Gå til innhold

Teorien sier det er GALT - Logikken sier det er FEIL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde 1 års forhold som tok slutt.
Han var absolutt ikke bra for meg. Selv om jeg prøvde å hjelpe han, møte han på halvveien og støtte han imot meg selv og det som var rett. Alle skuffelsene, negativiteten og "hatet"  bygget seg opp mot han til slutt.

Samvittigheten ovenfor han som fortsatt påstod "elsket meg", "Ville gifte seg med meg", " Bare ville ha meg" osv...

- Samvittigheten ble såklart borte i meg. Jeg ønsket ikke han "lykke til vidre", engang.

Saken min er:

Det er nå et halvt år siden det ble slutt.

Barndomsvennen hans som er i samme vennegjeng i nåtid, har kontaktet meg noen helger (vet det var for å sove hos meg - etter byen)

De første 2 gangene så passet det ikke. MEN:

Lystene, viljen, å gå etter den følelsen man får når man virkelig vil gjøre noe var der hver gang han tok initiativ.

Ikke fordi jeg ville "hevne" meg på et tragisk forhold. Ikke fordi jeg ville komme "nærmere" exen.

Jeg klarer kun å tenke på at det føles bra, rett, fantastisk og det er det jeg vil. Selv om jeg VET at det er bare for morro, hygge og kos så er det AKKURAT det jeg selv er ute etter med akkurat han. Det samme er han. Selv om jeg liker den følelsen man får når en plutselig faller for deg (som ikke var meningen). Vil kalle det en utfordring og selve spenningen i det.

3 gangen så jeg han ute på byen. Da var det JEG som skrev til han. Å.. Ja... Han kom til meg den natten. Vi var oppe til 12 på mårran.... Jeg hadde en helt perfekt natt/dag, Skal ikke gå inn på noen detaljer,

Den følelsen jeg hadde etter han dro var ikke skam, ekkelhet eller skyld. Det var heller ren lykke.

Lykke fordi jeg gjennomførte noe jeg selv hadde lyst til, gå etter min egen vilje, oppfylle mitt eget ønske, handle etter gleden av å nettopp kunne velge. Uten at noen skulle si: "Nei det er ikke rett, teorien sier det er galt, logikken sier det er feil"

HVEM har bestemt teorien? HVEM har bestemt logikken? HVEM bestemmer hva som er riktig rett og galt?

Jeg forstår for noen av dere som leser om min hendelse. kanskje syns jeg er psyko kjerring som gjør noe grusomt mot en som fortsatt elsker meg. Men jeg har lært i livet at man gå til det man vil ha. Man gå etter den følelsen man får inni seg til å ville utføre noe.

Jeg er realist og vet jeg kommer til å være med bardomsvennen hans flere ganger fremover. For jeg skal gå etter å oppfylle mine egne gleder.

Så hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke enig at man MÅ noen ting, etikk og vanlig folkeskikk er vel endel av disse reglene.

Joda, gjør ting som er gøy for deg, men prøv å unngå å tråkk for mye på andres følelser for å oppnå dine egne mål.

Det er nå min mening.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som skulle være galt her?

Anonymkode: 52420...db2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg leser at du er en svak person uten viljestyrke hvis du alltid må gå etter følelsene dine. Hadde alle andre gjort det ville de fleste sittet i fengsel, så vi bør være glad for at folk flest klarer å bruke hode og ikke leve etter instinkter.

Anonymkode: 73975...0f2

• Liker 4
Skrevet
35 minutter siden, Ardenus skrev:

Ikke enig at man MÅ noen ting, etikk og vanlig folkeskikk er vel endel av disse reglene.

Joda, gjør ting som er gøy for deg, men prøv å unngå å tråkk for mye på andres følelser for å oppnå dine egne mål.

Det er nå min mening.

Handler vel ikke om det er akkurat "gøy" , men jeg har ingenting jeg skylder exen min og heller ingen følelser for å skåne et menneske som har i lengere periode tråkket meg helt ned.

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg leser at du er en svak person uten viljestyrke hvis du alltid må gå etter følelsene dine. Hadde alle andre gjort det ville de fleste sittet i fengsel, så vi bør være glad for at folk flest klarer å bruke hode og ikke leve etter instinkter.

Vel nå mente jeg iforhold til denne situasjonen jeg skrev om. Men jeg skjønner poenget ditt. Jeg har sterk viljestyrke. Men i denne situasjonen prøvde jeg å beskrive den følelsen man får og at man går for det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at du er ganske hurpete når du legger deg etter en av kompisene i hans vennegjeng. Fint for han at du er x vil jeg si. 

Anonymkode: 876ec...e29

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, Elinora skrev:

Handler vel ikke om det er akkurat "gøy" , men jeg har ingenting jeg skylder exen min og heller ingen følelser for å skåne et menneske som har i lengere periode tråkket meg helt ned.

Selv om han var dårlig mot deg, så har det fortsatt noe med respekt å gjøre. Tviler sterkt på at du hadde syntes det var kult at eksen din pulte bestevenninnen din.

• Liker 3
Skrevet

Lol, for en tekst. Jahm..

Å knulle kompiser av ekser er seriøst nasty. Hvordan ville du selv følt det? Det handler ikke om å gjøre hverandre tjenester, men å forstå at det slår tilbake på deg negativt. Hva tror du den neste typen din vil syns? Jeg hadde reagert. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ikke "lagt" meg etter han...

Jeg har ingen respekt for exen min og nei. Jeg hadde faktisk ikke brydd meg om han hadde gjort det samme mot meg... 

Tror dere ser kun det som er logikken FEIL og ikke det andre rundt som jeg prøver å beskrive.. 

Syns ikke det er så mer nasty enn å ha sex med andre du ikke kjenner engang og får fler dårlige erfaringer enn en som du kjenner OG som du vet du kommer til å ha det koselig med.. 

Vi snakket om det den kvelden.. Han spurte om jeg brydde meg hvis han fikk vite det. Jeg svarte såklart nei det gjør jeg ikke fordi hvis ikke hadde jeg heller ikke gjennomført det. 

Spurte han det samme spørsmålet, han svarte med at hvis han finner det ut gjør det ingenting fordi det vil ikke forandre noe som helst uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Elinora skrev:

Jeg har ikke "lagt" meg etter han...

Jeg har ingen respekt for exen min og nei. Jeg hadde faktisk ikke brydd meg om han hadde gjort det samme mot meg... 

Tror dere ser kun det som er logikken FEIL og ikke det andre rundt som jeg prøver å beskrive.. 

Syns ikke det er så mer nasty enn å ha sex med andre du ikke kjenner engang og får fler dårlige erfaringer enn en som du kjenner OG som du vet du kommer til å ha det koselig med.. 

Vi snakket om det den kvelden.. Han spurte om jeg brydde meg hvis han fikk vite det. Jeg svarte såklart nei det gjør jeg ikke fordi hvis ikke hadde jeg heller ikke gjennomført det. 

Spurte han det samme spørsmålet, han svarte med at hvis han finner det ut gjør det ingenting fordi det vil ikke forandre noe som helst uansett. 

I den tråden her kommer du ikke igjennom som en veldig empatisk person, og da blir jeg usikker på om han faktisk behandlet deg dårlig, eller om du bare gikk lei han og forholdet.

Hvis han var en drittsekk, så syns jeg ikke du skal la han stå i veien for valgene du tar, så lenge valget ikke handler om hevn. Hvis du gikk lei han og forholdet, syns jeg du burde utvist mer omtanke for en eks som fremdeles har følelser for deg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har absolutt ikke gått lei av forholdet... Men når det var såpass mye negativitet som skjedde og at jeg ble fysisk syk av det.. Jeg skrev også at det er ikke for hevn eller noe som helst bare for min egen skyld.. 

Skal ikke gå inn på detaljer om hva som var negativt . Jeg er ikke sånn som Gir opp med engang. Jeg vet hva jeg har gått igjennom selv og at dette har skjedd i ettertid med tilfeldigvis vennen hans har jeg ikke noen vonde følelser ovenfor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...