Gjest L´issi Skrevet 4. juli 2016 #1 Skrevet 4. juli 2016 Innflytningsgave: Ny bolig for første gang.. Lurer på hva som er normalt å få av foreldre i innflytningsgave? Evt hva fikk du/ ønsket du deg? Hva er innafor og ikke? Lurer fordi min søster ønsket seg en spisestue (bord med stoler fra TM Design/ Classic Living) noe som ikke akkurat er gratis -og merker det irriterte meg fordi det var nesten som det var forventet at "dette skulle bare mangle, hun hadde jo tross alt kjøpt hus.." Så klarte jeg å svare; Har du råd til hus, så har du søren råd til spisestue også.. - Å si at hun er smørblid nå, er vel en kraftig overdrivelse..
Gjest Zumo de Melocotón Skrevet 4. juli 2016 #2 Skrevet 4. juli 2016 Er det vanlig å få innflytningsgaver av foreldrene når man kjøper hus? Har aldri fått noe av mine og ikke fått med meg at andre har fått det heller.
Gjest Ajax Skrevet 4. juli 2016 #3 Skrevet 4. juli 2016 1 minutt siden, Zumo de Melocotón skrev: Er det vanlig å få innflytningsgaver av foreldrene når man kjøper hus? Har aldri fått noe av mine og ikke fått med meg at andre har fått det heller. Du er ikke alene om den.
Gjest L´issi Skrevet 4. juli 2016 #5 Skrevet 4. juli 2016 Et øyeblikk siden, Zumo de Melocotón skrev: Er det vanlig å få innflytningsgaver av foreldrene når man kjøper hus? Har aldri fått noe av mine og ikke fått med meg at andre har fått det heller. Selv ble jeg spurt om det var noe jeg ønsket til oss.. - som i form av en oppmerksomhet (blomst med vase + et bilde) fordi de synes det var koselig at vi kom oss inn på boligmarkedet.. Jeg kunne jo aldri funnet på å si at "jeg skal ha den spisestuen der".. som min søster fint gjør.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #7 Skrevet 4. juli 2016 Jeg fikk kjøleskap! Det var ikke forventet, jeg hadde gitt dem kredittkortet mitt for å kjøpe det. Veldig hyggelig overraskelse i en tid med mye utgifter. Anonymkode: 1dd96...8ca 6
Gjest L´issi Skrevet 4. juli 2016 #8 Skrevet 4. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk kjøleskap! Det var ikke forventet, jeg hadde gitt dem kredittkortet mitt for å kjøpe det. Veldig hyggelig overraskelse i en tid med mye utgifter. Anonymkode: 1dd96...8ca Det var jo veldig koselig gjort :-) Mener ikke at min søster IKKE skal få noe overhode.. mener selvfølgelig at foreldre skal kunne gi det dem ønsker og etter evne.. Bare ble så overrasket over at hun ønsket seg noe "så stort".. For jeg er litt i andre skalaen.. - Det hadde jeg ikke våget.. Eller, jeg våget ikke
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 4. juli 2016 #9 Skrevet 4. juli 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest L´issi Skrevet 4. juli 2016 #10 Skrevet 4. juli 2016 Et øyeblikk siden, Ole Brumm skrev: Jeg fikk TV, var ikke så dyr for den var på tilbud. Fikk den mest fordi jeg ser ikke på TV. Mamma synes det ser rart ut å ikke ha TV. Har brukt den 2 ganger, og da på grunn av folk som har vært på besøk. Søsknene mine fikk det samme. Skjønn hun er da
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 4. juli 2016 #11 Skrevet 4. juli 2016 (endret) L´issi skrev (På 4.7.2016 den 21.00): Skjønn hun er da Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Amfeila Skrevet 4. juli 2016 #12 Skrevet 4. juli 2016 Jeg tror ikke vi fikk noen gave av verken mine foreldre eller mine svigerforeldre da vi kjøpte vår første bolig, og ikke forventet vi det heller. Men vi fikk litt penger av svigerforeldrene mine noen år etter for å kjøpe oss ny sofa, de mente den gamle skinnsofaen vi hadde arvet av noen som hadde arvet den godt kunne byttes ut.
