Gå til innhold

Førstegangstjeneste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pakker man i bag eller koffert når man skal i militæret? 

Anonymkode: 0c32c...6da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pakker man i bag eller koffert når man skal i militæret? 

Spiller ingen rolle. Strengt tatt så trenger du kun å ta med deg det du står og går i og toalettmappa for klær og utstyr blir delt ut første dagen. Senest dag nr. 2 er dere i uniform. Alt du eventuelt har med deg skal få plass i skapet ditt, trenger du mer plass så har kasernene som oftest lager hvor personlige eiendeler kan oppbevares.

Anonymkode: ebc2a...630

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle. Strengt tatt så trenger du kun å ta med deg det du står og går i og toalettmappa for klær og utstyr blir delt ut første dagen. Senest dag nr. 2 er dere i uniform. Alt du eventuelt har med deg skal få plass i skapet ditt, trenger du mer plass så har kasernene som oftest lager hvor personlige eiendeler kan oppbevares.

Anonymkode: ebc2a...630

På innkallingen står det at man blant annet trenger klær for 1-2 uker. 

AnonymBruker
Skrevet

Andre innspill? 

AnonymBruker
Skrevet

Det du synes er greiest. Det er sannsynligvis mulighet til å vaske tøy, men det kan være du bør ta med litt vaskemiddel selv. Jeg husker jeg endte opp med å vaske de grønne sokkene i en bøtte med klor siden ikke jeg hadde noe annet. Fordelen var at de holdt seg luktfrie ganske lenge etter det. Ellers er det spesielt underbukser som kan være lurt å ha med selv.

Anonymkode: 975e7...131

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det du synes er greiest. Det er sannsynligvis mulighet til å vaske tøy, men det kan være du bør ta med litt vaskemiddel selv. Jeg husker jeg endte opp med å vaske de grønne sokkene i en bøtte med klor siden ikke jeg hadde noe annet. Fordelen var at de holdt seg luktfrie ganske lenge etter det. Ellers er det spesielt underbukser som kan være lurt å ha med selv.

Okej, men mitt inntrykk er at de fleste har med bag, eller er det feil? Føler det blir så teit å komme med en relativt stor koffert hvis de fleste andre har bag. Er vel kanskje også enklere å ha bag når man har lite plass? En koffert tar jo gjerne litt mer plass. 

AnonymBruker
Skrevet
Den 5.7.2016 at 0.04, AnonymBruker skrev:

Okej, men mitt inntrykk er at de fleste har med bag, eller er det feil? Føler det blir så teit å komme med en relativt stor koffert hvis de fleste andre har bag. Er vel kanskje også enklere å ha bag når man har lite plass? En koffert tar jo gjerne litt mer plass.

Hvis du vil ha den med deg i militærtjenesten er det nok lettere med en bag som kan pakkes sammen så den tar lite plass. Alt du ikke kan ta med deg blir pakket ned og du får det ikke igjen før du blir dimittert.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok bag :) Den var god å sitte/ligge på mens man venter første dag.

Anonymkode: e9b96...704

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du vil ha den med deg i militærtjenesten er det nok lettere med en bag som kan pakkes sammen så den tar lite plass. Alt du ikke kan ta med deg blir pakket ned og du får det ikke igjen før du blir dimittert.

Jo, man får det igjen før man blir dimittert. Det er jo bare i rekrutten man ikke får ha alt. 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok bag :) Den var god å sitte/ligge på mens man venter første dag.

Anonymkode: e9b96...704

Ja, tror nok det blir det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...