tussi84 Skrevet 3. juli 2016 #1 Skrevet 3. juli 2016 For litt over en mnd siden inviterte jeg noen venner av meg fra hjembyen min til meg på grillfest på en dato. Jeg tok denne datoen da dette var en lørdag som alle hadde fri og fordi jeg har flyttet og nå bor et stykke unna. Jeg har bodd der i ti mmd snart og ingen av de som jeg har invitert til denne datoen har vært hos meg enda fordi de jobber gjerne forskjellig alle sammen og det lønner seg å kjøre bil til meg da kollektivt er det ikke alle av dem som har økonomi til. Jeg fikk til svar at de skulle komme men at jeg måtte minne dem på dette. For noen uker siden fant jeg ut at er det er en av de jeg inviterte som skal ha en fest på samme dato som meg. Hun fikk jeg derimot ikke noen svar fra på invitasjonen men kan hende at hun glemte å svare på sms da hun var på ferie den dagen jeg sendte meld. Jeg forklarte situasjonen til henne og spurte om hun kunne ta festen en annen dato isteden slik at våre felles venner slapp å måtte velge hvem dem skulle til. Jo da det skulle hun gjøre.. men dette skjedde ikke. Denne venninnen bor i hjembyen min og kunne hatt denne festen når som helst mener jeg.. samtidig som hun burde forstått at muligheten for at alle samtidig kommer til meg er liten pga forskjellige jobb vakter og avstand. Og at når da endelig muligheten er der så burde hun vike unna. Men siden hun ikke har gjort om datoen hennes så ser jeg at våre venner nå må velge. Jeg spurte en av de i stad om dem kom til oss den 06 august når festen er. Jeg fikk meld tilbake om at de trodde det var avlyst... Noe som absolutt ikke er tilfelle. Det jeg begynner å tro nå er at alle kommer til å gå til den andre isteden og at de har fått inntrykk av at hele min fest er avlyst fordi en annen felles venninne inviterte meg og de andre til henne på samme dato. Synes det hun venninnen min har gjort har ødelagt alt sammen.. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #3 Skrevet 4. juli 2016 Det er kjipt gjort. Foreslå at dere har fest sammen? Alle kan komme til deg og du kan spørre henne om hva hun vil mtp. festen. Mat, drikke, musikk el. liknende. Jeg hadde ikke nødvendigvis giddet å forholde meg til slike mennesker, høres ut som noe fjortisdrama, men hvis du vil ha en fin og hyggelig fest for alle, får du bare ta "the high road" og ikke synke ned til hennes nivå. Eventuelt kan du være sur og prøve å få alle til å dra på din fest i stedet for hennes. Anonymkode: 88549...715
Mari Y Skrevet 4. juli 2016 #4 Skrevet 4. juli 2016 2 timer siden, tussi84 skrev: For litt over en mnd siden inviterte jeg noen venner av meg fra hjembyen min til meg på grillfest på en dato. Jeg tok denne datoen da dette var en lørdag som alle hadde fri og fordi jeg har flyttet og nå bor et stykke unna. Jeg har bodd der i ti mmd snart og ingen av de som jeg har invitert til denne datoen har vært hos meg enda fordi de jobber gjerne forskjellig alle sammen og det lønner seg å kjøre bil til meg da kollektivt er det ikke alle av dem som har økonomi til. Jeg fikk til svar at de skulle komme men at jeg måtte minne dem på dette. For noen uker siden fant jeg ut at er det er en av de jeg inviterte som skal ha en fest på samme dato som meg. Hun fikk jeg derimot ikke noen svar fra på invitasjonen men kan hende at hun glemte å svare på sms da hun var på ferie den dagen jeg sendte meld. Jeg forklarte situasjonen til henne og spurte om hun kunne ta festen en annen dato isteden slik at våre felles venner slapp å måtte velge hvem dem skulle til. Jo da det skulle hun gjøre.. men dette skjedde ikke. Denne venninnen bor i hjembyen min og kunne hatt denne festen når som helst mener jeg.. samtidig som hun burde forstått at muligheten for at alle samtidig kommer til meg er liten pga forskjellige jobb vakter og avstand. Og at når da endelig muligheten er der så burde hun vike unna. Men siden hun ikke har gjort om datoen hennes så ser jeg at våre venner nå må velge. Jeg spurte en av de i stad om dem kom til oss den 06 august når festen er. Jeg fikk meld tilbake om at de trodde det var avlyst... Noe som absolutt ikke er tilfelle. Det jeg begynner å tro nå er at alle kommer til å gå til den andre isteden og at de har fått inntrykk av at hele min fest er avlyst fordi en annen felles venninne inviterte meg og de andre til henne på samme dato. Synes det hun venninnen min har gjort har ødelagt alt sammen.. Høres ikke helt ut som gode venner, det der. Hadde vurdert å kutte dem ut.
Glitnir Skrevet 4. juli 2016 #5 Skrevet 4. juli 2016 Om hun har satt den datoen bevisst og ikke bare glemt din fest, så høres det merkelig ut. Men høres også litt pussig ut at vennene dine trenger påminnelse for å huske at de er invitert til fest hos deg? Har jeg sagt ja til å besøke noen er det da min jobb å notere på mobil/kalender/i hodet og komme meg dit jeg har lovet til avtalt tid... 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #6 Skrevet 4. juli 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er kjipt gjort. Foreslå at dere har fest sammen? Anonymkode: 88549...715 Anonymkode: 1af1e...640
Beach Skrevet 4. juli 2016 #7 Skrevet 4. juli 2016 11 timer siden, Mari Y skrev: Høres ikke helt ut som gode venner, det der. Hadde vurdert å kutte dem ut. Jeg hadde definitivt kuttet dem. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå