som kontantstøtte i det hele tatt. Så det jeg lurer på er kan hun få den kontantstøtten som etterbetaling? Og hvilke skjema kan jeg søke om det? Setter stor pris på svar! Anonymkode: 899cb...083 Kravet er mer enn foreldet. En del av det å være foreldre er å holde seg oppdatert på og å søke stønader som barnetrygd g komtantstøtte i tide. Du kan alltids prøve å søke nå med begrunnelse pæat du ikke har kejnt til ordningen da barnet var lite. Men du vil nok få avslag med begrynnelse at du har eller burde ha skaffet deg kunnskap om kontantstøtte for mange år tilbake. Hvor er/var barnets far? Kjente heller ikke han til ordningen med kontantstøtte? Anonymkode: 20383...f4e 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #6 Skrevet 5. juli 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kravet er mer enn foreldet. En del av det å være foreldre er å holde seg oppdatert på og å søke stønader som barnetrygd g komtantstøtte i tide. Du kan alltids prøve å søke nå med begrunnelse pæat du ikke har kejnt til ordningen da barnet var lite. Men du vil nok få avslag med begrynnelse at du har eller burde ha skaffet deg kunnskap om kontantstøtte for mange år tilbake. Hvor er/var barnets far? Kjente heller ikke han til ordningen med kontantstøtte? Anonymkode: 20383...f4e Ikke noe som helst poeng å søke, barnet her er 14 år. Kommer ikke til å bli noen etterbetaling her. Barnetrygd søker man ikke på, der kommer automatisk Men ellers har man selv ansvaret for å søke stønader man er berettighet til, det stemmer. Anonymkode: fba4f...493
Mortil2jenter Skrevet 5. juli 2016 #7 Skrevet 5. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kravet er mer enn foreldet. En del av det å være foreldre er å holde seg oppdatert på og å søke stønader som barnetrygd g komtantstøtte i tide. Du kan alltids prøve å søke nå med begrunnelse pæat du ikke har kejnt til ordningen da barnet var lite. Men du vil nok få avslag med begrynnelse at du har eller burde ha skaffet deg kunnskap om kontantstøtte for mange år tilbake. Hvor er/var barnets far? Kjente heller ikke han til ordningen med kontantstøtte? Anonymkode: 20383...f4e Jeg og faren var skilt og jeg bodde på krisesenter. Han kjente til alle ordningene men han brydde seg ikke og gadd ikke.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #8 Skrevet 5. juli 2016 2 timer siden, Mortil2jenter skrev: Jeg og faren var skilt og jeg bodde på krisesenter. Han kjente til alle ordningene men han brydde seg ikke og gadd ikke. Du klarte deg jo uten pengene. Det er jo det viktigste! Anonymkode: a3677...431 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #9 Skrevet 6. juli 2016 18 timer siden, Mortil2jenter skrev: Jeg og faren var skilt og jeg bodde på krisesenter. Han kjente til alle ordningene men han brydde seg ikke og gadd ikke. Da synes jeg du skal skrive et brev til Nav. Forklar situasjonen og om mulig legg ved bekreftelse enten fra legen din på din helsetilstand på dette tidspunktet eller bekreftelse fra krisesenteret på at du var der og hvor lenge. Det var akkurat en slik situasjon jeg bvar ute etter om kunne være forklaringen, fordi du her er ute av stand til å orientere deg om noe så trivielt som å søke kontantstøtte - du hadde vel mer enn nok med å overleve, mentalt og fysisk? Anonymkode: 20383...f4e
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #10 Skrevet 6. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Da synes jeg du skal skrive et brev til Nav. Forklar situasjonen og om mulig legg ved bekreftelse enten fra legen din på din helsetilstand på dette tidspunktet eller bekreftelse fra krisesenteret på at du var der og hvor lenge. Det var akkurat en slik situasjon jeg bvar ute etter om kunne være forklaringen, fordi du her er ute av stand til å orientere deg om noe så trivielt som å søke kontantstøtte - du hadde vel mer enn nok med å overleve, mentalt og fysisk? Hvorfor skriver du dette? TS vil ikke få etterbetalt kontantstøtte uansett. Hun kan like gjerne gå på NAV Sosial hvis hun skal tigge penger. Anonymkode: a5b59...46c 6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #11 Skrevet 6. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skriver du dette? TS vil ikke få etterbetalt kontantstøtte uansett. Hun kan like gjerne gå på NAV Sosial hvis hun skal tigge penger. Anonymkode: a5b59...46c Enig. Kontantstøtte er jo støtte til barnepass når man venter på barnahageplass. Hun trengte ikke pengene. Hadde hun vært i pengenød hadde hun spurt NAV og de hadde rådet henne til å søke om kontantstøtte. Å komme 13 år senere beviser jo bare at hun ikke hadde behov når det tok henne så lang tid å finne ut om retten. Nå er hennes rett falt bort. Anonymkode: a3677...431 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #12 Skrevet 6. juli 2016 Ts du får nok ikke etterbetalt kontaktstøtte etter så mange år. Er du enda usikker, ring nav, det går mye raskere enn å sitte på forumet her å høre på 20 forskjellige KG brukere. Men uansett så sier du ingenting om et viktig moment her. Var barnet i barnehage på fulltid etter fylte 13 mnd.? Om hun var har du ikke gått glipp av noen penger, da kontaktstøtte bare gis til de som ikke har barn i barnehagen. Anonymkode: e3aee...b99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå