Gå til innhold

Er jeg ensom? Ja, vil ha din mening.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har bodd i Oslo en liten stund nå, litt over et år. Kjenner et par fra før, hvor ene har fått seg kjæreste, andre er nesten min kjæreste, vennepar litt utenfor byen og et par vnninner i Oslo. Har ofte ikke tid å treffes pga jobber osv, men treffes av og til for fest og kaffe. Har også en jobb utenfor byen. Ofte etter jobb, kan jeg sitte hjemme helt alene og nyte friheten, stillheten og å slippe å ha med andre folk å gjøre. Jeg kan gå alene på kjøpesentre. Jeg kan ta alle linjer for å se på de forskjellige stedene i Oslo. Alene. Er dette normalt?

Anonymkode: 26b5f...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er forskjell på å være ensom og være alene. Så lenge du ikke sitter å kjenner på en ensomhet og tristhet ved å gjøre ting alene, men trives med å gjøre ting alene, så vil jeg ikke si at du er ensom.

Anonymkode: 85d00...d5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke ensom, å være ensom er å ikke ha noe annet valg enn å være alene tenker jeg. Å ikke kunne søke sosial kontakt selvom man så gjerne vil, da er du ensom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du trives med tilværelsen , da er du nok ikke ensom, du har jo også noen du møter innimellom. Ensomhet er jo en slags følelse, ikke noe som kan måles. Spørsmålet er kanskje hvor mye du er ufrivillig alene, jeg tenker at det ligger mye der.

Jeg synes du virker som en av dem som oppriktig trives i eget selskap og som er mye alene og koser deg med det. Med mindre du føler deg alene med jevne mellomrom så høres det bra ut. Du er nok ikke den vanligste mennesketypen, men det er så mange av dere som har/gjør det sånn at det er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å herregud, sånn har jeg det også, har innfunnet meg med at slik er jeg, liker utrolig godt å være alene, kan også gå på cafe og kino alene. Føler meg aldri ensom, og kjeder meg aldri i mitt eget selskap. Så for meg er du helt normal:)

Anonymkode: 895ab...a8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd i Oslo en liten stund nå, litt over et år. Kjenner et par fra før, hvor ene har fått seg kjæreste, andre er nesten min kjæreste, vennepar litt utenfor byen og et par vnninner i Oslo. Har ofte ikke tid å treffes pga jobber osv, men treffes av og til for fest og kaffe. Har også en jobb utenfor byen. Ofte etter jobb, kan jeg sitte hjemme helt alene og nyte friheten, stillheten og å slippe å ha med andre folk å gjøre. Jeg kan gå alene på kjøpesentre. Jeg kan ta alle linjer for å se på de forskjellige stedene i Oslo. Alene. Er dette normalt?

Anonymkode: 26b5f...e1a

Du er som et speilbilde av meg. Tror ikke det er så uvanlig å ha det sånn. Men det har jeg et inntrykk av at man kanskje ikke skal snakke så høyt om. Man skal være så sosial, om man har noe utbytte av det eller ikke. Må liksom ha det på CVen.

Anonymkode: 02928...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...