AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #62 Skrevet 5. juli 2016 Første gang jeg kjøpte leilighet fikk jeg 2 stearinlys og en falsk blomst. Da vi kjøpte hus fikk jeg en stor potteplante med potte. Ble kjempeglad! Veldig uventet. I tillegg fikk vi masse hjelp med flytting, rydding, vasking m.m. AV svigers fikk vi en plante og 1000kr til maling. Veldig greit! Anonymkode: 7c04d...c2d
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #63 Skrevet 5. juli 2016 Jeg blir nesten flau over hvor mye de har gitt oss. Jeg er evig takknemlig for at de har ønsket å hjelpe så mye! Vi har fått låne en bil gratis frem til september. Betaler autopass og bensin selv. Min far har fikset kjøkkenet vårt. Ny kjøkkenbenk, lakkert skapfrontene og skuffer, fliser og fliselegging. En Le Creuiset gryte og en Weber grill. Føler ikke jeg har fortjent alt det!! Anonymkode: 1b55e...753
Chizue Skrevet 5. juli 2016 #64 Skrevet 5. juli 2016 Da jeg flyttet ut første gang, fikk jeg strikketøy fra bestemor Jeg kan enda ikke strikke!
Alice123 Skrevet 5. juli 2016 #65 Skrevet 5. juli 2016 Ingenting. Jeg forventet ingenting heller. Fikk grytesett fra IKEA i julegave den jula da.
Gjest L´issi Skrevet 6. juli 2016 #66 Skrevet 6. juli 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir nesten flau over hvor mye de har gitt oss. Jeg er evig takknemlig for at de har ønsket å hjelpe så mye! Vi har fått låne en bil gratis frem til september. Betaler autopass og bensin selv. Min far har fikset kjøkkenet vårt. Ny kjøkkenbenk, lakkert skapfrontene og skuffer, fliser og fliselegging. En Le Creuiset gryte og en Weber grill. Føler ikke jeg har fortjent alt det!! Anonymkode: 1b55e...753 Utrolig gavmilde og snille foreldre da :-) Så lenge de har lyst og muligheten til å gi, så ser jeg ikke på det som noe problem. Mener bare det blir feil å forlange at foreldre SKAL bidra med ett eller annet - da det ikke er alle som har muligheten til å innrede nye boligen til gullungen i dyre dommer.. Poenget mitt med innlegget var ikke å gi noen dårlig samvittighet - heller nysgjerrig på hva folk ønsket seg/fikk, for synes min søster sine "krav" ikke henger helt på greip når det blir tatt som den største selvfølgelighet.. Og til deg over som lurte på om dette var snakk om en yngre søster: OH YES.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #67 Skrevet 6. juli 2016 Vi fikk vel noen tusenlapper til kjøp av gjesteseng, som vi heller la borti sofa. Fra søstera mi og mannen fikk vi 13 sekke ved! Toppers gave da vinteren kom. Anonymkode: 43e15...ff5
RompeRusk Skrevet 6. juli 2016 #68 Skrevet 6. juli 2016 Forventet eller ba ikke om noe, men de spanderte en god og ny seng til meg! Ble jeg kjempetakknemlig for
Enhjørning Skrevet 7. juli 2016 #69 Skrevet 7. juli 2016 Første gang var de med og spleiset på en sofa jeg ønsket meg. Andre gangen fikk jeg en helt super vaskemaskin Utrolig takknemlig for det. Også har de hjulpet med andre småting. Vet ikke om jeg får noe neste gang.
Tamina82 Skrevet 7. juli 2016 #70 Skrevet 7. juli 2016 Foreldrene mine kjøpte alle hvitevarene til leiligheten min. Absolutt ikke forventer selv om jeg regnet med å få noe. Men det er nå med sånt som med alt annet, man kjøper nå de gavene man mener man har råd til eller som man mener mottakeren fortjener. Så man kan ikke sammenligne med andre familier/foreldre. Foreldrene til mannen min har ingen andre barn og mannen min sin morfar og mormor har også bare et barn (hans mor), så det er klart at både foreldren hans og besteforeldrene har råd til å la det regne litt ekstra på oss i form av penger og gaver. Men jeg blir like glad i ullstrømper fra min bestemor som for spisebordet fra hans besteforeldre til jul. Min bestemor er enke og har 14 barnebarn, så klart hun ikke kan måle seg med deres gaver i pris. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #71 Skrevet 8. juli 2016 Grill fra mine foreldre og utemøbler fra IKEA fra hans. Gjetter det kom på ca. 4000,- kroner til sammen. Anonymkode: 26040...9fb
Gjest liaa Skrevet 8. juli 2016 #72 Skrevet 8. juli 2016 Jeg føler jeg har fått kjempemye, egentlig. Jeg fikk først og fremst masse flyttehjelp. Pappa kjørte to ganger til samboers hjemsted (2 timer og sikkert masse bomringer unna) for å hente flyttelass, og 1 time for å hente sofa (kjøpt brukt). Det tror jeg kostet MYE i diesel og bompenger, og pappas tid. Vi kjøpte vin og blomster til dem i takkegave for dette. De spanderte også noen møbler (seng, bokhylle og kontorstol) fordi jeg hadde latt mine tilsvarende stå hjemme så de kunne bruke dem på gjesterommet, så de "erstattet" liksom ting de anså som mine. Jeg anså dette også som gaver, da, for senga jeg fikk var definitivt mye dyrere. I tillegg kjøpte mamma foodprocessor til meg, som et resultat av at hun foreslo å lage pai og jeg sa "trenger man ikke foodprocessor til det da?" Hun kom og hentet meg og sa "vi skal ut og kjøpe foodprocessor!" like etterpå. Snille mammaen min! Skal sies at jeg ikke BA om noe av dette, de ga meg det fordi se selv ønsket. Kunne ikke falt meg inn å be om noe som helst. Å i det hele tatt be om gaver eller ønske seg ting med mindre man har blitt spurt om hva man ønsker seg synes jeg i de aller fleste situasjoner at er både merkelig og egentlig litt frekt...
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #73 Skrevet 8. juli 2016 Da vi flyttet hit vi bor nå fikk vi en kjøkkenøy av mine foreldre, og en sofa av kjæresten min sine. Hver gave lå på cirka 3000 og var til oss begge. Sist jeg kjøpte bolig før dette fikk jeg flyttehjelp og et personlig lån som innflytningsgave. Min bror ga meg et brukt fjernsyn, som han hadde fått billig, som jeg fikk som en kombinasjon av bursdag, jul og flytting. Det var ikke forventet i det hele tatt Anonymkode: 2b752...ab1
hironakamura Skrevet 8. juli 2016 #74 Skrevet 8. juli 2016 Har fått grønne planter de gangene jeg har kjøpt/leid ny bolig😄
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #76 Skrevet 8. juli 2016 Jeg fikk en blomsterbukett av naboen faktisk som tydeligvis var takknemlig fordi jeg "endelig" hadde flyttet ut av nabolaget. Anonymkode: 2afa5...e13
Maria_ Skrevet 8. juli 2016 #77 Skrevet 8. juli 2016 Vi fikk en bedre middag etter at alt var gjort. Godt å komme til dekket bord.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #78 Skrevet 8. juli 2016 Fikk en tv av dem første gang jeg flyttet på hybel. Ellers ingen ting, en blomst kanskje? Moren min har jo gitt meg småting oppigjennom, og vi fikk en dyr skjenk til bryllupet vårt. Men de har gitt brødrene mine hjelp til egenkapital ved boligkjøp (med godkjenning og innsyn fra meg, de har betalt noe av det tilbake, og jeg vet de vil stille opp for meg på samme måte hvis jeg mot formodning skulle trenge slik hjelp en gang). Uansett, du har ingen ting med det egentlig, hvis dine foreldre syns det er frekt av henne, så syns de det. Hvis de har lyst til å kjøpe spisestue til dem, så gjør de det, fint at det blir akkurat den hun vil ha i så fall. Du kan da forvente å få/be om noe tilsvarende dyrt når du kjøper bolig. Det er en sak mellom søster og dem, ikke søster og deg. Anonymkode: 14d11...2cb
NumberSix Skrevet 8. juli 2016 #79 Skrevet 8. juli 2016 Hadde ikke forventet å få noe, men de stilte opp som flyttehjelp, og hjalp til å vaske den forrige leiligheten. I tillegg fikk vi spisebord og seks stoler, fordi de vet hvor glad vi er i å invitere venner over til middager og spillkvelder. Dette var absolutt uforventet, og vi ble kjempeglade! Og vi kjøpte det på IKEA, så ikke noe designer-greier heldigvis. Nå skal vi straks flytte igjen, og jeg kan formelig se at mamma pønsker på hva hun kan gi oss i gave, selv om vi har sagt at vi ikke trenger noe. Spørs om vi får utemøbler til verandaen, for det er ikke noe vi har tenkt å prioritere på en stund. Ellers har vi vært veldig flinke til å ønske oss kjøkkenmaskiner og sånt i bursdags- og julegaver, så vi begynner å få sånne ting på plass!
Jolene Skrevet 8. juli 2016 #80 Skrevet 8. juli 2016 Fikk vaskemaskin og kulegrill fra Weber. Spurte aldri om å få det, så det var gledelige ting å få Ville aldri spurt om å få dyre ting, så forventet det heller ikke. De mente derimot at man trengte sånne ting. Broren min fikk ting i tilsvarende beløp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå