Gå til innhold

Bør jeg kontakte lege for dette ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har i noen uker hatt veldig vondt i det ene brystet når jeg kommer inntil det. Jeg kan ikke lene meg inntil noe så jeg kommer borti det brystet eller sitte på huk så kneet kommer borti (feks når jeg knyter skoa). Det er ikke ømt som man innimellom kan få før mensen og sånt. Det er rett og slett vondt på en helt annen måte. Jeg syns det er vanskelig å kjenne etter noen kul, da jeg alltid har følt at man kjenner jo forskjellige ting når man kjenner på brystet ( feks ribbein eller hva det heter det man har oppe ved brystet osv)  men kjenner ikke noen tydelig kul.  Er dette noe jeg bør gå til legen med ? Bekymrer meg for brystkreft. Jeg har hørt at smerte ikke er typisk symptom på brystkreft ( vet ikke om det stemmer) , men bør man ikke kontakte lege når man over en lengre periode har opplevd endring med brystet ? ( i dette tilfelle smerte )

det gjør ikke vondt hvis jeg ikke er nær brystet.

hadd satt veldig pris på svar da jeg er veldig bekymret.

Anonymkode: 5771b...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har samme problemet, skal ta en tur til legen. Men, leste litt om muskelknuter i brystet og lurer kanskje på om det er det jeg har. Smerter skal jo visstnok ikke være et typisk tegn på brystkreft, men man vet jo aldri..

Anonymkode: c6ec4...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Jeg hadde ikke bekymret meg for kreft, det er nok heller en betennelse i en kjertel eller noe. Men det er unødvendig å gå rundt i smerter, så jeg hadde absolutt tatt kontakt med lege. Da får du det utav verden også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Abscess/cyste? Ser uansett ikke poenget ved å gå og plages og være engstelig i stedet for å dra til legen, så ring i morgen kl. 8. 

Anonymkode: 221cc...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har samme problemet, skal ta en tur til legen. Men, leste litt om muskelknuter i brystet og lurer kanskje på om det er det jeg har. Smerter skal jo visstnok ikke være et typisk tegn på brystkreft, men man vet jo aldri..

,uskelknuter i bryst? Aldri hørt om. 

,en man kan få betennelse i melkeganger og det gjør vondt. Ta deg en tur til legen og få undersøkt problemet. Er det begge brust eller bare det ene? 

Anonymkode: f0b3c...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

leste nå om muskelbunter i brystet. Og der sto det at man gjerne kjenner en slags kul, noe jeg ikke gjør.

syns det er litt flaut å kontakt legen for dette når jeg ikke kjenner en kul, bare smerten. Men samtidig dumt hvis det viser seg at jeg har brystkreft og ikke tørr og gå til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

,uskelknuter i bryst? Aldri hørt om. 

,en man kan få betennelse i melkeganger og det gjør vondt. Ta deg en tur til legen og få undersøkt problemet. Er det begge brust eller bare det ene? 

Anonymkode: f0b3c...cfc

Jeg er ikke hun du siterer. Men ts. 

Hos meg er det kun det ene brystet. Jeg har ikke barn, så da er det nok ikke betenelse i melkeganger. ( er 30 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

leste nå om muskelbunter i brystet. Og der sto det at man gjerne kjenner en slags kul, noe jeg ikke gjør.

syns det er litt flaut å kontakt legen for dette når jeg ikke kjenner en kul, bare smerten. Men samtidig dumt hvis det viser seg at jeg har brystkreft og ikke tørr og gå til legen.

Det er ikke flaut å kontakte legen når du har vondt! Klart man ikke skal fylle opp venteværelset med forkjølelser og bagateller, men det er ikke meningen folk skal gå rundt og lide unødvendig heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke flaut å kontakte legen når du har vondt! Klart man ikke skal fylle opp venteværelset med forkjølelser og bagateller, men det er ikke meningen folk skal gå rundt og lide unødvendig heller. 

Jeg er forsovet enig i dette . Men det er jo ikke snakk om smerter som går utover hverdagen min. Får gjort alt jeg skal så lenge jeg passer på og ikke komme nær brystet. Men jeg skal ta en tlf i morgen. 

Men apropo spm man lurer på om man kan ta med legen sin . Kan jeg ta opp dette med legen min da ?

jeg har hatt en innvendig kvise på rumpa i lang tid (snakk om år) den syns på utsiden men ikke som vanlig kvise som jeg kan klemme siden den er på innsiden. Jeg kam kjenne den som en hard ert som er på innsiden der. Den vil nok aldri gå bort av seg selv, siden den har vært der i såpass lang tid (år) gjør ikke vondt men syns det er stygt , pluss ikke noe gøy at man kan kjenne en hard ert der på innsiden . Den er midt på skinka. Tror kanskje det må kjøre ut for å få ut guffen inni den .. Ja ekkelt jeg vet.. Men kan man kontakte legen sin pga en (langvarig ) kvise , som ikke gjør spesielt vondt ?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre med ein tur for mye enn ein for lite, så kom deg til legen du :) 

Det er nok ikkje kreft, men kanskje betennelse eller noe slikt.

Ang. kvisa på rumpa - om den plager deg, så ta det opp med legen. Han er der for å hjelpe. Og det er heller ikkje sikkert at det er ei kvise når den ikkje forsvinner og i tillegg er hard.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Selve bekymringen din er jo faktisk et problem nok for å oppsøke lege. :) Kommer du til å legge det bak deg uten å ha fått en vurdering fra lege? Hvis ikke har du jo svaret ditt. Akkurat når det gjelder bekymringer om brystkreft synes jeg det er helt greit å sjekke seg en gang for mye enn å drøye det. Det er mange som oppsøker lege på grunn av forandringer i brystet, og det er mange av disse som får utelukket brystkreft.

Det er også riktig at smerte ofte ikke er forbundet med svulster, og at du ikke kjenner noen kuler er jo også et godt tegn. Jeg synes likevel du ikke skal holde tilbake med å oppsøke lege dersom du føler at du trenger det. 

Anonymkode: fef99...62b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...