Gå til innhold

Lunsj i Oslo som gave - trenger tips til restaurant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mammaen min fyller snart 67 år, og jeg vil gjerne gi bort en lunsj (eller muligens middag) i Oslo (sammen med meg) i stedet for ting hun ikke trenger. 

Hun fikk lunsj på Ekebergrestauranten til jul, og det tror jeg hun synes var litt stas. Jeg vil derfor gjerne følge opp med et sted som ikke er så dagligdags kanskje, og som kan føles som en liten opplevelse. 

Tenkte litt på uterestauranten ved Operaen, men tar gjerne i mot tips! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk restaurantguiden.osloby.no, masse gode tips! 

• Liker 2
Skrevet

Er det fint vær så er det superkoselig oppe på den restauranten på Festningen. Kanskje ikke så "fancy" som Ekebergrestauranten, men man har utsikt over byen og det er veldig hyggelig å se solnedgangen over Oslo by:) Ellers har jeg bare vært på Hanami en gang, men der var maten veldig god! Ellers anbefaler jeg Sydøst, god mat og drinker og veldig hyggelig stemning :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lunsjbuffeten på Hotell Royal Christiania er fantastisk! Jeg synes ihvertfall det er veldig stas å ha buffet når jeg går ut og spiser lunsj og jeg er der med venner ca en gang i måneden. Har aldri blitt skuffet, maten er nydelig og lekkert lagt opp og servicen er upåklagelig :)

Anonymkode: e06ce...f1d

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, skyflakes skrev:

Er det fint vær så er det superkoselig oppe på den restauranten på Festningen. Kanskje ikke så "fancy" som Ekebergrestauranten, men man har utsikt over byen og det er veldig hyggelig å se solnedgangen over Oslo by:) Ellers har jeg bare vært på Hanami en gang, men der var maten veldig god! Ellers anbefaler jeg Sydøst, god mat og drinker og veldig hyggelig stemning :)

Den støtter jeg. SydØst er et supert sted! Spesielt hvis det er pent vær, da kan dere sitte ute i den kule uteserveringen der, men inne er også flott stemning. Nydelig mat. Ligger nederst på Grünerløkka, så kunne jo kombineres med litt shopping og vandring oppover Løkka, utrolig mange, fine butikker der :). Min mor på 65 elsker når jeg tar henne med på Grünerløkka, det er så annerledes og mye mer spennende der enn hun er vant til. Og så syns hun det er så utrolig morsomt med alle kjendisene som frekventerer der.

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips, dere! 

Så SydØst er ikke for "ungt" for en på 67? 

Skrevet
1 minutt siden, pusla skrev:

Takk for tips, dere!

Så SydØst er ikke for "ungt" for en på 67?

Nei nei, på SydØst er det lett blanding av alt, både samfunnslag og alder, derfor det er så deilig å gå dit! Et virvar av alt mulig rart, på en positiv måte. Har tatt med både svigers på 70 og min mor på 65 dit, de trives godt der.  

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, FayFerner skrev:

Nei nei, på SydØst er det lett blanding av alt, både samfunnslag og alder, derfor det er så deilig å gå dit! Et virvar av alt mulig rart, på en positiv måte. Har tatt med både svigers på 70 og min mor på 65 dit, de trives godt der.  

Takk! Absolutt en god kandidat! Lenge siden jeg var på Grunerløkka! 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med togmiddag - Nordmarka rundt? Sök på historiske togreiser.

Anonymkode: e5cd5...117

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med togmiddag - Nordmarka rundt? Sök på historiske togreiser.

Anonymkode: e5cd5...117

For et stilig konsept! Men for to personer vil det koste meg 4.500,- og det blir dessverre litt for dyrt. 

AnonymBruker
Skrevet

Solsiden og Skur 33 er også fint nå! :) 

Anonymkode: 4fd2d...945

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, pusla skrev:

Takk! Absolutt en god kandidat! Lenge siden jeg var på Grunerløkka!

PS: hvis du lander på Grünerløkka og ikke tenker SydØst er noe for dere, så vurder sterkt å gå på:

Delicatessen: verdens beste tapas. Alltid fullt hus, kokende stemning.

Villa Paradiso. verdens beste italienske pizza. Også alltid fullt hus og masse liv.

Som du skjønner, så er jeg ihuga Løkka-fan! Sikker på moren din vil like det, litt annerledes enn hun sikkert er vant til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder en knapp på Statholderens Mat&vinkjeller.

De har alltid en sesongbassert 10 retter for en 6-700 kr.  Og det er jo samme kjøkken som etasjen over(Statholdergaarden) , så her får man bang for the buck! 

Anonymkode: 2ae05...b94

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder en knapp på Statholderens Mat&vinkjeller.

De har alltid en sesongbassert 10 retter for en 6-700 kr.  Og det er jo samme kjøkken som etasjen over(Statholdergaarden) , så her får man bang for the buck! 

Anonymkode: 2ae05...b94

Ja, det er et kjempetips! Som jeg sparer til julegaven hennes 😀

Nå ble det mange valg igjen..tror jeg må ut og spise mer! 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rett i nærheten av SüdØst ligger Le Benjamin - det kan virkelig anbefales! Vi har prøvd både lunsj og middag, er er alltid veldig fornøyde :)

https://restaurantguiden.osloby.no/grunerlokka/le-benjamin

Anonymkode: edec9...140

Skriver under på denne!

Anonymkode: e3844...2ce

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skriver under på denne!

Anonymkode: e3844...2ce

Jeg også, nydelig fransk bistromat!

Anonymkode: 58269...f08

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Palmen? 

Anonymkode: e5899...3c4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...