Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den 3.7.2016 at 22.28, AnonymBruker skrev:

Den guffne eksen min hadde dette som mellomnavn. Den familien var vel det man kan kalle underklasse ja, sosialklienter og alkoholikere i skjønn forening. Flere av barna i den familien hadde faktisk dette mellomnavnet... Så jeg kan forstå hvor tanken kommer fra Ts.... 

Anonymkode: 8e977...98f

Hvorfor blir du sammen med en person som er guffen og som du ser på som motbydelig underklasse? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den Sunday, July 03, 2016 at 22.24, Shepherd skrev:

Jeg tenker at de aller fleste menn heter André til mellomnavn :-P

Jeg å. Kjenner 6 stykker som har André til mellomnavn  :P pluss eksen min het også André til mellomnavn. 

AnonymBruker
Skrevet

Med litt fransk aksent så høres Andrè fint og flott ut.

Anonymkode: 4cf06...017

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med litt fransk aksent så høres Andrè fint og flott ut.

Anonymkode: 4cf06...017

André skrives det. Når du skriver aksent, mener du nasallyd?

Skrevet
Den 3.7.2016 at 23.12, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har tenkt på en ting, ligger det noe i at underklasse mennesker som de som bor i sosialbolig, unge foreldre uten utdannelse osv slenger på André som mellomnavn til barne sitt ? Er jeg dømmende om jeg tenker mitt når jeg hører navnet Kim André eller Terje André osv ?

Anonymkode: 599b3...d3c

Vi er på Skråblikk her, ikke sant? Greit, da har jeg vel lov til å svare at ja, du er dømmende. Er jeg dømmende når jeg legger merke til språklige feil som særskriving i underklassemennesker (for et ord, forresten!), manglende punktum etter osv. samt mellomrom før spørsmålstegn og derfor tenker at du kanskje ikke er så godt utdannet selv?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Den 3.7.2016 at 22.12, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har tenkt på en ting, ligger det noe i at underklasse mennesker som de som bor i sosialbolig, unge foreldre uten utdannelse osv slenger på André som mellomnavn til barne sitt ? Er jeg dømmende om jeg tenker mitt når jeg hører navnet Kim André eller Terje André osv ?

Jeg har som deg og flere andré (trommevirvel) i tråden visse tanker om folk som bruker det navnet. Må sies at jeg skiller litt når det gjelder tidspunktet navnet har blitt gitt. Får ikke samme tanker om jeg møter en voksen Thomas André som hvis jeg hører at noen velger det på sønnen sin idag. Sistnevnte pleier i stort sett alle tilfeller å være folk av et visst sosioøkonomisk lag. 

Anonymkode: de723...270

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den Sunday, July 03, 2016 at 22.12, AnonymBruker skrev:

Dette er både sårende og frekt. Vår døde sønn har Andre som mellomnavn. Vi tilhører ikke noen av de gruppene du lister opp. Ikke unge, ikke lav utdannelse og bor på en av byens fineste adresser. Skjerp deg! 

Anonymkode: adb2c...466

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt noen av de samme tankene om dette navnet selv. Eller rettere sagt, om foreldrene som velger det. Har aldri forstått greia med dette André-navnet som slenges på som mellomnavn på annenhver gutt bortetter.. Tenker mitt ja. At de har dårlig smak, og er gruelig fantasiløse og dumme i hodet. Kjenner til en drøss av gutter og menn med diverse kombinasjoner. Det finnes jo hundretusener av versjoner, og nevner noen eksempler bare:  Kim-André, Tom-André, Thomas-André, Kevin-André, Ronny-André, Cato-André, Tommy-André, og fanden og hans oldemor. Den verste kombinasjonen jeg vet om er René-André.  :ohmy:

Anonymkode: c9b0f...a4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...