Gå til innhold

Den eneste nordmannen som hater fjellturer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg noen ganger som den eneste nordmannen som ikke liker fjellturer. Jeg trodde faktisk jeg likte det. Har bestandig vært glad i å bevege meg, går mye turer rundt vannet her, liker skogsturer, trener mye osv.

Takket ja til fjelltur her om dagen, og angret med en gang. Fy søren så stress og lite gøy. Folka jeg gikk med trodde tydeligvis det var kappløp til toppen, jeg hang bakpå etter 100 meter. De stoppet utålmodig og ventet på meg innimellom, men jeg fikk jo aldri hentet meg inn, fordi idet jeg kom så spurtet de videre. Og pauser underveis? Det er for pyser. KUN pause på toppen. De ørten Kvikk Lunsjene i sekken min forble uspist. 

Herregud, så jeg slet! Jeg trodde jeg hadde ok kondis, men den gang ei. Ble mer og mer svett og andpusten. Nyte naturen? Se på utsikten og omgivelsene? Glem det! Haste videre mens svetten sprutet. 

Det var ikke gøy i det hele tatt:( Mesteparten av turen gikk jeg alene, fordi følget mitt syns jeg var en sinker. Og den festlige seansen når man må på do ute i skauen...

Aldri mer fjelltur!!!

P.S Fjerner i samme omgang "liker tur og naturen" fra Sukkerprofilen min. Jeg tror jeg med hånden på hjertet kan si at jeg hater fjelltur! 

Noen andre?

Anonymkode: 751ba...626

Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Er det ikke bedre å si at du hater fjellturer sammen med andre som skal haste til toppen? Nyte naturen og se på utsikten og omgivelsene er jo bedre å gjøre hvis man går med noen som vil gå i samme tempo, eller alene. 

Men joda, jeg vil si meg enig med deg, jeg hater fjellturer ... sammen med andre! Føler bare på et prestasjonspress rett og slett, så det har jeg slutta med. Men på egen hånd så er det fint med en liten topp i ny og ne, selv om skogsturer med mer kupert bortoverterreng er mer min greie. :hjerte: 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Rainstorm skrev:

Er det ikke bedre å si at du hater fjellturer sammen med andre som skal haste til toppen? Nyte naturen og se på utsikten og omgivelsene er jo bedre å gjøre hvis man går med noen som vil gå i samme tempo, eller alene. 

Men joda, jeg vil si meg enig med deg, jeg hater fjellturer ... sammen med andre! Føler bare på et prestasjonspress rett og slett, så det har jeg slutta med. Men på egen hånd så er det fint med en liten topp i ny og ne, selv om skogsturer med mer kupert bortoverterreng er mer min greie. :hjerte: 

Ja, de tok til og med tiden og skulle for guds skyld gå på mye kortere tid enn hva ut.no anslo. Herregud, det er ikke en konkurranse om hvem som kan skryte på seg kjappeste tid til xxxx-fjellet.

Kanskje jeg kan prøve å gå alene, med en hund eller noe:)

Skrevet

De andre fikk jo sine pauser de da - hver gang de sto og ventet på deg.

Du gikk i hvert fall sammen med feil folk. 

Men for å svare på spørsmålet ditt - du er ikke den eneste som hater fjellturer. Jeg hater fjellturer.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, det er ikke en konkurranse om hvem som kan skryte på seg kjappeste tid til xxxx-fjellet.

Eeeeeh...jo!

Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg hater fjellturer, jeg er sjeldent på fjelltur riktignok, men jeg synes det kan være veldig fint å gå tur på fjellet. I bunn og grunn handler det jo mye om hvem man er med, hvilket tempo det går i og hva man gjør ut av det selv. Fjellturer handler ikke nødvendigvis om å komme fram først, det er jo gjerne selve turen i seg selv som skal være gleden ved det :)

Skrevet

Er heller ikke så glad i å gå på fjellet sammen med andre, for hater å sinke resten. Men å gå alene er helt ok. Er ikke sånn at jeg liker det utrolig godt, men det er ok og en fin avveksling fra andre turer å komme seg opp i høyden og få litt utsikt.

AnonymBruker
Skrevet

Hver sin smak. :)

Jeg misliker langrenn og fotball - og  blir dermed temmelig ugle-sett.

Men dette er vel ikke noe å bry seg noe særlig om?

Anonymkode: b3b48...a91

Skrevet
10 timer siden, Maximillian Cohen skrev:

Eeeeeh...jo!

Eeeeeh...Nei! Er det ikke nok stress i hverdagen om man ikke skal stresse I naturen også?Har sett nok av dem som nærmest jogger til en eller annen fjelltopp. Ser helt latterlig ut.

Gjest Tigress
Skrevet
3 timer siden, OPIgirl skrev:

Eeeeeh...Nei! Er det ikke nok stress i hverdagen om man ikke skal stresse I naturen også?Har sett nok av dem som nærmest jogger til en eller annen fjelltopp. Ser helt latterlig ut.

Altså, for dei som likar å ta seg ut så er det ikkje stress å gå snøgt, veit du. Folk er ulike, og likar ulike ting. 

Gjest Tigress
Skrevet
14 timer siden, Maximillian Cohen skrev:

Eeeeeh...jo!

Du er på Strava, eller? I hear ya! 

Skrevet
3 timer siden, Tigress skrev:

Du er på Strava, eller? I hear ya! 

"If it's not on Strava it didn't happen"

AnonymBruker
Skrevet

Misliker også fjellturer, synes ikke naturen er 'all that' heller. Blir veldig fort lei av det. Ser ikke poenget meg fjellturer, utenom trimmen.

Har enda til gode å gå med noen som gjør det mer artig, kanskje det er jeg som er problemet... :vetikke:

Anonymkode: 63656...677

Gjest Tigress
Skrevet
4 timer siden, Maximillian Cohen skrev:

"If it's not on Strava it didn't happen"

Nett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...