Everios Skrevet 4. juli 2016 #13 Skrevet 4. juli 2016 Vi fikk peis Ikke forventet, og hadde tenkt å vente med den en stund, men kjekk gave! Når vi flyttet til neste hus fikk vi gavekort på 4000,- hos fotograf
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #14 Skrevet 4. juli 2016 17 minutter siden, L´issi skrev: Det var jo veldig koselig gjort :-) Mener ikke at min søster IKKE skal få noe overhode.. mener selvfølgelig at foreldre skal kunne gi det dem ønsker og etter evne.. Bare ble så overrasket over at hun ønsket seg noe "så stort".. For jeg er litt i andre skalaen.. - Det hadde jeg ikke våget.. Eller, jeg våget ikke Nei jeg skjønner godt hva du mener! Jeg hadde aldri i verden spurt om noe så dyrt selv. Anonymkode: 1dd96...8ca
Gjest Zumo de Melocotón Skrevet 4. juli 2016 #15 Skrevet 4. juli 2016 2 minutter siden, L´issi skrev: Selv ble jeg spurt om det var noe jeg ønsket til oss.. - som i form av en oppmerksomhet (blomst med vase + et bilde) fordi de synes det var koselig at vi kom oss inn på boligmarkedet.. Jeg kunne jo aldri funnet på å si at "jeg skal ha den spisestuen der".. som min søster fint gjør. Akk, de søsknene. Er hun yngre enn deg? Jeg har flere yngre søsken og ville hatt mye kjøtt på beinet om jeg skulle finne på å rette en klage mot forskjellsbehandling av oss opp igjennom. Jeg flyttet ut når jeg var ungdom, med stipend, ekstrajobb og uten økonomisk hjelp hjemmefra (ikke en gang en innflytningsgave fikk jeg ). Mine søsken har gjort store innhogg i våre foreldres lommebøker og det er ikke måte på hvor stakkarslige (les: kravstore) de er disse prinsessene og prinsene som følger på etter førstemann. Jeg blir faktisk sjokkert innimellom over hvordan de klarer å snurre våre foreldre rundt lillefingrene. Reise verden rundt (på mammas og pappas penger) skal de. Det er UMULIG å klare seg med stipendet, så da må de minst få dekket husleie og strøm hjemmefra. Shopping for 10k+ hver mnd er selvsagt. "Buhu, jeg har ikke råd til å reise til Seychellene!" "Jammen kjære deg, kom skal du få være med oss til Italia. Det er klart vi betaler, siden vi får tilbringe kvalitetstid med deg." Nei, nå høres jeg bitter ut og det var ikke meningen. Jeg har klart meg strålende gjennom tøffe tider uten ferdigsydde puter under armene og økonomien er god nå, så jeg er rett og slett bare stolt over alt jeg har utrettet og takknemlig for at jeg fikk muligheten til å bli selvstendig og uavhengig. Det føles godt å ikke løpe ned dørene hjemme for å tigge om penger. Du får riste litt på hodet for deg selv og tenke at du heldigvis ikke er like bortskjemt som søsteren din. Selvstendighet er innmari vanskelig å ønske seg i innflytningsgave, men det trenger heldigvis ikke du å tenke på.
Gjest Valmuen Skrevet 4. juli 2016 #16 Skrevet 4. juli 2016 Fikk vaskemaskin, for det hadde min bror fått
Gjest Zumo de Melocotón Skrevet 4. juli 2016 #17 Skrevet 4. juli 2016 (endret) PS! For all del, ta imot det de eventuelt vil gi deg på eget initiativ. Det er jo bare koselig om de vil bidra litt innimellom, så lenge det ikke blir en forventning som må innfris. Endret 4. juli 2016 av Zumo de Melocotón
Gjest Birti Skrevet 4. juli 2016 #18 Skrevet 4. juli 2016 Hver gang jeg har flyttet har jeg fått flyttehjelp av foreldrene mine - og det er virkelig den fineste gaven man kan få! :-)
Stars Skrevet 4. juli 2016 #19 Skrevet 4. juli 2016 (endret) Fikk en Kenwood kjøkkenmaskin, mamma visste at jeg ønsket meg det, og at jeg ikke hadde råd selv, fordi jeg hadde sett på en billig maskin til noen hundrelapper. En dag ringte mamma og ba meg komme og hente minibankkortet hennes (ganske kreftsyk og dårlig på den tiden) og så sendte hun meg ut for å kjøpe akkurat den modellen jeg ønsket meg. Edit: Gaven kom 4-5 mnd etter jeg flyttet inn, og jeg hadde på ingen måte forventet, eller hintet om å få noen gave av foreldrene mine. Endret 4. juli 2016 av Stars 2
Sinsiew Skrevet 4. juli 2016 #20 Skrevet 4. juli 2016 Jeg fikk jif vaskemopp, og familiens store kokebok. Som en påminnelse om at jeg må huske å vaske og spise selv om hun ikke er her til å mase Kunne aldri ha ønsket meg noe dyrt. Slik gave får folk gi om de ønsker og ikke fordi de føler de må.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå