AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #1 Skrevet 4. juli 2016 Jeg lurer på hva folk tenker. Er det vanlig høflighet at den som har blitt bedt med ut på date sender melding og takker for en hyggelig kveld? Mener noen at mannen generelt burde sende denne meldingen uavhengig av hvem som inviterte? Og hva med når man drar ut på date, og ikke får noen melding etterpå? Jeg merker jeg blir litt lei meg når jeg ikke hører noe, men kanskje får en melding 2-3 dager etterpå. Mulig jeg har datet for lenge nå og forventer for mye, men med alle den usikkerheten man har i en datingfase så setter jeg veldig pris på å få melding samme kveld om at det var hyggelig. Anonymkode: cea18...5a2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #2 Skrevet 4. juli 2016 .. sender DU melding om at du har hatt det hyggelig, da..? Eller sitter du bare og er snurt for deg selv, mens andre parten kanskje sitter og venter på å høre noe fra deg? Det er begges ansvar. Uansett kjønn, og uansett hvem som har invitert hvem. Jeg kan fint sende melding med "takk for besøket, det var hyyggelig å se deg igjen" når jeg har invitert folk hjem på besøk til meg. Anonymkode: fd40c...2ed 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #3 Skrevet 4. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: .. sender DU melding om at du har hatt det hyggelig, da..? Eller sitter du bare og er snurt for deg selv, mens andre parten kanskje sitter og venter på å høre noe fra deg? Det er begges ansvar. Uansett kjønn, og uansett hvem som har invitert hvem. Jeg kan fint sende melding med "takk for besøket, det var hyyggelig å se deg igjen" når jeg har invitert folk hjem på besøk til meg. Anonymkode: fd40c...2ed Ja, det gjør jeg. Tenkte det kom et sånt svar. Kunne utdypet at jeg stort sett er den som inviterer til 1. date, da jeg syns menn ofte er trege til dette. Men fordi jeg har tatt det initativet blir jeg noen ganger stressa av å ikke høre noe, for da har kanskje jeg vært den som var mest interessert i utgangspunktet. Anonymkode: cea18...5a2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #4 Skrevet 4. juli 2016 I min verden er det den som blir bedt ut, som først takker etterpå. Det er normal høflighet og noe man gjør når man blir invitert av venner og familie. Så den som er 'gjest' takker i ettertid. Anonymkode: 1ac04...6a1
Gjest Minesveiper Skrevet 4. juli 2016 #5 Skrevet 4. juli 2016 Jeg synes det er koselig å få en slik melding, og jeg pleier å sende selv også.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #6 Skrevet 4. juli 2016 Han synes vel ikke det var noe hyggelig, da. Anonymkode: 37d45...ea1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #7 Skrevet 4. juli 2016 Jeg har stort sett fått en melding etterpå fra menn jeg har datet og hatt det hyggelig med, der de takker for daten. Det er da også de som har tatt initiativ til daten. Dersom du har tatt initiativ til daten, ville jeg ikke tatt initativ til kontakt etterpå i tillegg, ville heller avventet. Anonymkode: 4bd0e...ed8
Gjest Zumo de Melocotón Skrevet 4. juli 2016 #8 Skrevet 4. juli 2016 (endret) Jeg trodde først at det stod takke-for-maten-melding, så jeg kunne ikke forstå hvorfor man skulle måtte sende melding om det og ikke bare si det ansikt til ansikt. Nå er ikke jeg den som er mest opptatt av dating-etikette da, men om jeg ble bedt ut og koste meg ville jeg tatt kontakt igjen innen relativt kort tid, takket for en fin kveld og fortsatt samtalen med det som føltes naturlig der og da. Man merker jo raskt om man har kjemi og om begge har det kjekt i løpet av kvelden, så hvis det ikke hadde funket ville jeg takket for daten ansikt-til-ansikt før jeg dro hjem og videre sagt at jeg ikke er interessert i videre kontakt. Tror jeg hadde gjort det samme uansett hvem som tok initiativet, egentlig. Jeg liker når det er en ukomplisert, uformell stemning hvor jeg ikke må stresse med å gjøre det som er "riktig" og "forventet" hele tiden. Endret 4. juli 2016 av Zumo de Melocotón
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå