Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.
Mitt barn har fått et utslett nedentil. Det er rødt. Ikke prikker eller annet, bare rødt. Det gjorde vondt en periode. Og hun må rette på trusa "hele tida", pga dette. Ubehagelig for henne. Skal ringe legen i morgen tidlig, så ta det med ro. Det hjalp litt da jeg byttet vaskemiddel og tøy mykner til den milde (baby versjonen). Men det er fremdeles rødt og ubehagelig. Ikke lenger vondt. Da hun hadde vondt, hadde hun også vondt i rumpa. 

Hun bytter truser hver dag, har rene klær og dusjer regelmessig. Så god hygiene :) 

Gjentar at legen blir ringt i morgen tidlig når dem åpner og at dette skal bli sjekket ut. Er bare ute etter litt tips, kanskje råd :) 

Noen erfaringer her? Utslett? Varme?noe man ikke tåler? Sykdommer?

Anonymkode: 610ec...d18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være hun reagerer på stoffet i undertøyet? kanskje prøve og vaske tøyet uten skyllemiddel selv om det er mildt. Bomullstruser er jo best. Allergiforbunder har jo vaskemidler som de anbefaler, kanskje det er det du har bytta til.

Anonymkode: a5771...629

Skrevet

Hvilket vaskemilder bruker du? Kun der hu har utslett? Hvis hu har utslett andre plasser så prøv blenda sensitiv å uten skyllemiddel. 

Ellers kandet være hu har ein sopp infeksjon. Skjer fort når det e varmt å klamt nedentil. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være hun reagerer på stoffet i undertøyet? kanskje prøve og vaske tøyet uten skyllemiddel selv om det er mildt. Bomullstruser er jo best. Allergiforbunder har jo vaskemidler som de anbefaler, kanskje det er det du har bytta til.

Anonymkode: a5771...629

Hun har ikke reagert på stoffet i undertøyet før. Jeg byttet til "comfort sensitive tøymykner" med bilde av en baby. Melkehvit farge. Jeg skal prøve uten tøymykner på undertøyet hennes, kanskje det hjelper. Jeg husker dessverre ikke om dette begynte før eller etter jeg begynte med tøymykner, ca 1 mnd siden :) 

Skal prøve å sette på en vaskemaskin med undertøy i kveld uten tøymykner :) 

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Meley skrev:

Hvilket vaskemilder bruker du? Kun der hu har utslett? Hvis hu har utslett andre plasser så prøv blenda sensitiv å uten skyllemiddel. 

Ellers kandet være hu har ein sopp infeksjon. Skjer fort når det e varmt å klamt nedentil. 

Akkurat nå har jeg den billige vaskemiddelen til 20 kr for en stor boks. Da det hastet. Pleier å bruke annet vaskemiddel, men skal prøve en mildere en :) Hun har vært varm og klam i det siste pga været. Hun har utslett bare der ja. Utenpå og innenfor liksom. Bare rød. Skal prøve annet vaskemiddel også og uten skyllemiddel :)

Endret av Minlillesky
Skrevet

Da kan det for meg høres ut som en sopp infeksjon. Prøv å google det. Behandling e oftest canesten salve. 

Ser det innimellom hos pasientan mine på sykehjem, er sykepleier. 

Men veldig lurt å bytte vaskemiddel å uten skyllemiddel en periode. 

Skrevet
2 minutter siden, Meley skrev:

Da kan det for meg høres ut som en sopp infeksjon. Prøv å google det. Behandling e oftest canesten salve. 

Ser det innimellom hos pasientan mine på sykehjem, er sykepleier. 

Men veldig lurt å bytte vaskemiddel å uten skyllemiddel en periode. 

Tusen takk for godt råd :) 
Skal slutte med tøy mykner på undertøyet hennes og bruke annet vaskemiddel. Ikke noe godt om noe sånt skjer igjen stakkar.

Skrevet

Nei slikt e ikke godt for noen. Men desverre noe som fort kan skje når det blir varmt å klamt. Fornuftig med legetime i morgen da 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...