Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan jeg faktisk få det til å fungere?

Alle faste utgifter pr. mnd. totalt sett er på 1900, ergo er det bare igjen 8100 til personlig forbruk.

Pleier å ta en storhandel av mat og husholdning til 600 kroner. Da sitter jeg igjen med faktiske forbruksbudsjett på bare 7500...

7500 delt på 31 dager i mnd. gir et dagsbudsjett på 240 ca. Jeg er 1 person.

Anonymkode: 73b0c...68a

AnonymBruker
Skrevet

Med det budsjette klarer du fint å sette av penger hver måned. 

Anonymkode: 14693...081

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er dette før eller etter betalt lån/husleie? Hvis ja, så synes jeg kanskje du burde melde deg til luksusfellen for da har du mer enn nok av penger å rutte med...

Anonymkode: b8a47...cfb

• Liker 4
Gjest uN91s
Skrevet (endret)

Jeg lever på 9500 kroner per måned og er alene. Mitt budsjett ser slik ut:

Husleie, strøm, TV og Internett: 5300 kroner. 

Mat: 3000

Mobil: 75 kroner (kontantkort)

Spotify: 99 kroner

Igjen til forbruk: 1026 kroner. 

Jeg går overalt, tar buss hvis det er krise. Kjøper ikke månedskort. Går helt fint :) 

Skolen har treningsrom så trenger ikke å betale treningsavgift. 

Hele campus har wifi, så trenger ikke å betale mye per måned for mobil. 

Å ha tusen kroner igjen på å gjøre gøyale ting er mer enn nok. Da har jeg råd til vin, kinotur osv. Er student og det er sjeldent at studenter tar seg råd til kaféturer, ut å spise eller kjøpe drikke på byen. Så føler ikke jeg går glipp av noe egentlig:) 

Endret av uN91s
AnonymBruker
Skrevet

8100 til overs etter faste utgifter?? Det er jo rikelig. Jeg har levd på 2 år med 11 000 i måneden der 5500 går til husleie, 800 til bil og 1000-2000 til mat. Om jeg hadde hatt 7000 til overs så kunne jeg handler klær hver måned og gått på kafe og alt mulig

Anonymkode: 7c030...af3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det samme og bruke på meg og mine to barn, en tenåring. Og da må vi kjøpe mat og busskort til alle og.

Anonymkode: 44a98...1b1

• Liker 2
Skrevet

Å ha så mye igjen per mnd etter faste utgifter er betalt er luksus. Jeg har gått over til tiltakspenger og supplerende sosial stønad  etter jeg mistet aap min. Det sistnevnte er det blitt sendt klage på uten at jeg ønsker å komme med detaljer. Men jeg har nå per mnd 10000 kr totalt.

Husleie utgjør  5200 kr av dem. Så jeg har 4800 kr til livsopphold som skal dekke alt annet. Jeg fordeler det slik ca.

Internett og tv.. deler med samboer så ca 300 i mnd

Mobil 300

Mat og hygiene 2000

Forsikring innbo og reise 200

Dyreforsikring 400

Spoity, netflix 200

Busskort 700

Trening 300

Lege og medisin 500

4600 kr i mnd totalt. Ergo jeg har 200 kr per mnd som jeg kan bruke til fritid eller uforutsette regninger.. som regel bruker jeg de 200 kr samt noe av matpengene på å kunne komme meg hjem til hjem byen min i mnd for å kunne besøke venner og familie da jeg ikke kjenner noen her jeg bor nå. Da jeg levde på aap hadde jeg 14000 i mnd totalt og ca 4000 kr til fritid. Da brukte jeg ca 1500 kr i mnd på kkær og fritid, samt 2500 til mat istedenfor 2000. 1500 rekker langt bare man prioriterer. Jeg drar feks ikke på ting hvor jeg vet at jeg vil svi av 1500 kr på en kveld. Jeg Gjør heller små ting som å ta en kaffe med venner, gå på kino, bowle istedenfor å bruke pengene på festing og byturer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvofor har dere så lite penger? Er dere studenter? Håper dere har utsikt til bedre økonomi etterhvert....Høres ikke lett ut. Klem til dere.

Anonymkode: 9d3ca...d99

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan jeg faktisk få det til å fungere?

Alle faste utgifter pr. mnd. totalt sett er på 1900, ergo er det bare igjen 8100 til personlig forbruk.

Pleier å ta en storhandel av mat og husholdning til 600 kroner. Da sitter jeg igjen med faktiske forbruksbudsjett på bare 7500...

7500 delt på 31 dager i mnd. gir et dagsbudsjett på 240 ca. Jeg er 1 person.

Anonymkode: 73b0c...68a

Er dette en spøk?

Mange har ikke en gang en tusenlapp til overs pr mnd  til klær, fornøyelser, hobby, reiser etc, , når alle regninger og mat og husholdningsprodukter er betalt.

Hvilke ting bruker du penger på innen posten Personlig forbruk? Lever du alene eller er dere flere som deler på de faste utgiftene?

Anonymkode: 4d918...309

• Liker 5
Gjest The damned
Skrevet

7500 til overs? Du lurer faktisk på hvordan du kan få det til å fungere?

Det må jo være en spøk. Jeg trodde kanskje husleie var inni der også jeg. Da hadde saken vært annerledes.

Nå kan du jo gjøre hva du vil egentlig.

AnonymBruker
Skrevet

Dette må være en spøk. Jeg og tre barn hadde 50 kroner dagen på det verste og vi klarte oss!

Anonymkode: 3762a...13f

• Liker 4
Skrevet

Dette må være en tulletråd. Det går nemlig ikke ann at du ikke klarer å overleve med så mye til overs i måneden. Hvis du ikke skjønner det trenger du hjelp av noen mer profesjonelle enn folk på Kvinneguiden.

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvofor har dere så lite penger? Er dere studenter? Håper dere har utsikt til bedre økonomi etterhvert....Høres ikke lett ut. Klem til dere.

Anonymkode: 9d3ca...d99

Har omtrent samme økonomi og pga sykdom, treghet fra NAV o.l. så har jeg kun inntekt fra en deltidsjobb som er på minimalt av timer i uka!

AnonymBruker
Skrevet

"Storhandel" til 600 kroner :fnise: 

Jeg tror du skal få til dette, TS. Eller, du bør få til dette. Hvis ikke står det dårlig til med din økonomiske sans.

Hilsen mor til fem, som synes at 600 på en handletur er peanuts

Anonymkode: 72c55...567

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det burde ikke være noe problem å klare seg på dette. 

Jeg har 11000 i måneden. Nå har jeg samboer da, men mine faste utgifter er høyere enn dine. 

Bruker 2500 kr på husleie, 2500 på mat, 500 på mobil,netflix og viaplay. Sparer i tillegg minst 3000. Det vil si at jeg har igjen ca 2500 kr å bruke på meg selv, og det går helt fint. 

Synes for øvrig 600 kr på mat og andre dagligvarer i måneden var fryktelig lite. 

Anonymkode: 58710...6ed

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal klare meg på 10.000 i mnd fra høsten av, er veldig spent på hvordan det skal gå. Men så har jeg husleie på 5000 som spiser opp størsteparten av budsjettet.

Anonymkode: 617e7...3c9

AnonymBruker
Skrevet

8500 pr måned.

4500 for leie, nett og tv. 

2000 til mat i mnd.

1200 til bensin 

300 for telefon.

Resten sparer jeg for strøm som kommer annen hver måned. 

Anonymkode: 198d4...121

Skrevet

Haha. Jeg lurer mer på hvordan du kan ha et budsjett på mat/husholdning på 600kr mnd. Det dekker ikke drikkevarene engang for meg!

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Haha. Jeg lurer mer på hvordan du kan ha et budsjett på mat/husholdning på 600kr mnd. Det dekker ikke drikkevarene engang for meg!

Dette er vel en person som ikke ennå har bodd alene.

Anonymkode: 198d4...121

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...