Gå til innhold

Hva kan man gjøre i ferien alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere forslag til hva man kan gjøre alene i ferien? Hva ville dere gjort/skal dere gjøre? 

Jeg har tilgang på bil, så kan egentlig bare pakke en bag og kjøre, men hvor skal jeg dra.. 

Anonymkode: 5ab5e...2ab

Videoannonse
Annonse
Gjest BethD
Skrevet

Da er du heldig.

Jeg har verken penger eller bil ,så jeg kjeder rævva av meg..!!!

AnonymBruker
Skrevet

Har du tilgang på hytte gjennom noen i familien? Har du venner eller bekjente du kan besøke? Kunne du likt å dra på bilferie alene?

Anonymkode: 6f47a...aa1

AnonymBruker
Skrevet

Drekka, pule, spy og slåss 

Anonymkode: 60f32...b57

Gjest supernova_87
Skrevet

Ta med deg meg på tur! ;) 

Jeg lurer på det samme, så fint med en tråd om det. Jeg lagde en tråd om det samme for en mnd siden ca, kan linke den til deg, selv om forhåpentligvis så kommer det mange svar i denne, om du vil? 

Min ferie begynte i dag, og jeg hater meg selv for at jeg ikke har fått ut fingeren og planlagt litt mer. Jeg vil ikke at den skal forsvinne i sturing her hjemme. Har det akkurat som deg, har bil og kan pakke en bag og bare kjøre, men hvor! :P 

Etter tips fra forrige tråd har jeg bestemt meg for å spørre min bror om lån av telt, og så ta noen netter alene i skogen. (Outside the comfort zone is where the magic happens?) 

Vurderer også å dra på biltur nordover for å oppleve midnattssol, men er usikker på hvor mange dager man bruker på å kjøre til Nord-Norge. Tenkte å høre på lydbok i bilen, og kanskje unne meg restaurantmat. Hvis jeg finner en fin reiserute kan det være at det er fint å bare se på naturen også. 

Jeg skal shine huset i kveld, og så er jeg klar til å dra i morgen, sånn teoretisk og praktisk hvertfall, men ikke mentalt da :sprettoy:

Skrevet

Booke noen netter på hotell i en eller annen storby i Norge, Sverige eller ta fly nedover i Europa.  Kombiner med litt spa, shopping og gode bøker.  Det synes jeg er aktiviteter som passer alene.  Ellers kan du ta med telt til fjells?  Eller gå fra hytte til hytte?  Hva med noen netter på hotell i Stavanger og en tur til Kjerag?

Gjest BethD
Skrevet

Jeg for min del skjønner ikke hvordan noen tør å reise alene ??
For meg er det kjempeskummelt !!

Skrevet

ta en hoppepåtur til sydlige strøk.

delt oppdagelsestur og ligge på stranda med en god bok.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har feriert alene i veldig mange år nå. Ingen problem. Jeg drar med meg venner på kortere turer, eller jeg besøker venner i nær og fjern. Billig og koselig :) 

Hvem trenger kjipe sydenturer når man kan oppleve vårt eget land? 

Anonymkode: 4693c...036

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Rainstorm skrev:

Jeg lurer på det samme, så fint med en tråd om det. Jeg lagde en tråd om det samme for en mnd siden ca, kan linke den til deg, selv om forhåpentligvis så kommer det mange svar i denne, om du vil? 

Min ferie begynte i dag, og jeg hater meg selv for at jeg ikke har fått ut fingeren og planlagt litt mer. Jeg vil ikke at den skal forsvinne i sturing her hjemme. Har det akkurat som deg, har bil og kan pakke en bag og bare kjøre, men hvor! :P 

Etter tips fra forrige tråd har jeg bestemt meg for å spørre min bror om lån av telt, og så ta noen netter alene i skogen. (Outside the comfort zone is where the magic happens?) 

Vurderer også å dra på biltur nordover for å oppleve midnattssol, men er usikker på hvor mange dager man bruker på å kjøre til Nord-Norge. Tenkte å høre på lydbok i bilen, og kanskje unne meg restaurantmat. Hvis jeg finner en fin reiserute kan det være at det er fint å bare se på naturen også. 

Jeg skal shine huset i kveld, og så er jeg klar til å dra i morgen, sånn teoretisk og praktisk hvertfall, men ikke mentalt da :sprettoy:

Du bruker i alle fall to dager med kjøring opp til Troms fra Oslo-området når man kører via Sverige (finere veier, men mindre spennende å se på veien, bortsett fra et og annet loppis).  Kan jo bruke litt lenger tid og få med noen severdigheter på veien?

Endret av Pikeliten
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Rainstorm skrev:

Hehe nesten så vi skulle slått oss sammen! 

Tar i mot alle tips jeg kan få. Har 3 uker ferie og overhode  ingenting å gjøre :sukk: 

Skrevet
1 minutt siden, BethD skrev:

Jeg for min del skjønner ikke hvordan noen tør å reise alene ??
For meg er det kjempeskummelt !!

Man må bare tørre når man er alene.  Ellers blir man sittende hjemme og sture i tre uker i strekk...:icon_frown:

• Liker 1
Gjest BethD
Skrevet
3 minutter siden, Pikeliten skrev:

Man må bare tørre når man er alene.  Ellers blir man sittende hjemme og sture i tre uker i strekk...:icon_frown:

Ja det må jo jeg... haha..! 

HAr ikke penger til å reise noe sted så..

Skrevet

Følger denne :popcorn:

Ikke satt meg opp på ferielisten enda, arbeidsgiver maser om at jeg må ta ferie men veit da pokker'n hva man skal finne på... :klo:

Gjest supernova_87
Skrevet
9 minutter siden, Pikeliten skrev:

Du bruker i alle fall to dager med kjøring opp til Troms fra Oslo-området når man kører via Sverige (finere veier, men mindre spennende å se på veien, bortsett fra et og annet loppis).  Kan jo bruke litt lenger tid og få med noen severdigheter på veien?

Ja, okei! Jeg begynte å se på det nå, og så at de anbefalte veiene i Sverige, men vurderte å kjøre langs norskekysten, atlanterhavsveien, er det ikke noe som heter det? 

Et annet spørsmål (kanskje jeg skal lage en tråd om det) er det lov å sette opp telt hvor som helst? :fnise: 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe nesten så vi skulle slått oss sammen! 

Tar i mot alle tips jeg kan få. Har 3 uker ferie og overhode  ingenting å gjøre :sukk: 

Man har liksom lyst til å gjøre det beste ut av tiden! Ikke la det at man er alene være grunn til å ikke ha noe å fortelle om på slutten av sommeren, eller ja, egentlig bare for sin egen del, få litt påfyll. 

Hva er ting du liker å gjøre? Er telting for deg? Norge-ferie eller utlandet? 

Jeg har i alle fall planlagt å lese bøker! Men jeg gjør det hvorsomhelst andre steder enn i min egen sofa! :P 

Skrevet
8 minutter siden, Rainstorm skrev:

Ja, okei! Jeg begynte å se på det nå, og så at de anbefalte veiene i Sverige, men vurderte å kjøre langs norskekysten, atlanterhavsveien, er det ikke noe som heter det? 

Et annet spørsmål (kanskje jeg skal lage en tråd om det) er det lov å sette opp telt hvor som helst? :fnise: 

Man har liksom lyst til å gjøre det beste ut av tiden! Ikke la det at man er alene være grunn til å ikke ha noe å fortelle om på slutten av sommeren, eller ja, egentlig bare for sin egen del, få litt påfyll. 

Jeg har i alle fall planlagt å lese bøker! Men jeg gjør det hvorsomhelst andre steder enn i min egen sofa! :P 

Atlanterhavsveien er jo utrolig flott, men ingen transport-vei dersom planen er å reise lenger nordover på kortest mulig tid.

Ja, du kan sette opp telt stort sett over alt i to dager.  Google allemannsretten, så finner du reglene :)

Skrevet
19 minutter siden, BethD skrev:

Ja det må jo jeg... haha..! 

HAr ikke penger til å reise noe sted så..

Hvis man vil reise og er singel og ikke har noen venner som vil være med, så "må" man bare tørre, ja.  Man kan jo gjerne begynne med dagsturer i nærområdet og så utvide etter hvert som man blir litt tøffere :)

Det finnes mange turer og opplevelser som er gratis ;)

Gjest BethD
Skrevet
1 minutt siden, Pikeliten skrev:

Hvis man vil reise og er singel og ikke har noen venner som vil være med, så "må" man bare tørre, ja.  Man kan jo gjerne begynne med dagsturer i nærområdet og så utvide etter hvert som man blir litt tøffere :)

Det finnes mange turer og opplevelser som er gratis ;)

Som feks ? :)

Gjest PseudonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Rainstorm skrev:

Jeg har i alle fall planlagt å lese bøker!

Hvordan ser leselisten din ut?

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Rainstorm skrev:

Du er jo veldig tøff som har planer om å dra til nord-Norge med telt alene:) 

Det er egentlig veldig mye jeg har lyst til, helst fjellturer, oppleve fin natur og utsikt og bare kjøre rundt i fine Norge:) men telte alene tør jeg ikke altså. Kommer ikke til å få sove et sekund. Og antageligvis klarer jeg ikke å sette opp telt alene heller :fnise: 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...