Gå til innhold

Lage i stand bacalao på forhånd

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan man det? Lage den nå og sette den i kjøleskapet til i ettermiddag og så koke den da? Eller er det fare for at de kan bli sur pga rå løk og fisk som ligger sammen i timesvis?

Håper det er noen matkyndige oppe.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke heller koke den nå og så varme den opp senere?

Gjest Zim-zum
Skrevet

Jeg ville ha gjort som Arkana foreslår. Det går helt greit å varme opp bacalao som har stått litt.

Skrevet

Ingen av delene er noe problem egentlig. Bare ha på lokk og inn i kjøleskapet. Sett den på når det passer

Gjest Anonymous
Skrevet

Poenget mitt var jo at jeg IKKE hadde tid til å koke den før etter en stund, men det hadde vært kjekt å lagd den ferdig sånn at det gikk fortere når jeg kom hjem.

Har ikke prøvd det før.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan ikke svare på det du spør om... men du mister ihvertfall den nydelige effekten av å frese litt løk og hvitløk i bunnen av panna FØR du legger resten lagvis.

Det som går veldig bra er å koke bacalaoen dagen før den skal brukes - den er faktisk best etter andre oppvarming, synes jeg. Da har alt grøtet seg skikkelig og smakene kommer enda bedre fram.

Skrevet

Den blir ikke dårlig av å stå noen timer "rå" i kjøleskapet, så du kan trygt gjøre som du har tenkt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Greit å høre at andre har gjort det uten å bli dårlige da. Jeg valgte å ikke gjøre den i stand på forhånd, tok ikke sjansen. Kutta bare opp alt sammen og satt i kjøleskapet til jeg kom hjem, heiv alt i kjelen og fikk den i kok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...