Gå til innhold

Anser du paypal som trygt?

AndreasBR

Anser du paypal som trygt?  

31 stemmer

1. 1. Anser du paypal som trygt?=

• Ja
      13
    • Ja, og ville brukt det
      12
    • Nei
      2
    • Usikker
      4

Anbefalte innlegg

Om du skulle handlet i en nettbutikk, og denne nettbutikken kun støttet forhåndsbetaling og paypal, ville du da betalt med paypal?

Obs! Jeg bruker paypal selv, kun interessert i å vite hva andre synes.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, paypal er trygt og jeg bruker det masse, spesielt på ebay. Aldri blitt forsøkt svindlet. Velger heller paypal enn vanlig kortbetaling både fordi det enklere og blir sett på som tryggere. Så betalingskompisen er en fin ting! :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt paypal i mange år, og velger det framfor annen betaling. Anser det som veldig trygt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var en norsk nettbutikk hadde jeg stusset over at de ikke tilbydde betaling med kort. Hadde nok tatt en ekstra titt under "Om <Navn på nettbutikken>"

På den annen side har jeg handlet en god del på ebay, har aldri opplevd å bli svindlet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lutetium 71 skrev:

Om det var en norsk nettbutikk hadde jeg stusset over at de ikke tilbydde betaling med kort. Hadde nok tatt en ekstra titt under "Om <Navn på nettbutikken>"

På den annen side har jeg handlet en god del på ebay, har aldri opplevd å bli svindlet.

1) Paypal ER en løsning for betaling med kort... man må IKKE registrere seg hos paypal

2) Om du hadde visst hvor dyrt Nets osv er ... (Paypal er dyrt det også, men billigere enn 4-6 000 i oppstartskostnader... og ikke minst sikkert for alle parter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt paypal i 13 år, og anser det som en av den tryggeste og enkleste betalingsmåten som finnes.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AndreasBR skrev:

Om du skulle handlet i en nettbutikk, og denne nettbutikken kun støttet forhåndsbetaling og paypal, ville du da betalt med paypal?

Ja anser det som veldig trygt. Bruker det ofte

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer an på hva man mener med trygt. Det er ikke noe problem å betale med, men jeg ville ikke lagret større beløp der.

Anonymkode: 01464...24a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.7.2016 at 0.26, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hva man mener med trygt. Det er ikke noe problem å betale med, men jeg ville ikke lagret større beløp der.

Anonymkode: 01464...24a

Selvfølgelig ikke xD 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anser det som trygt og velger oftest paypal fremfor direkte kortbetaling, også på norske nettbutikker. Er enklere for meg å bare taste inn passord, fremfor å måtte hente kortet og trykke inn alle opplysningene mine. Ser også for meg at det er greit at kortopplysningene mine ikke trengs å lagres overalt.

Anonymkode: 0f0d4...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det ligger jo hackede paypal-kontoer med brukernavn, kortnummer og passord ute til salgs da. Sånn apropos "sikkert".

Anonymkode: 47588...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det ligger jo hackede paypal-kontoer med brukernavn, kortnummer og passord ute til salgs da. Sånn apropos "sikkert".

Anonymkode: 47588...3bc

Jeg ble hacket i April fra India...

Anonymkode: 2b6d2...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble hacket i April fra India...

Kanskje greit å ha et passord som er tryggere enn abc1234.. 

Ja, jeg tror mange av de som blir hacket har det.. Jeg tror ikke de blir hacket engang, jeg tror den andre parten gjetter seg fram til passordet deres... 

Her har du et passord som egentlig fortsatt er ganske svakt.. "Z8!Zp9=&"

Et passord skal ALDRI inneholde noe som står i ordboken..
Et passord skal ALDRI inneholde noe privat info.. (Nei, din sønn/datters bursdag er IKKE et godt passord)
Navnet på bikkja di er IKKE et godt passord.

Et godt passord BØR ha over 15 tegn, inneholde små og store bokstaver, tall og spesialtegn.. 

Nei, jeg bruker ikke slike passord jeg nettopp beskrev selv.. Men jeg sa bør.. ;) 

Endret av AndreasBR
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 4.7.2016 at 22.29, AndreasBR skrev:

Ja, jeg ville betalt med Paypal. Aldri forhåndsbetaling! (som kontantoverføring direkte fra bankkonto... det er nei-nei når det gjelder netthandel for meg!)

Jeg opplever Paypal som veldig trygt, og har brukt det i mange år alt. De hjalp meg faktisk med en useriøs selger en gang. Hadde bestilt og betalt noe fra en nederlandsk nettbutikk, men varen kom aldri. Av to bekjente som hadde bestilt i samme butikk, fikk jeg vite at de hadde fått beskjed fra butikken om at de IKKE sendte varer til Norge. Det sa ikke butikken til meg, derimot fikk jeg email om at "nå var varen sendt". Jeg ventet og ventet, og ukene gikk. Ingenting kom. Jeg begynte å sende emailer til butikken, men fikk aldri noe svar. Jeg sendte til og med en av emailene ferdig Google oversatt til nederlandsk (alle emailer jeg skrev var ellers på engelsk) men jeg fikk ikke svar på den heller.

Til slutt ble jeg lei og sendte en klage til Paypal og forklarte saken. At de til tross for mine klager, aldri gadd å svare på noen henvendelser og aldri hadde refundert pengene, enda jeg visste (via mine to venner) at de IKKE sendte varer til Norge, og likevel påsto overfor meg at de hadde gjort det. Paypal ba meg vente litt mens de undersøkte, og kort tid etterpå fikk jeg refundert beløpet på Mastercard'et mitt som jeg hadde tilknyttet Paypal-kontoen min. Pengene regner jeg med at de tok tilbake fra butikkens Paypal konto.

Saken løste seg altså til min fordel med penger tilbake takket være Paypal.

De andre gangene jeg har betalt med Paypal rundt om på nettet, har jeg alltid fått varene jeg skulle ha osv, og har ikke hatt grunn til å klage på noe. Dette over mange år med netthandel. Jeg har aldri opplevd krøll med betalingen eller noe feil med betalinger som har gått via Paypal. De gjør alt korrekt.

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 7.7.2016 at 7.16, AndreasBR skrev:

Kanskje greit å ha et passord som er tryggere enn abc1234.. 

Ja, jeg tror mange av de som blir hacket har det.. Jeg tror ikke de blir hacket engang, jeg tror den andre parten gjetter seg fram til passordet deres... 

Her har du et passord som egentlig fortsatt er ganske svakt.. "Z8!Zp9=&"

Et passord skal ALDRI inneholde noe som står i ordboken..
Et passord skal ALDRI inneholde noe privat info.. (Nei, din sønn/datters bursdag er IKKE et godt passord)
Navnet på bikkja di er IKKE et godt passord.

Et godt passord BØR ha over 15 tegn, inneholde små og store bokstaver, tall og spesialtegn.. 

Nei, jeg bruker ikke slike passord jeg nettopp beskrev selv.. Men jeg sa bør.. ;) 

Tro det eller ei så hadde jeg et ganske sterkt passord....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, aksepterer ikke nettbutikken kredittkort, så finner jeg en annen butikk med tilsvarende vare. Jeg har ikke paypal og har heller ikke tenkt å opprette paypal. 

Aksepterer ikke butikken kredittkort, så betyr det jo at de heller ikke stoler på meg som kunde. 

Anonymkode: 196f0...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Ja, bruker PayPal mye og kommer til å fortsette med det siden jeg anser det som trygt. Jeg handler mye på nettet og har gjort det i mange år,og velger stort sett PayPal om jeg kan det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...