PrincessConsuela Skrevet 4. juli 2016 #1 Del Skrevet 4. juli 2016 Har utenlandsk sertifikat og lurer på om jeg skal bytte det inn i en norsk versjon. Får jeg nytt norsk sertifikat på dagen når jeg søker, eller tar den noen dager/uker? Bruker bil daglig på jobb så jeg må nesten planlegge hvordan jeg skal gjøre det om det er det siste tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 4. juli 2016 #2 Del Skrevet 4. juli 2016 Litt avhengig av hvor du har tatt sertifikatet, kan du risikere å måtte ta alt av norsk føreropplæring. Nye regler, man kan ikke bare få utdelt sertifikat eller ta en teoriprøve eller en oppkjøring lenger, man må gjennom de obligatoriske timene og potensielt også minstekravet for kjøretimer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrincessConsuela Skrevet 4. juli 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 4. juli 2016 Har fra England, så har ikke trengt å bytte det inn før - men tenker nå at om de skal ut av EU kommer det kanskje nye regler der også.. Slik jeg har forstått det trengs det bare å søkes: Hovedregelen for førerkort fra land innenfor EU/EØS er at de kan brukes i Norge så lenge de er gyldige og kan byttes direkte inn til norsk førerkort uten prøver. Reglene for førerkort fra land utenfor EU/EØS er strengere. Førerkort fra de fleste land utenfor EU/EØS kan brukes i Norge i inntil tre måneder. Førerkort fra kun et fåtall av disse landene kan byttes inn i et norsk førerkort. Kravet er her at man består ny prøve innenfor visse tidsfrister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #4 Del Skrevet 4. juli 2016 Hvis det bare kan byttes, så må du levere inn det gamle også får du utstedt en midlertidig kjøretillatelse. Det nye førerkortet får du i posten i løpet av en uke. Anonymkode: 1d5a6...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stars Skrevet 4. juli 2016 #5 Del Skrevet 4. juli 2016 Du får nok ikke med deg et nytt førerkort i hånden når du er på biltilsynet. Du får med en lapp som heter noe sånt som "midlertidig kjøreseddel" og som kun er gyldig sammen med godkjent ID. Selve førerkortet kommer i posten etter en ukes tid, eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrincessConsuela Skrevet 4. juli 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 4. juli 2016 Flott, takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #7 Del Skrevet 4. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det bare kan byttes, så må du levere inn det gamle også får du utstedt en midlertidig kjøretillatelse. Det nye førerkortet får du i posten i løpet av en uke. Anonymkode: 1d5a6...009 Det tar nok litt lenger enn en uke. Man skal forhåndssjekket det engelske førerkortet med førerkortmyndighetene i England først. Så får hun et vedtak i posten og må komme til trafikkstasjonen på nytt. Da vil det ta ca en uke i posten. Anonymkode: b0cb6...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 7. juli 2016 #8 Del Skrevet 7. juli 2016 Den 4.7.2016 at 18.22, AnonymBruker skrev: Hvis det bare kan byttes, så må du levere inn det gamle også får du utstedt en midlertidig kjøretillatelse. Det nye førerkortet får du i posten i løpet av en uke. Anonymkode: 1d5a6...009 Det skal være i orden i løpet av 3 mnd, ikke en uke. Koster rundt 360 kr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå