Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er sunnmøring, og sparer gjerne penger der jeg kan. Men når jeg kjøpte min første bil som 30 åring så skjønte jeg jo at det lureste var å begynne å spare bonus selv. Begynte på 30% og det tok ikke så lang tid før jeg var på 70%(gikk også opp et hakk når jeg skiftet forsikringsselskap.)

Anonymkode: 69cae...e5f

10 timer siden, hironakamura skrev:

Hvis dere bytter forsikringsselskap litt over hver 6.mnd får dere hoppe til neste bonussteg. På denne måten kommer dere raskere ned i pris. Taper ikke han bonusen på sin egen bilforsikring også om dere krasjer? Skjønner at det er fristende som 18-åring å gjøre dette, men synes virkelig dere burde skaffe deres egen forsikring når dere er i 30-årene:) 

Dette er et godt tips! Har selv gjort det og spart mye.

AnonymBruker

Det å sette forsikringen på pappa virket som en veldig god ide når jeg var 20 år og student. Nå som jeg er over 30 og ikke har noe som helst bonus så angrer jeg. Bare å begynne å spare bonus med en eneste gang!

Anonymkode: 0b341...0bc

• Liker 1

Takk for alle svar! :)  Ser at den generelle meningen er at vi burde ta det i vårt eget navn og starte opptjeningen av egen bonus. Jeg er forsåvidt enig altså! :jepp: Er uansett ikke aktuelt å ha den i svigerfars navn mer enn noen få år, og eneste grunnen til at jeg vurderer det er at jeg vet økonomien vil være mindre presset om fem år enn den er akkurat nå når vi har makset ut boliglånet. Men heller nok fremdeles til å bare betale de ekstra tusenlappene nå, det føles liksom hakket ryddigere. 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dt betyr jo at svigerfar har eierskap på bilen, han får den på sin skatteseddel, han må signere på endringer i forsikring, reperajoner, er ansvarlig for eu kontroll, må opprette bompengeavtaler, få evt fotoboksbøter o.l. hjem til seg, står registreret som eier hvis noe skjer når der har bilen med på ferie, står på vognkortett. Så lenge dere kjører skadefritt tar det ikke mange år å opprette max bonus. Mange selskap gir også gode avtaler jo felre forsikringer du har samlet hos dem, så det er ikke sikkert det blir så stort tap som du tror. Verdt å sjekke ut i alle fall. Jeg ville aldri satt en bil jeg eier på andre. 

Anonymkode: bb31c...d82

Takk, det var akkurat sånne ting jeg ville vite. Skatten har vi allerede tenkt på og han sa det ikke var noe problem, men det er jo klønete hvis han må være involvert i f.eks Autopass-regninger og sånne ting. 

11 timer siden, hironakamura skrev:

Hvis dere bytter forsikringsselskap litt over hver 6.mnd får dere hoppe til neste bonussteg. På denne måten kommer dere raskere ned i pris. Taper ikke han bonusen på sin egen bilforsikring også om dere krasjer? Skjønner at det er fristende som 18-åring å gjøre dette, men synes virkelig dere burde skaffe deres egen forsikring når dere er i 30-årene:) 

Takk for tips! :tommelopp: Han har snakket med forsikringsselskapet sitt og fått beskjed om at det kun er det kjøretøyet som krasjer som mister bonus, heldigvis. Ellers hadde det selvfølgelig vært helt uaktuelt!

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er å utnytte en eldre persons godhet og å unndra seg selv ansvar. Lite voksent med andre ord. 

Kjøper dere en relativt ny bil får dere gode forhandlerforsikringer med på kjøpet dersom bilselger ordner forsikringen. 

Har du tenkt over hvilken situasjon du selv kan komme i dersom det blir brudd og din svigerfar eier bilen? I verstefall sitter du igjen med gjeld på en bil din svigerfar eier og ingen bil. Dette er og en del av det å gå i kvinnefella. 

Anonymkode: b7860...0ac

Altså, det var hans eget forslag og man må jo kunne stole på at en mann på 60 år er oppegående nok til å gjøre egne vurderinger om hva de ønsker å gjøre for barna sine. ;) Godt poeng med brudd, selv om jeg kjenner min mann og svigerfar godt nok til å vite at det ikke hadde blitt noe problem. Måtte uansett ha fått til en kontrakt på dette, evt at det er jeg som står som medeier på bilen. (Hvis det er mulig?) 

9 timer siden, amativeReflection skrev:

Du får vel neppe lån på en bil du ikke eier heller... 

Vi kommer ikke til å ta opp billån, så det blir heldigvis ikke noe problem. :) 

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare å kjøpe en billigere bil som da også er billigere å forsikre...

Anonymkode: 39d79...465

Vi har klart oss uten bil til vi er godt oppe i 30-årene, og grunnen til at vi nå trenger bil er bl.a at vi har fått barn. Dermed er det ikke aktuelt å kjøpe en veldig billig bil, da biler som dekker våre behov nødvendigvis koster litt. (Det er ikke snakk om noen superdyr bil med kjempemotor altså, men en nyere, trygg stasjonsvogn.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...