Gå til innhold

Kan man bare spørre etter banankasser i butikk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten skal flytte til høsten, og i den forbindelse lurte jeg på om det stemmer at man bare kan gå til en matbutikk og spørre om de har noen banankasser, og få det gratis? Hvem spør man i så fall, og når på dagen er det lurt å gjøre? Syns liksom det virker litt frekt å gjøre det, men de vil kanskje bare bli kvitt de uansett?

Ser det er noen som gir bort på Finn også, men er jo greiere om det er "lov" å bare få det på butikken.

Anonymkode: 2d0b5...518

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan du spørre om det. Dessverre ikke like mange butikker som har det nå, som det var før, fordi mange nå har pappresse som knuser pappeske er med det samme. Noen er greie og samler opp for deg om du ber om det og kommer innom jevnlig for å ta med deg eskene.

• Liker 1
Skrevet

Vi setter alle våre banankasser ved kassene, altså rett under den plata du kan sette posene dine på mens du pakker. Så start med å se der du

Gjest Sisti
Skrevet

Kassene til polet er også geniale å pakke i, de er solide og ikke så store at de blir for tunge. 

Skrevet

I butikken jeg jobbet i satte vi noen slike esker under den plata du pakker varene dine på, som Pottah sier, mrn vi hadde også masse esker på lageret. Bare spør en som jobber der. 

Gjest Uhumskheter
Skrevet

På matbutikken her har de en massiv stabel man bare kan forsyne seg av.

AnonymBruker
Skrevet

Så pratisk der de hadde en stor stabel! Så ingen under posehylletingen sist, men da hadde jeg dårlig tid til å spørre. Så bra det går an å gjøre det. Polesker var også veldig smart! Vil jo helst kunne løfte eskene, og da tenkte jeg banankasser og lignende var lurt til bøker og sånt! :)

Tusen takk for svar, får dra innom noen matbutikker og høre + polet!

Anonymkode: 2d0b5...518

Skrevet

Er også noen som legger ut banan/flytteesker under gis bort på finn.no

Skrevet

Vi har mange på lageret, bruker de til å pakke datovarer som gis bort til kirkens bymisjon i. Så bare å spørre de fleste, i verste fall presser de de i pappapressa, men da får du bare et nei :)

Gjest Tom/Loki
Skrevet (endret)

Ja, du kan bare spør.

Endret av Tom/Loki
AnonymBruker
Skrevet

Vi samler dem opp - fordi vi gidder ikke å hive dem i pappressen med en gang - men når det blir fullt bak der så blir de jo presset. Så er bare å spørre, du kan ha flaks. Og om du trenger mange må du trolig uansett innom flere butikker for å få mange nok.

Anonymkode: 60ef8...803

Gjest Tamsi
Skrevet

Vi samler dem vanligvis opp nettopp fordi mange kommer og spør, og ellers kaster vi dem jo bare.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått av min butikk før, da spurte jeg bare en som jobbet der også hentet de til meg fra lageret. Tenker at det er lurt å spørre en rolig tid på dagen, tenker det er litt frekt midt i rushen når de har mye annet å gjøre. Men ellers er det ikke frekt, bare spør pent og takk og vær høflig liksom:)

Anonymkode: 38afc...392

Skrevet

Jeg fikk mine i butikkene i området her. Noen butikker setter frem ved utgangen, mens andre setter de ved under pakkebrettet som andre sier her. Jeg samlet litt hver dag og fikk til slutt et lass av dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...