Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria
Skrevet

Noen som har erfaring med denne flyplassen? Jeg reiser mye, men bytter sjelden fly. Har 1 time og 25 minutter på å bytte fly på Gatwick, bagasjen sendes hele veien. Er dette nok med tid? 

Flyr med Norwegian og er litt redd i disse tider da jeg har et annet fly jeg må rekke fra Madrid (men har 12 timer i Madrid, så det går greit bare flyene går). 

Skrevet

Gatwick.. eller London generelt, er litt utsatt for forsinkelser som ikke flyselskapet kan noe for. Særlig når det ikke er sommer og det er fare for vind, regn og tåke. Ellers burde 1 time og 25 minutter holde. Om du har mulighet til mer tid, så hadde jeg likevel gjort det. Så vidt jeg vet må du gjennom sikkerhets/passkontroll i England før du skal videre og du må registrere passinformasjon på forhånd.

Skrevet

Forresten.. Gatwick er MYE bedre enn kaoset på Heathrow om du har knapt med tid. Har ikke tall på hvor mange jeg kjenner som har mistet flyet sitt på heathrow selv om de har hatt god tid.

AnonymBruker
Skrevet
Den 4.7.2016 at 13.29, Linaria skrev:

Noen som har erfaring med denne flyplassen? Jeg reiser mye, men bytter sjelden fly. Har 1 time og 25 minutter på å bytte fly på Gatwick, bagasjen sendes hele veien. Er dette nok med tid? 

Flyr med Norwegian og er litt redd i disse tider da jeg har et annet fly jeg må rekke fra Madrid (men har 12 timer i Madrid, så det går greit bare flyene går). 

Tror Norwgeian krever 90 min på trensfer der, sånn i tillfelle. Usikker på hva frosikningen krever.

Anonymkode: f5b51...498

Skrevet

Om trådstarter har en gjennomgående reise med Norwegian (begge reisene på en billett), så har de satt fristen selv. Du får ikke kjøpe en gjennomgående reise med mindre tid enn minimum.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1 t 25 min tror jeg skal gå helt greit. Gatwick er langt enklere å komme seg fra A til B på enn Heathrow.

Passkontrollen må du vel kun gjennom om du skal fly videre inn i England.

Anonymkode: 2d690...827

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 t 25 min tror jeg skal gå helt greit. Gatwick er langt enklere å komme seg fra A til B på enn Heathrow.

Passkontrollen må du vel kun gjennom om du skal fly videre inn i England.

Anonymkode: 2d690...827

Mulig men uansett må TS gjennom ny sikkerhetskontroll. For så vidt jeg vet må alle som er i transit på britiske flyplasser gjennom sikkerhetskontrollen på nytt.

Gjest Linaria
Skrevet

Skal ikke videre i England. Skal videre til Spania. 
Er gjennomgående fly, så går nok greit om det ikke er forsinka, men det tilsvarende Norwegian-flyet ble kansellert for i dag, så håper virkelig det går i morgen.

Er i morgen jeg drar, så får ikke ordnet bedre overgang nå, egentlig :P satt bare og bekymret meg, men det går nok helt greit

Gjest Linaria
Skrevet
If you are connecting on to another flight through Gatwick you will need to do one of the following:         
  •  If your baggage is through checked and you already hold a boarding pass for your onward flight, then simply follow signs for Flight Connections. There is no need to clear border control or Customs. 

Står dette på siden deres, så er nok ikke noe særlig stress :P om det er ekstra sikkerhetskontroll, pleier vel denne å gå veldig fort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...