Gjest 1111 Skrevet 6. november 2004 #1 Skrevet 6. november 2004 ..er ulovlig i Norge, ikke sant? også å ta med seg fra USA?
Siam Skrevet 6. november 2004 #2 Skrevet 6. november 2004 Jeg mener at den er ulovlig i Norge. De som allerede har amstaff kan selvfølgelig beholde den hvis de har papirer på den.
Gjest 1111 Skrevet 6. november 2004 #3 Skrevet 6. november 2004 Jeg lurer fordi jeg har blitt fortalt om ei som tok med seg amstaff fra USA ifjor. så lurer jeg på om dette i det hele tatt er lovlig? og om det er grobunn i det jeg har hørt.
Siam Skrevet 6. november 2004 #4 Skrevet 6. november 2004 Det ikke så altfor lenge siden den ble ulovlig, så det kan jo hende at det var lov da. Men hvordan reglene for innførsel av dyr fra utlandet er, vet jeg ingenting om.
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2004 #5 Skrevet 6. november 2004 Det ble ulovlig å anskaffe Amstaff fra sist nyttår. Derfor vil jeg tro hun har hunden lovlig, hvis hun har papirer på den.
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2004 #6 Skrevet 6. november 2004 Amstaffen ble ulovlig 20. august i år. Hvis hun tok med seg hunden fra USA IFJOR, er den jo selvfølgelig fullt lovlig.
Gjest Xavia Skrevet 7. november 2004 #8 Skrevet 7. november 2004 Jeg lurer fordi jeg har blitt fortalt om ei som tok med seg amstaff fra USA ifjor. så lurer jeg på om dette i det hele tatt er lovlig? og om det er grobunn i det jeg har hørt. I fjor var den lovlig...
Gjest Xavia Skrevet 7. november 2004 #9 Skrevet 7. november 2004 Ops... leste ikke alle innleggene før jeg svarte. :oops:
Lala Skrevet 8. november 2004 #10 Skrevet 8. november 2004 Amstaffen ble ulovlig 20. august i år. Hvis hun tok med seg hunden fra USA IFJOR' date=' er den jo selvfølgelig fullt lovlig.[/quote'] Norge med alle de rare reglene...
Hu i Svingen Skrevet 8. november 2004 #11 Skrevet 8. november 2004 Det er så synd at Amstaffen har blitt forbudt! Fantastisk flotte hunder!!!
Gjest Xavia Skrevet 8. november 2004 #12 Skrevet 8. november 2004 Det er så synd at Amstaffen har blitt forbudt! Fantastisk flotte hunder!!! Enig, enig! Har en Amstaff selv. Han er den kosegrisen!
Gjest Ninakanin Skrevet 8. november 2004 #13 Skrevet 8. november 2004 Ja Amstaff er snille hunder, men forbudet er vel litt for å beskytte hundene for feil eiere også vil jeg tro..
Gjest Eir Skrevet 8. november 2004 #14 Skrevet 8. november 2004 Ja Amstaff er snille hunder' date=' men forbudet er vel litt for å beskytte hundene for feil eiere også vil jeg tro..[/quote'] Bortsett fra at de feil eierne ikke bryr seg om slike forbud så er det jo en fin teori...
Hu i Svingen Skrevet 8. november 2004 #15 Skrevet 8. november 2004 Dessuten er det jo bare å bytte rase... Lurer på når de finner på å forby Rottweileren?
Gjest Ninakanin Skrevet 8. november 2004 #16 Skrevet 8. november 2004 hehe ja det er jo sant! Men over tid så vil det jo være vanskelig å holde amstaffer og pitbull hemmelig. Pitbuller har jo vært ulovlig i mange år, men kalles amstaff av de feil folka. Men nå når begge er ulovlig, og det har gått så mange år at levealderen til de sist lovlig registrerte hundene har "gått ut på dato", så kan jo politiet ta fra de feil eierne hundene sine. For da er det jo faktisk ikke lov... Men det er jo trist for amstaffen som rase. Her en dag luftet jeg hunden min, som rundet et bil og sto nese til nese med en amstaff. Hunden min ble vettskremt, for han regnet ikke med å treffe andre hunder så plutselig. Så han hoppet boffene frem og glefset etter den stakars amstaffen som sto på to ben og logret med hele kroppen og sa "hei hei hei hund kan jeg snuse på deg!!?du var fin heiheihei!!". Og så er det amstaff som er ulovlig.. Jommen sa jeg smør.
Gjest Eir Skrevet 8. november 2004 #17 Skrevet 8. november 2004 Men nå når begge er ulovlig' date=' og det har gått så mange år at levealderen til de sist lovlig registrerte hundene har "gått ut på dato", så kan jo politiet ta fra de feil eierne hundene sine.[/quote'] Men hva hindrer de feile eierene i gå hen å kjøpe seg en annen hund av en lovlig rase istedet? Og det er jo like synd på hundene deres, samme hvilken rase de har. Det er heller ikke usannsynlig at disse menneskene feks skaffer seg en ulovlig, innavlet hund av samme rase, siden det ikke er noen effektiv trussel mot dem at de mister hunden, siden de bare har den for statusen den gir. Jeg synes lovverket heller burde åpnes for å fradømme enkelte mennesker retten til å ha hund, akkurat som man kan miste førerkortet på livstid. Først da får man tatt gjengangerne når det gjelder å bryte hundeloven.
Gjest Ninakanin Skrevet 8. november 2004 #18 Skrevet 8. november 2004 Ja jeg også hadde likt at det var førerkort på hund. DET skulle kommet opp i stortinget, det!
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #19 Skrevet 9. november 2004 Senest som idag så jeg en veeeeldig utvilsom eier med en cane corso.
Gjest Xavia Skrevet 9. november 2004 #20 Skrevet 9. november 2004 Ja, kanskje Cane Corso blir erstatningen etter Amstaffen. Vet ikke så mye om rasen, men at den er mye større en Amstaffen er i hvert fall sikkert. Her er noen bilder: http://www.canecorso.org/photos.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå