MorTil2 Skrevet 4. juli 2016 #1 Skrevet 4. juli 2016 Skal få oppmontert en glidedør inn til et soverom fra yttergangen. Glidedøren kommer 4 cm ut fra ytterdelen på dørkarmen (valgt å ikke ta denne vekk, da det vil bli merarbeid etter nettopp å ha malt gangen. Må uansett ha opp noe, så sparer vel kanskje bare 0,5 cm). Etter dette er det ca 6 cm til ytterdørens ytre del av dørkarmen. Må altså ha opp en dørstopper. Noen som har gode/mindre gode erfaringer med dørstopper i såpass smale forhold ? Tenkt på disse http://www.biltema.no/no/Bygg/Beslag/Dor/Dorstopper-2000030684/ http://www.clasohlson.com/no/D%C3%B8rstopper/Pr407868000 Noen andre forslag/erfaringer med disse ?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #2 Skrevet 4. juli 2016 Det første jeg tenker er at dørstopper nr. 2 (fra Clas Ohlson) er skikkelig stygg, og egner seg bedre i en bod, garasje eller kjeller enn i rom man går gjennom mange ganger daglig. Den fra Biltema ser i alle fall mye bedre ut (for jeg regner med det er denne du mener?). Bare pass på at døra treffer gummiknotten og ikke stålstanga. Ellers blir jeg nysgjerrig på hvordan døra skal henges opp. Er du sikker på at opphengssystemet/skinnene ikke har muligheter for innebygget, usynlig dørstopper? Jeg tror det hadde blitt mye penere. Anonymkode: d27fd...87d
MorTil2 Skrevet 4. juli 2016 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2016 Glidedøren monteres på skinne med automatisk stopper. Jeg er ute etter en dørstopper for ytterdøren, slik at den ikke smeller rett inn i glidedøren og skader denne. Når ytterdøren åpnes og står rett frem, er det ca 10 cm igjen til den treffer gliderdøren, derfor er det behov for dørstopper. Jeg og tenkte mest på den fra biltema, men har ikke fått tid til å se den i virkeligheten. Lurer litt på hvordan den er laget for å unngå at døren slår inn i metallet.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #4 Skrevet 5. juli 2016 Ah, skjønner. Jeg tror det er meningen at den skal monteres rett ut fra veggen slik at døra slår mot enden av stanga, ikke mot langsiden, om du skjønner hva jeg mener. Dersom det ikke passer hos deg kan kanskje noe á la denne være aktuelt? Den er også i stål og sort gummi, men har kraftigere gummikloss, så den kan ta imot døra fra flere kanter. (Samme butikken har liknende dørstoppere i flere forskjelilge størrelser og priser.) Anonymkode: d27fd...87d
MorTil2 Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2016 Takk for tipset. Skal absolutt se nærmere på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå