AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #1 Skrevet 4. juli 2016 Dere som trener omtrent hver dag (selvfølgelig en total hviledag innimellom), hvor lange treningsøkter har dere? Og hvor hardt trener dere? Anonymkode: 26982...221
Chriscross Skrevet 4. juli 2016 #2 Skrevet 4. juli 2016 Kommer veldig an på hva du ønsker å oppnå da;) Jeg trener ofte, nesten hver dag, og tar en kort joggetur i området, ikke mer enn 10-15 min, og presser meg relativt hardt. Senere den dagen tar jeg styrke øvelser.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #3 Skrevet 4. juli 2016 Ca. 1 time. Intervalltrening, mellom kondisjon og styrke. Tar i, men ikke så jeg er "død". Kommer også an på dagsformen. Anonymkode: ea48f...8b5 2
Ingvilddd Skrevet 4. juli 2016 #4 Skrevet 4. juli 2016 Jeg trener alt fra 4-7 dager i uka. Blir som regel 45-60 min, sjelden over 60 min. Veksler mellom kondisjonstrening (jogging, sykling, ellipsemaskin, romaskin), styrketrening, og diverse gruppetimer. Ved gåturer/fjellturer kan det bli noe lengre, men da med sånn "turtempo" og innlagt matpause osv. Trener slik at jeg kjenner jeg beveger meg, men aldri mer enn moderat intensitet. For meg er det viktig å kjenne at kroppen fungerer og brukes, men også viktig å ikke kjøre på for hardt. Jeg vil glede meg til neste trening, og det gjør jeg ikke hvis jeg kjenner blodsmak i munnen etter endt økt, eller vet i forkant av økta at "den neste timen skal jeg slite meg skikkelig ut". For min del blir det feil fokus, men for andre som feks. skal trene for å bli skikkelig god i noe, så må de nok ta i mer enn det jeg gjør 1
Gjest Runforit Skrevet 4. juli 2016 #5 Skrevet 4. juli 2016 Løper 6 km hver morgen. Farten varierer mellom 10-16 km/t med snittfart på 12-14 km/t.
Gjest Ajax Skrevet 4. juli 2016 #6 Skrevet 4. juli 2016 1,5-2 timer hver økt 😄 blanding av styrke og cardio
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #7 Skrevet 4. juli 2016 Ca. 2 timer hver treningsøkt, jeg trener styrke 😊 Anonymkode: 2eba4...684
Gjest Aye Skrevet 4. juli 2016 #8 Skrevet 4. juli 2016 (endret) 1-2 t. Varierer. Noen ganger mer. Endret 4. juli 2016 av Aye
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #9 Skrevet 4. juli 2016 Dere som trener rundt 1,5-2 timer HVER dag, hvordan rekker dere det? Tror aldri jeg hadde hatt overskudd og glede av så lange økter hvis jeg skulle trent hver dag. Anonymkode: 26982...221
Gjest Ajax Skrevet 4. juli 2016 #10 Skrevet 4. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som trener rundt 1,5-2 timer HVER dag, hvordan rekker dere det? Tror aldri jeg hadde hatt overskudd og glede av så lange økter hvis jeg skulle trent hver dag. Anonymkode: 26982...221 Jeg tilpasser dagen min. Men har du prøvd? 😄
Yme Skrevet 4. juli 2016 #11 Skrevet 4. juli 2016 Akkurat nå er det 1 til 1,5 timer per ukedag, siden jeg trener meg opp etter skade, men vanligvis blir det omtrent 2 økter per dag, hvor siste trening for dagen er ekstremt hard, mens første per dag bare er vanlig styrketrening.
Yme Skrevet 4. juli 2016 #12 Skrevet 4. juli 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som trener rundt 1,5-2 timer HVER dag, hvordan rekker dere det? Tror aldri jeg hadde hatt overskudd og glede av så lange økter hvis jeg skulle trent hver dag. Anonymkode: 26982...221 Har ikke alle 1-2 timer ledig hver dag da? Handler jo bare om prioriteringer. Blir man for sliten, er det fordi man spiser og sover for dårlig, eller eventuelt bare gener som ikke einer seg til den slags.
Nutz Skrevet 4. juli 2016 #13 Skrevet 4. juli 2016 8 minutter siden, Yme skrev: Har ikke alle 1-2 timer ledig hver dag da? Handler jo bare om prioriteringer. Blir man for sliten, er det fordi man spiser og sover for dårlig, eller eventuelt bare gener som ikke einer seg til den slags. Jeg trener så og si hver dag selv, men det krever planlegging. Jeg har full forståelse for at ikke alle har tid til dette. Tiden man bruker på treningen er en ting, men man skal jo til og fra treningssenteret også. Så skal man dusje, skifte og kanskje sminke seg også. Ting tar tid og om du har både jobb, studier, barn og kanskje hund så har du sannsynligvis ikke 1-2 timer å stte av til trening hver dag. Da skal du i såfall være VELDIG glad i å trene og minst like flink til å planlegge og villig til å ofre andre ting.
Tirilns Skrevet 4. juli 2016 #14 Skrevet 4. juli 2016 Trener 5-6 dager i uken, kun styrketrening. Hver økt er hard økt og tiden varierer fra 1 - 1/12 time :-)
Gjest Belle âme Skrevet 4. juli 2016 #15 Skrevet 4. juli 2016 Ca.6-7 dager i veka. 2 timer ca. Jogging, intervall og styrke.
Yme Skrevet 4. juli 2016 #16 Skrevet 4. juli 2016 1 time siden, Nutz skrev: Jeg trener så og si hver dag selv, men det krever planlegging. Jeg har full forståelse for at ikke alle har tid til dette. Tiden man bruker på treningen er en ting, men man skal jo til og fra treningssenteret også. Så skal man dusje, skifte og kanskje sminke seg også. Ting tar tid og om du har både jobb, studier, barn og kanskje hund så har du sannsynligvis ikke 1-2 timer å stte av til trening hver dag. Da skal du i såfall være VELDIG glad i å trene og minst like flink til å planlegge og villig til å ofre andre ting. Usikker på hva hva du egentlig vil fram til her. Er du enig, eller uenig i at det handler om hva man prioriterer?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #17 Skrevet 5. juli 2016 Trener 6-7 dager i uken. Styrke 3 dager i uken, da 1-1,5 time hver gang. Kampsport 1-3 ganger i uken, da 1,5 time hver gang. Løpeøkter 1-3 ganger i uken, varierer mellom 0,5-1 times varighet. I tillegg går jeg gjerne fjelturer, som da varierer mellom 2-5 timer. Styrketrening er hovedprio. Jeg har også kuttet litt ned på kampsport til fordel for mer løping. Jeg prioriterer trening høyt. Det er rutine for meg, og ikke noe jeg kjenner eller føler på om jeg har lyst. Jeg bare gjør det. Anonymkode: 9cd4f...587
Rainbow Skrevet 5. juli 2016 #18 Skrevet 5. juli 2016 (endret) Som oftest 30-40 min, noen ganger opp til en time, en sjelden gang to timer. Mye tabata, HIIT eller styrke, er da gjennomtrent/utslitt etter den tiden. Så jeg vil si jeg trener hardt og intenst, men ikke lenge. Trener programmer som er satt opp til å gi en fullgod økt på den tiden. Jeg trener kun hjemme, hadde aldri giddi å dra på treningssenter nettopp pga tiden det tar å komme seg til og fra. Jogger av og til, da er det fra 30-90 min. Endret 5. juli 2016 av Rainbow
Hot mess Skrevet 5. juli 2016 #19 Skrevet 5. juli 2016 (endret) 11 timer siden, Yme skrev: Usikker på hva hva du egentlig vil fram til her. Er du enig, eller uenig i at det handler om hva man prioriterer? Nå skal jeg ikke svare for hen du spurte hva mente, men det er da ikke veldig vanskelig å forstå at selv om det handler om prioriteringer for alle, så er det en viss forskjell på en singel fyr som prioriterer vekk gaming og tid med guttegjengen, og noen som sjonglerer familieliv, jobb og virkelig må tyne trening inn i timeplanen? Jeg sier ikke at det ikke går, men jeg skjønner jo, og ser, at det er enklere for meg å trene mye og strukturert, enn for nære venninner med småbarn i tillegg til full jobb, som ikke kan velge bort annet til fordel for trening like enkelt som meg. Selv trener jeg daglig, med en og annen hviledag i uka (jeg er uansett aktiv i noen grad på "hviledagen". Fullkropp styrke tre ganger i uka (4-4.5 timer til sammen), cardio daglig, med ekstra fokus på cardioøktene dagene jeg ikke trener styrke (6-10 timer cardio ukentlig, med moderat til høy intensitet), i tillegg kommer "hverdagsmosjon" i form av mye gange, og impulsive fjellturer/turer i l lysløypa. Trener hardt, men spiser nok, og sørger for å få hvilt. Har mye energi av natur, og få forpliktelser som stjeler energi fra fritida mi utover trening, så jeg kan tillate meg å legge sjela i det. Hvis jeg merker at kroppen min rett og slett gir signaler om at den er for kjørt, og jeg er sliten allerede før treningsøkta, roer jeg ned tempoet og passer ekstra godt på å få hvilt og spist. Kroppen min sier ifra hvis det blir for mye. Endret 5. juli 2016 av Hot mess
Yme Skrevet 5. juli 2016 #20 Skrevet 5. juli 2016 (endret) 10 timer siden, Hot mess skrev: Nå skal jeg ikke svare for hen du spurte hva mente, men det er da ikke veldig vanskelig å forstå at selv om det handler om prioriteringer for alle, så er det en viss forskjell på en singel fyr som prioriterer vekk gaming og tid med guttegjengen, og noen som sjonglerer familieliv, jobb og virkelig må tyne trening inn i timeplanen? Jeg sier ikke at det ikke går, men jeg skjønner jo, og ser, at det er enklere for meg å trene mye og strukturert, enn for nære venninner med småbarn i tillegg til full jobb, som ikke kan velge bort annet til fordel for trening like enkelt som meg. Men prioritering er prioritering, uansett om den er vanskelig eller lett å få til. Det er riktig å prioritere barna sine ovenfor trening, men det er fortsatt prioritering. Endret 5. juli 2016 av Yme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå