Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei 21 år gammel jente, som liker å være aktiv og holde meg i form. Målet mitt med treningen er ikke å bli sterkest eller raskest mulig, men å ha det gøy og få overskudd. I tillegg er jeg opptatt av å vedlikeholde vekta.

Lurer på om treningsmengden min er nok til å kunne si at jeg trener mer enn gjennomsnittet? Jeg føler jeg spiser en del mer enn gjennomsnittet (er ekstremt glad i mat), men er litt usikker på om treningsmengden min er tilstrekkelig for å kompensere dette matinntaket. Jeg trente mer før, men måtte kutte ned, samt ha mer variasjon, pga. begynnende belastningsskader. 

Nedenfor ser dere en typisk treningsuke (et eksempel, varierer noe fra uke til uke), og jeg håper noen kan si sin mening her. 

Mandag: Jogge 8 km (45 min) + coreøvelser (15 min) 

Tirsdag: Romaskin (10 min) + styrketrening helkropp (45 min) 

Onsdag: Fri 

Torsdag: Spinning (45 min) + uttøyning

Fredag: Romaskin (10 min) + styrketrening helkropp (45 min)

Lørdag: Jogge 6 km (35 min) + tabata gruppetime med utholdende styrkeøvelser (30 min) 

Søndag: Fri 

Anonymkode: 976f8...f44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja ja skryt skryt 😂

Du er kjempeflink! Stå på!

Det er lettere å styre maten enn å styre treninga mtp tidsbruk så prøv heller å skaffe deg oversikt over hvor mye du spiser. Kanskje det ikke er så gæli allikevel 😄

Gjest Uchiha Madbrah
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor hardt du trener og hvor mye du pusher deg selv, men du trener mer enn nok til å kunne spise ekstra på dagene du trener. Dagene du har fri kan du spise litt mindre enn dagene du trener.

Hvis du merker at du går opp i vekt, reduser kaloriene med 200 for noen dager, se om det gjør noe forskjell, hvis ei, reduser med ytterligere 100-200 kalorier helt til du kommer i maintenance mode og verken legger på deg eller mister fett. Hvis du merker at du går ned i vekt så gjør du det motsatte av ovenfor.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Cyrus skrev:

Ja ja skryt skryt 😂

Du er kjempeflink! Stå på!

Det er lettere å styre maten enn å styre treninga mtp tidsbruk så prøv heller å skaffe deg oversikt over hvor mye du spiser. Kanskje det ikke er så gæli allikevel 😄

Det er absolutt ikke meningen å skryte. Jeg trente ganske mye mer før, så jeg synes absolutt ikke dette er noen stor treningsmengde siden jeg er vant til mer. 

Synes det er så vanskelig å styre maten. Jeg har alltid vært ei mat-jente, og aldri telt kalorier. Spiser når jeg vil, så mye jeg vil. Spiser normal mat, og utelukker ikke noen matvarer fordi det er "usunt". Vanlig norsk kosthold har alltid vært en selvfølge for meg. 

Siden jeg har trent såpass mye, så har jeg kunne spist (nesten) hva jeg vil uten å legge på meg. Men nå som jeg har måttet kutte ned treningsmengden, er jeg litt redd for at jeg kommer til å legge på meg over tid hvis jeg ikke passer på matinntaket. JA, jeg vet at det handler om kalorier inn og ut, men jeg ønsker heller ikke å bli for opptatt av kaloritelling og slikt, da jeg synes mat skal være noe naturlig, og ikke noe man trenger å ha som en slags ballast i hverdagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Selvskryt skal man lytte til, det kommer rett fra hjertet. Du vet selvsagt at dette er bra.

Anonymkode: 60943...0f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvskryt skal man lytte til, det kommer rett fra hjertet. Du vet selvsagt at dette er bra.

Anonymkode: 60943...0f1

Som jeg skriver til han over her, skriver jeg også til deg: 

Det er absolutt ikke meningen å skryte. Jeg trente ganske mye mer før, så jeg synes absolutt ikke dette er noen stor treningsmengde siden jeg er vant til mer. 

For meg er dette altså ikke mye trening. Det er faktisk lite trening, sammenlignet med hvor mye jeg trente før. Så det er absolutt ikke selvskryt i dette tilfellet, og jeg klarer ikke å slå meg til ro med at dette er "bra". Men jeg kan ikke trene mer, da jeg har begynt å utvikle belastningsskader, så jeg må nøye meg med denne mengden.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg skjønar ikkje kva du vil med dette: du trener jo nok dersom du blir betre til det du vil bli betre til. Du trener nok til å halde vekta om du ikkje går opp eller ned i vekt. Alt dette må du svare på sjølv!

AnonymBruker
Skrevet

Du FØLER at du spiser mer enn gjennomsnittet,derfor vil du at vi skal se på om du trener mer enn gjennomsnittet? Hva er poenget? 

:fnise:

Anonymkode: 87381...c24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...