Gå til innhold

Lukter brent ved oppvarming av stekeovn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stekeovnen lukter brent når den varmes opp, hver eneste gang. Den er rengjort med ovn/grillrens, og gjort skikkelige renser på den innimellom.  

Vi leier, og komfyren har stått her hele tiden. Komfyren er nok noen år, da den har de eldste kokeplatene (de svarte runde) men ellers virker komfyren i tipp topp stand, bortsett fra at det lukter brent og røyk siger opp når vi åpner døra. Enkelte ganger er det bare røyklukt. 

Det lukter rett og slett som om du skulle ha svidd en pizza. 

Noen som har noe ide om hva dette kan være? Begynner nemlig å bli litt lei, så har kommet til det punktet at jeg ikke gidder å varme opp ovnen når jeg skal steke noe, da setter jeg det bare inn med en gang, og maten blir jo litt så som så. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ett eller annet har antakelig blitt sølt et sted du ikke kommer til for å vaske. Om du lar ovnen stå på høy varme en stund og lever med den brente lukta (sett avtrekksvifta på fullt) vil jeg tro du klarer å "brenne opp" sølet, og lukten blir mer eller mindre borte. 

Anonymkode: 78df1...bf8

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ett eller annet har antakelig blitt sølt et sted du ikke kommer til for å vaske. Om du lar ovnen stå på høy varme en stund og lever med den brente lukta (sett avtrekksvifta på fullt) vil jeg tro du klarer å "brenne opp" sølet, og lukten blir mer eller mindre borte. 

Anonymkode: 78df1...bf8

Får prøve en gang til, og prøve å skure skikkelig. Skulle visst være vanskelig å få den ren, gitt. Men takk for svar! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...