Gå til innhold

Oslo - Stavanger. Fjellturer, attraksjoner, opplevelser på veien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten skal besøke familie i Stavanger i sommer, og ønsker å bruke god tid på veien, gjerne med overnattinger. Har dere forslag til turer, fjellturer, attraksjoner osv på veien mellom Oslo og Stavanger? Vi tenker i hvertfall Kjerag og prekestolen. Bortsett fra det vet vi lite om hva som finnes på veien. Setter pris på alle forslag:) 

Anonymkode: e7899...a01

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten skal besøke familie i Stavanger i sommer, og ønsker å bruke god tid på veien, gjerne med overnattinger. Har dere forslag til turer, fjellturer, attraksjoner osv på veien mellom Oslo og Stavanger? Vi tenker i hvertfall Kjerag og prekestolen. Bortsett fra det vet vi lite om hva som finnes på veien. Setter pris på alle forslag:) 

Kjerag og preikestolen er ikke på veien mellom Oslo og Stavanger.

Anonymkode: d8312...2ce

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere har råd vil jeg annbefale overnatting på vakre Dalen hotell i Telemark. Et helt fantastisk hotell.

Det AB sier om Kjerag og Prekestolen stemmer bare halvveis, men da må dere kjøre mot Lysebotn. Stien til Kjerag tar av fra Øygardstølen (750 lodrette meter over Lysefjordbotn). Fra Lysebotn kan dere ta ferge til Oanes, her er det kort kjørevei opp til Preikestolhytta, hvor spaserturen starter fra. Veien fra Lysefjordbotn og opp til Øygardstølen (og videre) regnes som norges største slyngvei med hele 27 hårnålssvinger.

Fra Preikestolhytta kjører dere bare tilbake til Oanes, tar ferje over til Lauvik og kjører så via Sandnes inn til Stavanger. Eventuelt kan dere kjøre opp til Tau og ta ferga derifra rett til Stavanger sentrum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...