Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det noen felles lover og regler som gjelder hva borettslaget skal dekke av vedlikehold? 

Her blir det sagt at det er hver enkelt beboer som har ansvar for utskiftning av balkongdør og ytterdør. Er det ulik praksis i hva som blir dekt i de forskjellige borettslagene? 

Anonymkode: a1536...c0d

AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes litt rart ut. Balkongdør pleier beboere og betale selv da det regnes som eiers vedlikeholdsplikt. Ytterdør er jeg usikkert på. Jeg bor i blokk og vi skifta alle ytterdører samtidigi. Nå er det mange år siden men det var faktisk borettslaget sitt ansvar da vi måtte ha nytt nøkkelsystem. Til syvende og sist så går jo dette av husleia til beboerne. her må alle ha lik ytterdør.

Anonymkode: 86c92...32b

Skrevet

Her hvr\or jeg bor dekker brl verandadør hvis det er påkrevd at den skiftes, ytterdør dekkes av beboer.

Har ikke sjekket hva lov om borettslag sier om dette.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Er det noen felles lover og regler som gjelder hva borettslaget skal dekke av vedlikehold? 

Her blir det sagt at det er hver enkelt beboer som har ansvar for utskiftning av balkongdør og ytterdør. Er det ulik praksis i hva som blir dekt i de forskjellige borettslagene? 

Anonymkode: a1536...c0d

Alt dette står klimkende klart i borettslagets vedtekter. En blekke på en del sider du får sette deg til å lese hva de har bestemt i ditt brl. Hvert enkelt brl bestemmer sine egne vedtekter. 

Anonymkode: eff50...cbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må lese hva som gjelder for ditt borettslag. I mitt borettslag er det borettslaget som har ansvar for ytterdøren. Altandøren vet jeg ikke. Men dette varierer fra borettslag til borettslag.

Anonymkode: 6b9e5...179

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I mitt borettslag ble dør ut til hage skiftet av borettslaget selv om det bare er dem i første etasje på den ene siden av bygget som har det.

Anonymkode: e75cd...ce9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...