AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #1 Skrevet 3. juli 2016 For noen helger siden ble jeg tatt for bruk av falsk ID på et utested. Da politiet kom, fortsatte jeg å si at jeg var personen på IDet. Det hele endte med at politikvinnen ville anmelde meg for å oppgi falsk personalia, IKKE for bruk av falskt ID. Hun tok frem papirer og ville at jeg skulle godta ett forelegg. I samme sekund ble patruljen avbrutt, og de måtte dra videre uten at jeg skrev under på noe. Er det noen som vet hvilke konsekvenser dette vil få? Dersom de skal straffe meg må de vel innkalle meg til avhør, og hvis jeg da fortsetter å si at jeg ikke husker dette, hva kan de egentlig gjøre? Så lenge jeg nekter, vil det komme på rullebladet mitt? Får jeg bot? Dersom jeg hadde skrevet under vet jeg at jeg ville blitt straffet med bot og prikk, men nå har de jo ingen bevis? En venninde av meg ble voldtatt for ett år siden, og det fantes flere bevis, men saken ble henlagt. Kan det hende at de ikke prioriterer denne saken? Når de tydeligvis har mangel på ressurser? Og i så fall - er det da sånn at det lønner seg å ikke godta forelegg på stedet? Setter pris på svar hvis noen vet noe om dette. Anonymkode: b5f6b...0bf
venus_ Skrevet 3. juli 2016 #2 Skrevet 3. juli 2016 Ta ansvar, godta forelegget og bli ferdig med saken. Men ser dessverre ut som du slapp billig unna. 5
AndreaSR Skrevet 3. juli 2016 #3 Skrevet 3. juli 2016 1 minutt siden, venus_ skrev: Ta ansvar, godta forelegget og bli ferdig med saken. Men ser dessverre ut som du slapp billig unna. Slapp billig unna? Tror du ikke det får videre konsekvenser?
venus_ Skrevet 3. juli 2016 #4 Skrevet 3. juli 2016 Et øyeblikk siden, AndreaSR skrev: Slapp billig unna? Tror du ikke det får videre konsekvenser? Ser ut som om de dro videre på et oppdrag uten å følge saken opp videre sånn det er fremstilt i HI. 1
AndreaSR Skrevet 3. juli 2016 #5 Skrevet 3. juli 2016 (endret) 4 minutter siden, venus_ skrev: Ser ut som om de dro videre på et oppdrag uten å følge saken opp videre sånn det er fremstilt i HI. Endret 3. juli 2016 av AndreaSR
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #6 Skrevet 3. juli 2016 1 minutt siden, AndreaSR skrev: Men de har jo mitt ordentlige navn og personnummer, så selv om de dro videre vet de jo hvem jeg er og kan anmelde meg? Kan de da senere gi meg bot og prikk, eller må det gjøres med en gang? Kan jeg få bot og prikk når jeg ikke godtar, eller må det da gjennom en rettsak? Prikk...? Hva mener du med det? Anonymkode: 446ba...3b1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #7 Skrevet 3. juli 2016 Jeg fikk 5000 i bot som 19 åring Anonymkode: bd851...88d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #8 Skrevet 3. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Prikk...? Hva mener du med det? Anonymkode: 446ba...3b1 Prikk på rullebladet? Anonymkode: b5f6b...0bf
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #9 Skrevet 3. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk 5000 i bot som 19 åring Anonymkode: bd851...88d Godkjente du forelegget på stedet? Og fikk du prikk på rullebladet? Anonymkode: b5f6b...0bf
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #10 Skrevet 3. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godkjente du forelegget på stedet? Og fikk du prikk på rullebladet? Anonymkode: b5f6b...0bf Ingen prikk. Godkjente ikke, men fikk det likevel etter et møte. Men den var visst redusert siden jeg ikke var tidligere dømt Anonymkode: bd851...88d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #11 Skrevet 3. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prikk på rullebladet? Anonymkode: b5f6b...0bf Det er ikke noe som heter det. Du kan få prikk i førerkortet for trafikkforseelser men det finnes ikke andre typer prikker man kan få. Anonymkode: 446ba...3b1 2
AndreaSR Skrevet 3. juli 2016 #12 Skrevet 3. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen prikk. Godkjente ikke, men fikk det likevel etter et møte. Men den var visst redusert siden jeg ikke var tidligere dømt Anonymkode: bd851...88d Okei, så du ble tatt, godkjente ikke, og politiet tok kontakt senere? Kan du fortelle, ville satt stor pris på det!
AndreaSR Skrevet 3. juli 2016 #13 Skrevet 3. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke noe som heter det. Du kan få prikk i førerkortet for trafikkforseelser men det finnes ikke andre typer prikker man kan få. Anonymkode: 446ba...3b1 Okei, men du skjønner sikkert hva jeg mener, at det registeres på vandelen eller hva det nå heter.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #14 Skrevet 3. juli 2016 8 minutter siden, AndreaSR skrev: Okei, så du ble tatt, godkjente ikke, og politiet tok kontakt senere? Kan du fortelle, ville satt stor pris på det! Jeg nektet å betale. Så ble jeg innkalt til møte med politiet. Der fortalte de meg at jeg kunne få redusert. Mot at jeg godtok. Jeg risikerte 10 dager i fengsel dersom jeg ikke betalte. Dette er mer enn 15 år siden da Anonymkode: bd851...88d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå