Gå til innhold

Uregelmessig mens

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har alltid vært så utrolig regelmessig, omtrent siden første gang jeg fikk den (7 år siden). Men de siste månedene har jeg fått den opptil en uke for tidlig. I løpet av noen måneder har syklusen min forskjøvet seg 2 uker og den fortsetter å forskyve seg for hver gang. Nå vet jeg aldri når jeg får den lenger. Er dette normalt? Noen andre som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Ja, jeg vil si dette er helt normalt. Mensen hos meg kommer vanligvis med 28 og 26 dagers mellomrom. Noen ganger går det plutselig 32 dager mellom, og i fjor sommer gikk det bare 10 dager!!

Etter min erfaring har mensen sin ankomst mye å gjøre med hvem man omgås med, hvordan man har det selv (er man stresset, trener man mer enn vanlig o.s.v), hvilken type prevensjon man bruker, og mye annet.

Hvem har vel ikke fryktet å være gravid, fordi mensen uteblir? Jo mer man frykter det, desto lenger tar det før mensen kommer...

Jeg kan ikke råde deg til å ikke bli bekymret, men det ville ikke bekymret meg. Har opplevd det meste i forbindelse med mensen siden jeg fikk den for 17 år siden (HERREGUD, er det så lenge siden?!?!?).

Leyla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...