Gå til innhold

Alternativer til sjokolade

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg er sjokoladeavhengig :blush: Og dersom jeg skal begynne å spise lavkarbo, kommer det til å bli det eneste jeg savner av godteri, men til gjengjeld vil jeg savne det noe innmari! Så hvilke retter/snacks kan man lage for å få kakaodosen og sjokoladesmaken med lite eller ikke noe sukker?

Helst noe som ikke består av dadler, er lite glad i dem, men ser at de er brukt i mange lavkarbosjokoladealternativer...

Anonymkode: c6e19...606

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan spise litt mørk sjokolade (70%). Evt. ville jeg satset på Atkinsbarer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spis frukt, mye frukt.

Anonymkode: 275f5...a33

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spis frukt, mye frukt.

Ikke på lavkarbo :P Men litt bær går.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er selv helt avhengig av sjokolade, og unner meg det i ny og ned da jeg ikke har noe lavkarbo-kosthold. Men de gangene jeg har skikkelig sug og skal velge noe annet, spiser jeg Atkins-barer eller andre barer med sjokoladesmak (feks. Questbarer). Det er sikkert ikke sunt og bra å spise det heller, men iallefall et bedre alternativ, og redder meg fra å spise uendelig mye vanlig sjokolade :biggrin:

AnonymBruker
Skrevet

Laktoseredusert melk med kakaopulver i! Bakekakao altså, ikke oboy. Laktoseredusert melk er naturlig søtere enn vanlig melk, så det blir ganske godt og ikke så kvalmende som vanlig sjokolademelk. :)

Anonymkode: 0edd3...72f

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Ingvilddd skrev:

Men de gangene jeg har skikkelig sug og skal velge noe annet, spiser jeg Atkins-barer eller andre barer med sjokoladesmak (feks. Questbarer). Det er sikkert ikke sunt og bra å spise det heller, men iallefall et bedre alternativ

Det er ikke bedre på noen måte, men fortsett å innill deg det samtidig som du gir datteren din spiseforstyrrelser for livet.

Anonymkode: f8c5e...efb

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bedre på noen måte, men fortsett å innill deg det samtidig som du gir datteren din spiseforstyrrelser for livet.

Anonymkode: f8c5e...efb

Har du sitert feil, eller noe? :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ikke noen reelle alternativer til sjokolade. Du må nok bare lære deg å leve med savnet, eller beholde sjokoladen og savne drømmekroppen i stedet.

Anonymkode: b7350...390

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge Medical Medium Anthony William er frukt mye viktigere enn man tror. Han skriver at overklassen har tradisjonelt hatt bedre helse fordi de alltid fikk tak i frukt, de kunne bare "beordre" det og vips-en kurv med epler, mens for andre kunne det være vanskeligere å få tak i, særlig utenfor sesongen. Han skriver at det er direkte farlig for helsa til folk at man har begynt å spise mye mindre frukt etter at lavkarboen og frykten for candida etc. kom. Han skriver også at blåbær er den mest helbredende maten på planeten, og at om man har plukket og spist ville blåbær bare èn gang i sitt liv, så har man gjort noe veldig bra for helsa.
Frukt skal også spises alene, fordi det bruker så kort tid i fordøyelsen, og blir "hindret" om man spiser det med annen mat, særlig stivelsesholdige grønnsaker og kjøtt, og kan da bli vanskeligere å fordøye. Frukten må også være helt moden.
Han skriver også at søtsug kommer av at vi ikke får nok frukt, og det er en grunn til at vi har "cravings" for kaker og sjokolade...jeg kan virkelig anbefale boken hans og nettsiden hans, dette er IKKE tull. Han har forord fra en lege i boken, og det er flere leger som har skrevet anbefalinger på siden hans. Readingene hans er skummelt nøyaktige. Påstandene hans om at frukt er så viktig og andre ting, sier han at vitenskapen kommer til å oppdage, og han er ikke mot vitenskap, og han taler midt imot både det alternative og legevitenskapen om ting som han mener er feil.
http://www.medicalmedium.com/medical-medium-blog

AnonymBruker
Skrevet

Da må vi ta med Anthony Williams motsetning, Dr. Lawrence Wilson, som har følgende å si om "cravings":

WHAT IF I CRAVE FRUITS? When the body is out of balance or ill, food cravings are common. These slowly disappear with a nutritional balancing program. Sometimes the cause is low protein or low fat in the diet. This is common with vegetarians, for example, who do not eat enough meat or eggs. Other reasons are low levels of zinc, manganese or chromium, which is also very common. To reduce cravings for fruit, be sure to eat every few hours and be sure to include some animal protein and perhaps a little fat or oil with most meals, especially if you are in a fast oxidation state.

In spite of what some claim, fruit is not needed in the diet at all. In my experience, eating more than a very small amount of fruit will slow or stop progress on a nutritional balancing program, and will definitely interfere with mental development.

If you must eat a little fruit, eat as little as possible.

Dr. Wilson mener at følgende symptomer kan knyttes til konsum av frukt:

– Birth defects.
– Attention deficit disorders, autism, cancers and other problems in children.
– Deranged digestion.
– Cardiovascular problems.
– Pain syndromes.
– Diabetic symptoms.
– Weight gain.
– Parasitic infections.
- Pesticide poisoning.
– Toxic metal poisoning.
– Mental/emotional symptoms.
– Anger and belligerence.
– Loss of mental acuity.
– Yin disease.
– Slower mental development.
– A shorter lifespan.

http://www.drlwilson.com/ARTICLES/FRUIT.htm

Anonymkode: b7350...390

Skrevet

Ikke vær for streng med deg selv da. :hjerte: Kan du ikke spise sunt, men også litt godis i moderasjon? Vil kutte ut masse godis selv, vet hvordan det suget er. Men tror det burde skje gradvis for at du skal greie å holde det oppe :)

AnonymBruker
Skrevet

Atkins chocolate brownie <3

Anonymkode: ecb69...c7a

Skrevet

Atkinsbarer:hjerter_rundt: Kjøp på iherb, da er de billigere enn å kjøpe vanlig sjokolade i butikken😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...