Gå til innhold

Har du søkt finansieringsbevis? Hvilken informasjon måtte du oppgi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt å søke finansieringsbevis siden jeg vil kjøpe leilighet nå i nærmeste fremtid. Problemet er at jeg de siste månedene kun har jobbet noen vakter i måneden fordi jeg har studert. Dvs. at jeg ikke har tjent all verdens...

Men nå begynner jeg i jobb for fult og jeg skal jobbe 100% fast fremover (er sykepleier). Så jeg lurer på om noen her inne har erfaringer med å søke finansieringsbevis? 

Jeg har ca. 300 000kr i egenkapital. 

Men jeg har jo hørt at en må vise til x antall lønnsslipper, men er det også mulig å vise til fast lønn fremover? Jeg kan jo kun vise til lønn på 4-7000kr per måned det siste halvåret. Men nå vil jeg få utbetalt ca 22 000kr pr mnd.

Jeg skal kjøpe alene om det har noe å si. 

Kan det hjelpe å gå i banken å snakke personlig med en der i stedet for å søke via nettsidene?

Anonymkode: 81886...de3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi søkte på nett og la ved 3xlønnsslipper hver pluss selvangivelse. Vi fornyet det flere ganger før vi kjøpte, og siste gangen vi fornyet fikk vi økt maksgrensen fordi jeg hadde fått større stilling. Da hadde jeg kontakt med min kunderådgiver i banken og hun ba da om kopi av ansettelsesavtale før hun innvilget større grense. 

Vi søkte i DNB og det var også en post hvor det står om det er noe de bør vite. Da kan du skrive at du starter i full jobb nå. De ringer deg også før du får endelig svar. Da kan du gjenta og de kan evt be deg om ansettelsesavtale for å sjekke at det stemmer :)

AnonymBruker
Skrevet

Det går nok helt fint med jobbkontrakt på fast stilling. Det har jeg selv tenkt å vise i mitt møte om et par dager ☺️

Anonymkode: 96579...8ab

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bare glemme de rene nettbankene men om du faktisk ringer eller møter opp hos Dnb eller Sparebank1 så tenker jeg du har en god sjanse :-)

Lykke til TS!

Anonymkode: e82d6...62c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...