Gå til innhold

Hvor oppbevarer du passet på ferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet står i tittelen. Hvor oppbevarer du passet på ferie? Er det safe på hotellrommet er det jo greit, men hvis det ikke er det? Har du det i veska eller gjemmer du det i kofferten på hotellrommet?

Anonymkode: 0d845...cf0

Videoannonse
Annonse
Gjest Birti
Skrevet

Jeg har det alltid i veska ettersom det er eneste godkjente legitimasjon for nordmenn i utlandet. Legger det i ei lukket lomme inn mot kroppen.

Skrevet (endret)

Det spørs litt hvor jeg er men enten i safe på rommet eller bare i kofferten/nattbordskuffen.

Endret av Hecubaa
Skrevet

Nå reiser jeg bare på ferie til England og bor hos min samboers foreldre, så jeg kunne i teorien fint la passet ligge på soverommet blant resten av sakene mine. Men når jeg er der, har jeg den alltid med i veska mi i tilfelle jeg skulle trenge det. (Bankkort fungerer jo dårlig i utlandet.)

Hadde en gang en litt pinlig situasjon da vi var på en dagligvarebutikk i England og vi plukket med oss en film. Da vi skulle betale ble jeg spurt om legitimasjon. Alt jeg hadde var jo bankkortet mitt! Fikk helt panikk! Jeg husker ikke om jeg fikk kjøpe filmen likevel fordi min samboer hadde legitimasjon med seg eller om hun godtok bankkortet mitt (det står jo fødselsdato + bilde) men jeg fikk iallefall gå for den gangen, dog under tvil. Siden har jeg alltid hatt med meg passet. :Nikke:

Skrevet

Enten i safe, og hvis det ikke er det på rommet låser jeg passet inn i kofferten.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...