Gå til innhold

Pris

Gjest Linneah2013

Anbefalte innlegg

Gjest Linneah2013
Skrevet

Broren min skal pusse opp ene badet mitt på ca 6 kvm. Det blir fjerning av gulvflis, ny sluk, membran, flislegging, fuging, sette opp ny innredning, tror jeg fikk med det meste da :-) Han er utrolig snill og godhjertet, derfor vil jeg ikke få "rett" svar fra han. Så jeg lurer på hva jeg skal betale han for jobben?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Firmaer pleier å gjøre slike jobber for 150 000 til 300 000 avhengig av standard.

Anonymkode: 41680...ec7

Skrevet
Den ‎04‎.‎07‎.‎2016 at 21.33, Linneah2013 skrev:

Broren min skal pusse opp ene badet mitt på ca 6 kvm. Det blir fjerning av gulvflis, ny sluk, membran, flislegging, fuging, sette opp ny innredning, tror jeg fikk med det meste da :-) Han er utrolig snill og godhjertet, derfor vil jeg ikke få "rett" svar fra han. Så jeg lurer på hva jeg skal betale han for jobben?

Spør ham hva han vil ha for jobben, så gir du ham 50 000 mer enn han ber om?

AnonymBruker
Skrevet

Å pusse opp bad krever at man gjør det etter våtromsnormen og ikke som amatør. Er han sertifisert for denne typen jobber? Blir det lekkasje etter at noen har pusset opp et bad uten å ha de rette sertifiseringene i orden medfører at forsikringer ikke gjelder og at du kan få problemer den dagen du skal selge. Har du tenkt over disse tingene? 

Anonymkode: ef87f...73b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært min bror hadde jeg gitt han det han ba om. Men i vår nærmeste familie ville vi ikke tatt betalt for "jobb" hos et familiemedlem. Annet enn betaling for materialer. Hadde rett og slett sett på det som en tjeneste. Jeg gjør gjengjeld på andre måter, er jo det msn har familie for.

Anonymkode: 8d1d5...7fe

Gjest Linneah2013
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å pusse opp bad krever at man gjør det etter våtromsnormen og ikke som amatør. Er han sertifisert for denne typen jobber? Blir det lekkasje etter at noen har pusset opp et bad uten å ha de rette sertifiseringene i orden medfører at forsikringer ikke gjelder og at du kan få problemer den dagen du skal selge. Har du tenkt over disse tingene? 

Anonymkode: ef87f...73b

Ja, han er sertifisert.

Gjest Linneah2013
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært min bror hadde jeg gitt han det han ba om. Men i vår nærmeste familie ville vi ikke tatt betalt for "jobb" hos et familiemedlem. Annet enn betaling for materialer. Hadde rett og slett sett på det som en tjeneste. Jeg gjør gjengjeld på andre måter, er jo det msn har familie for.

Anonymkode: 8d1d5...7fe

Joda, vi er mange søsken og hjelper hverandre der det trengs, men tenkte at siden dette er en stor jobb, har jeg lyst å betale han. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Linneah2013 skrev:

Ja, han er sertifisert.

Sørg for å få papirer på dette, med tanke på om du skal selge boligen senere. 

Jeg ville enten fått et prisoverslag av et firma, og gitt ham halvparten minst, eller bedt ham selv foreslå en pris og lagt på 50 000, som foreslått av en over. 

Klart han skal ha betale, det er en gedigen jobb, langt utover det man kan forvente som en tjeneste av slekt&venner. En ting er å spikre opp noen gulvlister, men å renovere et bad er MYE jobb. 

Anonymkode: 433c4...a55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...