frkmiss Skrevet 3. juli 2016 #1 Skrevet 3. juli 2016 Det var sånn at hormonspiral kunne brukes under amming? Hvorfor og hvorfor ikke noe annet, hva er det som påvirkes ammingen?
Forundret.. Skrevet 3. juli 2016 #2 Skrevet 3. juli 2016 Husker de prata om spiral som prevansjon på helsesasjonen etter jeg fødte men da snakket de om vanlig spiral og ikke hormonspiral. Gikk derfor ut fra at en ikke skulle bruke hormonspiral.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #3 Skrevet 3. juli 2016 2 minutter siden, frkmiss skrev: Det var sånn at hormonspiral kunne brukes under amming? Hvorfor og hvorfor ikke noe annet, hva er det som påvirkes ammingen? http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/mirena-bayer-oy-561575 Som du ser under amming m.m. så er hormonspiral ikke anbefalt de første 6 ukene etter fødsel mår barnet ammes fordi hormonene i hormonspiralen går over i morsmelken. Anonymkode: a0bfc...404
xenaen Skrevet 3. juli 2016 #4 Skrevet 3. juli 2016 Jeg har hatt hormonspiral etter alle mine tre, og satt inn omtrent to -tre mnd etter. Hormonene virker lokalt. Jeg har ammet i halvannet år. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #5 Skrevet 3. juli 2016 3 minutter siden, xenaen skrev: Jeg har hatt hormonspiral etter alle mine tre, og satt inn omtrent to -tre mnd etter. Hormonene virker lokalt. Jeg har ammet i halvannet år. Hadde du lest i lenken over så hadde du sett at det er snakk om de første 6 ukene etter fødsel. (Post partum.) Anonymkode: a0bfc...404
xenaen Skrevet 4. juli 2016 #6 Skrevet 4. juli 2016 Mhm. Tenkte som så at før dette er livmorhalsen uansett så utvidet at en spiral kan ramle ut. Og så er det vel ikke anbefalt å ha sex før dette pga infeksjonsfaren, eller i det minste bruke kondom. Men joda jeg leste ikke lenken...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå