ehu Skrevet 6. november 2004 #1 Skrevet 6. november 2004 Kan noen hjelpe meg ? Husker du en saftis med to pinner som kunne deles på midten. Den ene halvparten var rød og den andre grønn. Hva het den og fra hvilken iskremfabrikk kom den ?
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2004 #4 Skrevet 6. november 2004 Var ikke splitt en sånn bringebæris?
Gjest Gjesta Skrevet 6. november 2004 #5 Skrevet 6. november 2004 Mener den var fra Diplom Is - og jeg mener også at den het Tucan. K
Gjest Gjesta Skrevet 6. november 2004 #6 Skrevet 6. november 2004 Mener den var fra Diplom Is - og jeg mener også at den het Tucan. K Var ikke Tucan lilla, grønn, gul og rød? Jeg husker ingen som var halve rød og andre halve grønn. Men jeg husker en som var halve rød, og halve gul. (Og den tror jeg ble produsert på en lokal-iskremfabrikk nær Bremanger, hvis jeg ikke husker feil,..)
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2004 #8 Skrevet 7. november 2004 hundre prosent sikker jeg og, den het tucan.. husker den godt!
Gjest Gjesta Skrevet 7. november 2004 #9 Skrevet 7. november 2004 Var ikke Tucan lilla, grønn, gul og rød? Jeg husker ingen som var halve rød og andre halve grønn. Men jeg husker en som var halve rød, og halve gul. (Og den tror jeg ble produsert på en lokal-iskremfabrikk nær Bremanger, hvis jeg ikke husker feil,..) Jo - du har helt rett - Tucan hadde flere farger! K
Mokka Skrevet 7. november 2004 #10 Skrevet 7. november 2004 Åå,den isen hadde jeg glemt.. Den var god den.. Er nesten sikker på at den het Splitt!
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2004 #11 Skrevet 7. november 2004 Jeg antar at Ehu tenker på en av Tucan-isene. Split kom fra Diplom is, men hadde nok ikke to pinner. Den hadde to lag: Fløteis inni og sorbet utenpå. Den "originale" isen med to pinner kom også fra Diplom is. Den var gul/oransje/rød og smakte appelsin og bringebær. Den het forresten noe så originalt som "Dobbelis". Tucan kom senere, men ble aldri hverken så god eller så populær som gode, gamle Dobbelisen (som smakte ca som Lollipop).
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2004 #13 Skrevet 8. november 2004 Men tucan var 3-farget? Jeg husker at det fantes en is med to pinner på 80-tallet.... Var det den som het dobbelis?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå