Gjest opgitt Skrevet 6. november 2004 #1 Del Skrevet 6. november 2004 Jeg har bare noen spørsmål ang. eye-liner. Jeg bruker eye-liner stort sett hver dag, men den jeg bruker til hverdags er litt svakere/mindre synlig enn den jeg bruker i "festlige anledninger" 8) Den jeg bruker til hverdags har en tendens til å flasse av etter bare et par timer :evil: mens den andre sitter litt bedre (den har bare en tendens til plutselig å "spre seg" litt nedover på ene siden etter en kveld på byen:evil: :evil:) Men siden den andre er ganske svart, synes jeg den blir litt for dramatisk til å bruke hver dag. Er det normalt at kajalen "flasser" av ettter bare 1-2 timer eller har dere noen tips til hvordan jeg kan unngå det? Så over til spørsmål 2: Den jeg bruker i helgene er som sagt veldig svart, og når jeg fører den på "våtkanten" ser jeg ut som en vampyr. Jeg bruker derfor å droppe kajal på våtkanten og fører på en tynn strek like under i stedet. Ser at de fleste bruker kajal på våtkanten også, men har også sett noen som gjør som meg. Hva gjør dere og hva synes dere er finest? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. november 2004 #2 Del Skrevet 6. november 2004 Kajal på våtkanten fungerer bare om man har STORE øyne, for det forminsker øynene. Jeg feks, bruker kajal under våtkanten Finne en god kajal er tydeligvis like vanskelig som å finne meningen med livet. Jeg begynner å få en lang liste over kajaler som IKKE er gode; Guerlain, YSL, Maybelline (denne er ok..), Isadora. Neste gang prøver jeg Chanel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 6. november 2004 #3 Del Skrevet 6. november 2004 Den vanlige kajalen til Chanel er den verste dritten jeg har prøvd. Holder knapt til jeg er ute av badet :evil: Den beste hittil er den vannfaste fra Clarins. Den sitter hele dagen, men har litt seig og ekkel konsistens. Man kan tydeligvis ikke få alt :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. november 2004 #4 Del Skrevet 6. november 2004 Den vanlige kajalen til Chanel er den verste dritten jeg har prøvd. Holder knapt til jeg er ute av badet :evil: Den beste hittil er den vannfaste fra Clarins. Den sitter hele dagen, men har litt seig og ekkel konsistens. Man kan tydeligvis ikke få alt :-? Ah, det var bra du sa det. Da får jeg prøve Clarins *krysser fingrene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 6. november 2004 #5 Del Skrevet 6. november 2004 Den til Clarins sitter, men er som sagt rar i konsistensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 6. november 2004 #6 Del Skrevet 6. november 2004 Den til Clarins sitter, men er som sagt rar i konsistensen. Hvor bruker du denne? Har denne jeg også, men får den ikke til... :-? Får ikke til å tegne pent med den langs vippekanten, og den egner seg ikke som kajal synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 6. november 2004 #7 Del Skrevet 6. november 2004 Den beste hittil er den vannfaste fra Clarins. Den sitter hele dagen, men har litt seig og ekkel konsistens. Man kan tydeligvis ikke få alt :-? ER den flytende? Selv har jeg en veldig bra eyeliner som jeg kjøpte i Hellas. DEn sitter hele dagen. Desverre er den snart oppbrukt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 6. november 2004 #8 Del Skrevet 6. november 2004 Jeg bruker flytende eyeliner under våtkanten, og tro det eller ei så er h&m sin ganske så bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 6. november 2004 #9 Del Skrevet 6. november 2004 Jeg bruker Art Liner fra Lancôme, og har brukt den i flere år nå. Den er lett å legge, og sitter hele dagen på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 7. november 2004 #10 Del Skrevet 7. november 2004 Jeg bruker aldri kajal på våtkanten, men langs vipperoten. Til det bruk er kajalen fra Clarins perfekt. Det er en blyant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 7. november 2004 #11 Del Skrevet 7. november 2004 jeg bruker kajalen til h&m (15,-), den er faktisk mye bedre enn de jeg har brukt før. Tror det var 2. eller3. plass den fikk i det nyes "make- up og hår". Jeg synes de fleste kler best kajal under vippekanten, men så er vi jo alle forskjellige.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2004 #12 Del Skrevet 8. november 2004 jeg bruker kajalen til h&m (15,-), den er faktisk mye bedre enn de jeg har brukt før. Tror det var 2. eller3. plass den fikk i det nyes "make- up og hår". Jeg synes de fleste kler best kajal under vippekanten, men så er vi jo alle forskjellige.. Jeg har denne, synes ikke den er så kjempebra... Men husker du hvem som vant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #13 Del Skrevet 9. november 2004 Christian Dior sin eyeliner (våt) sitter som et skudd. Kan ikke bruke den på våtkanten da.... Har den under, og ALT annet jeg har prøvd blir klint utover, inkludert den vannfaste fra Clarins. Amber Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #14 Del Skrevet 10. november 2004 Våt liner under øyet? Blir ikke det veldig..hardt? Jeg bruker en myk blyant under øynene som jeg duser ut til hverdags. Til fest bruker jeg våt liner over øyet og kajal også på våtkanten, men jeg har store øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 10. november 2004 #15 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg bruker Art Liner fra Lancôme' date=' og har brukt den i flere år nå. Den er lett å legge, og sitter hele dagen på meg.[/quote'] Den har jeg også brukt i 5 år. Men den er kun til fest. Bruker "blyant" fra Dior til hverdags og den har jeg også brukt og vært veldig fornøyd med i ca 5 år den også. Har prøvd noen andre innimellom, men vender alltid tilbake til disse to. Jeg varierer bruken veldig. Men bruker veldig lite på våtkanten eller under våtkanen utenom til fest. Kanskje bare litt helt ytterst under vippene for å markere øynene litt. Har forresten store øyne, hvis det har noen betydning.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BayliZ Skrevet 11. november 2004 #16 Del Skrevet 11. november 2004 Til daglig bruker jeg hvit eyeliner i våtkanten og litt dus svart øyenskygge som en strek under våtkanten. På byen har jeg dette pluss at jeg bruker Maybeline sin våt kajal ( best i test på tv2 og den sitter faktisk bra), på øyelokket helt inntil kanten over hele øyet, dette føler jeg er mer enn nok :-) Svart våtkant hadde jeg når jeg var yngre og det synes på bilder kan man si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-X Skrevet 11. november 2004 #17 Del Skrevet 11. november 2004 Jeg bruker kayal ganske sjelden, og da kun langs vipperota. Jeg synes Lancôme sin er lett å legge og sitter bra. Dior sin synes jeg er litt for myk i konsistensen og sitter dårligere. Hvis man har lyst til å prøve kayalen til Lancôme uten å blakke seg helt så kan det være lurt å følge med litt når du skal ha ny mascara. Lancôme har ofte ( og spesielt rundt juletider ) pakker med mascara i full størrelse sammen med en liten kayal og en prøve på Bi-Facil ( veldig god men dyr sminkefjerner ) til samme pris som mascaraen vanligvis koster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #18 Del Skrevet 11. november 2004 Jeg synes at kajal fra H&M er veldig god, spesielt den sorte. Jeg bruker sort kajal langs vippekanten og en grå en under våtkanten. Men den gråe sitter ikke like bra som den sorte (begge fra H&M). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anyvold Skrevet 11. november 2004 #19 Del Skrevet 11. november 2004 Jeg varierer. Noen ganger har jeg ikke noe sted, andre ganger både oppe og nede og på våtkanten, eller bare oppe eller nede, eller bare oppe og på våtkant eller bare nede og våtkant. (ja, dere skjønner) Jeg trenger variasjon. Det er forresten ingen regel som sier at folk med små øyne ikke kan være fine med kajal på våtkanten. Jeg har sminket jenter med små øyne som blir kjempefine med kajal på våtkanten og også jenter med store øyne som absolutt ikke blir fine med det samme. Det er helt individuelt, heldigvis.... man bør bare prøve seg frem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melon Skrevet 20. november 2004 #20 Del Skrevet 20. november 2004 Jeg bruker også kajal fra H&M og liker den veldig godt. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå