Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i ketose i 12 dager og tatt av noen kilo. Men hva er egentlig forskjell på lavkarbo og ketose? Er det samme prisippet, -at man ikke blir sulten og dermed inntar ferre kalorier uten å sulte seg? 

Kan en som er i ketose spise mer fett og antall kalorier om dagen enn en som er på "vanlig" lavkarbo kan?

Eks: kan en i ketose spise 2500 kcal/dag ta av seg like mye som en som ikke er i ketose tar av seg av 1500 kcal/dag?

Har spist greit og ikke for mye, men de siste dagene har det blitt vel mye fett... men veiedagen er ikke før i morgen da ;)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du burde virkelig lese deg opp på dette. Det er skremmende at folk begir seg ut på ting de ikke vet hva er

Les på Lavkarbo.net, http://fedon.no/tema/noen-vanlige-sporsmal-om-lavkarbo/

Bruk google

Lavkarbo er faktisk inntak av karbo opp til 150 g i døgnet, for å oppnå ketose må de fleste ligge på maks 50 g om dagen. Det er også mere, men det får du nesten lese deg opp på selv. Det står ufattelig mye på nett!

Anonymkode: b903d...427

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde virkelig lese deg opp på dette. Det er skremmende at folk begir seg ut på ting de ikke vet hva er

Les på Lavkarbo.net, http://fedon.no/tema/noen-vanlige-sporsmal-om-lavkarbo/

Bruk google

Lavkarbo er faktisk inntak av karbo opp til 150 g i døgnet, for å oppnå ketose må de fleste ligge på maks 50 g om dagen. Det er også mere, men det får du nesten lese deg opp på selv. Det står ufattelig mye på nett!

Anonymkode: b903d...427

Hør, hør!

Ville ha lånt en bok eller tre på biblioteket for å forstå hvorfor og hva du skal spise, og finne forslag til menyer. Å legge ut på noen man ikke har peiling skjønner jeg bare ikke, om du gjør feil og så skylder du på at "lavkarbo ikke funker for deg", enda du ikke egentlig kan noe om det. Man må gjøre det rett, og få i seg nok næring fra f.eks rett type grønnsaker. Første boken jeg leste var "bedre uten brød" (av Lutz, tror jeg), den begynner å bli gammel nå, men lettlest og forklarer greit prinsippene.

Anonymkode: 9a77b...e9f

Skrevet

Jeg har lest en god del om det, men fra både lege og kostholdseksperet så får jeg liksom ikke et KLART svar på om det er ketosen eller at man spiser minde kcal som utgjør vekttapet. Jeg er i ketose, har gått ned 3.5 kilo, spiser sunt, mye egg, laks og grønnsaker. 

Men det spørsmålet der ser jeg osgå på forum.lavkarbo.no at ikke blir kikkelig besvart...

MEn takk for linken, den skal jeg inn å lese :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...