Gå til innhold

To treninger med kort tidrom mellom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan det ha negative konsekvenser å trene to ganger med kort tid i mellom? Tenker da på to dager etter hverandre, feks. på kvelden (rundt kl 19) på dag 1, og på morgen/formiddag (kl. 10-11) på dag 2? Altså ikke bare som et engangstilfelle, men en-to ganger i uka. 

Jeg har et godt treningsgrunnlag, da jeg har trent regelmessig hele livet. Trener ofte to dager på rad, men da til samme tidspunkt begge dagene, eller tidlig på dag 1 og sent på dag 2. 

Hva må man eventuelt passe på for å få dette til å fungere over tid? 

Anonymkode: 75853...e69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på hva man trener? Er det samme type trening så blir det kanskje litt i meste laget, men er det forskjellig trening så går det nok fint. Jeg har i allfall gjort det i et par år nå. Som regel jogger jeg lørdag og trenger styrke søndag (eller omvendt). Liknende stunt tar jeg en gang midt i uka. F.eks. jogging tirsdag og styrke onsdag. 

Skrevet

Hva og hvordan trener du?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Cata skrev:

Det kommer vel an på hva man trener? Er det samme type trening så blir det kanskje litt i meste laget, men er det forskjellig trening så går det nok fint. Jeg har i allfall gjort det i et par år nå. Som regel jogger jeg lørdag og trenger styrke søndag (eller omvendt). Liknende stunt tar jeg en gang midt i uka. F.eks. jogging tirsdag og styrke onsdag. 

5 minutter siden, Maximillian Cohen skrev:

Hva og hvordan trener du?

Jeg prøver å trene veldig variert. Blir ofte jogging, ellipsemaskin og sykling + styrketrening. Av og til er jeg på gruppetimer på treningssenteret, da oftest timer med utholdende styrketrening (tabata), aerobic, step, og noen ganger mer rene styrketimer. 

Trener med moderat intensitet. Tar meg aldri helt ut, men til jeg får "godfølelsen", da jeg ikke har noe annet mål enn å beholde gos helse og få overskudd :) Liker bedre flere lette økter, enn færre tyngre. Mange synes sikkert det er dumt å trene "uten mål og mening", men det er slik jeg liker det, og slik jeg orker å trene regelmessig. 

Anonymkode: 75853...e69

Skrevet

Da ser jeg ikke noe problem med å trene så ofte som du planlegger. Du kunne sikkert kjørt flere økter for dagen.

Gjest Uchiha Madbrah
Skrevet

Som Maximillian sier, ingen problem i det hele tatt TS. Kjør på du :)

Skrevet

Bare man spiser nok, og sover nok, så er det ingenting som heter overtrening. Bare pass på dersom du kjenner det verker i et ledd eller en muskel (på en annen måte enn stølhet). Da bør du la være å belaste den m uskelgruppen så ofte.

Stay on the grind 😄👍👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...