MissEi Skrevet 3. juli 2016 #1 Skrevet 3. juli 2016 Sluttet på p pillen i april, syklusen min har vært stabil i alle år når jeg har gått på p - pillen, å det er lik enda selv om jeg har sluttet. Er dette normalt ?
Minya Skrevet 3. juli 2016 #2 Skrevet 3. juli 2016 Tja, det er både vanlig at den er lik og at den hopper frem og tilbake. Det er fullstendig individuelt. At syklusen er stabil på p-piller er normen. P-pillene hindrer tross alt eggløsning, og blødningen du får kalles bortfallsblødning og er ikke vanlig mens i det hele tatt, og når du tar pillefri en gang i måneden så kommer bortfallsblødningen omtrent på klokkeslettet samme tid hver gang. At du fortsatt har stabil syklus kan også bety at hormonene henger litt igjen slik at din ekte menssyklus med riktig eggløsning ikke har startet enda. Det kan ta så mye som et par år etter p-pilleslutt før syklusen er normal igjen, men dette er også helt individuelt.
MissEi Skrevet 3. juli 2016 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2016 1 time siden, Minya skrev: Tja, det er både vanlig at den er lik og at den hopper frem og tilbake. Det er fullstendig individuelt. At syklusen er stabil på p-piller er normen. P-pillene hindrer tross alt eggløsning, og blødningen du får kalles bortfallsblødning og er ikke vanlig mens i det hele tatt, og når du tar pillefri en gang i måneden så kommer bortfallsblødningen omtrent på klokkeslettet samme tid hver gang. At du fortsatt har stabil syklus kan også bety at hormonene henger litt igjen slik at din ekte menssyklus med riktig eggløsning ikke har startet enda. Det kan ta så mye som et par år etter p-pilleslutt før syklusen er normal igjen, men dette er også helt individuelt. Men hvordan finner jeg ut når syklusen min er da ? Har fertilitets monitor som forteller meg når syklusen min er maksimal men er den falsk da ?
nadde92 Skrevet 3. juli 2016 #4 Skrevet 3. juli 2016 49 minutter siden, MissEi skrev: Men hvordan finner jeg ut når syklusen min er da ? Har fertilitets monitor som forteller meg når syklusen min er maksimal men er den falsk da ? Denne henger jeg meg på. Sluttet med p-piller for et par mnd siden. Fikk vanlig p-pille mens, og nå en mnd etter på nøyaktig på samme dato som forventet får jeg det jeg trodde var vanlig mens, altså at jeg sannsynligvis har hatt eggløsning. Eller misforstår jeg da? Kroppen ass..
Aoede Skrevet 3. juli 2016 #5 Skrevet 3. juli 2016 1 time siden, MissEi skrev: Men hvordan finner jeg ut når syklusen min er da ? Har fertilitets monitor som forteller meg når syklusen min er maksimal men er den falsk da ? 25 minutter siden, nadde92 skrev: Denne henger jeg meg på. Sluttet med p-piller for et par mnd siden. Fikk vanlig p-pille mens, og nå en mnd etter på nøyaktig på samme dato som forventet får jeg det jeg trodde var vanlig mens, altså at jeg sannsynligvis har hatt eggløsning. Eller misforstår jeg da? Kroppen ass.. Her kan dere lese dere opp på hvordan man kan tolke og kartlegge egen syklus: http://www.syklus.info/. Blant annet vil en etter eggløsning kunne observere stigning i basaltemperaturen.
MissEi Skrevet 3. juli 2016 Forfatter #6 Skrevet 3. juli 2016 Synes ikke syklus siden gir gode svar på akkurat dette.. Det jeg ikke forstår er at menstrasjonen jeg har er lik som da jeg gikk på p-pille. Jeg bruker clearblue sin fertilitetsmonitor for å følge med på når jeg har høyest sjangse for å bli gravid å den måler jo ut i fra urinen. Kan den bli "lurt "?
Aoede Skrevet 5. juli 2016 #7 Skrevet 5. juli 2016 (endret) Den 7/3/2016 at 22.34, MissEi skrev: Synes ikke syklus siden gir gode svar på akkurat dette.. Det jeg ikke forstår er at menstrasjonen jeg har er lik som da jeg gikk på p-pille. Jeg bruker clearblue sin fertilitetsmonitor for å følge med på når jeg har høyest sjangse for å bli gravid å den måler jo ut i fra urinen. Kan den bli "lurt "? Kanskje du rett og slett har lik lengde på din naturlige syklus som den kunstige syklusen du hadde på p-pillen? Det er ikke helt usannsynlig. Uansett: jeg kan ikke så mye om fertilitetsmonitorer, men om den måler hormonnivå i urinen burde den være til å stole på. Om du vil sjekke om du har eggløsning i løpet av en syklus vil jeg anbefale deg å sjekke basaltemperaturen din hver morgen. Har du hatt eggløsning skal den stige og forbli stabilt høyere frem mot menstruasjon. Og har du blitt gravid blir den værende høy gjennom svangerskapet. Jeg vet ikke hvor nøye du leste på syklus.info, men det som står der om menstruasjonssyklusen er noe alle kvinner egentlig burde vite om. Endret 5. juli 2016 av Aoede Trykkleif
MissEi Skrevet 9. juli 2016 Forfatter #8 Skrevet 9. juli 2016 Den 5. juli 2016 at 15.22, Aoede skrev: Kanskje du rett og slett har lik lengde på din naturlige syklus som den kunstige syklusen du hadde på p-pillen? Det er ikke helt usannsynlig. Uansett: jeg kan ikke så mye om fertilitetsmonitorer, men om den måler hormonnivå i urinen burde den være til å stole på. Om du vil sjekke om du har eggløsning i løpet av en syklus vil jeg anbefale deg å sjekke basaltemperaturen din hver morgen. Har du hatt eggløsning skal den stige og forbli stabilt høyere frem mot menstruasjon. Og har du blitt gravid blir den værende høy gjennom svangerskapet. Jeg vet ikke hvor nøye du leste på syklus.info, men det som står der om menstruasjonssyklusen er noe alle kvinner egentlig burde vite om. Takk for gode svar, skal egentligt ha eggløsning om 3 dager dersom det er lik de andre mndene, men idag hadde jeg eggløsningslim.. 11 dager siden menstrasjonen startet, ferdig for 6 dager siden, å alleredeeggløsningslim? Fertilitetsmonitoren min sier jeg har lav hcg.. Kroppen altså, jeg blir ikke klok på den
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #9 Skrevet 11. juli 2016 Dette lurer jeg også på Anonymkode: 9fb36...d19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå