Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2004 #1 Skrevet 6. november 2004 Kan man det? Lage den nå og sette den i kjøleskapet til i ettermiddag og så koke den da? Eller er det fare for at de kan bli sur pga rå løk og fisk som ligger sammen i timesvis? Håper det er noen matkyndige oppe.........
Arkana Skrevet 6. november 2004 #2 Skrevet 6. november 2004 Kan du ikke heller koke den nå og så varme den opp senere?
Gjest Zim-zum Skrevet 6. november 2004 #3 Skrevet 6. november 2004 Jeg ville ha gjort som Arkana foreslår. Det går helt greit å varme opp bacalao som har stått litt.
Kristi Skrevet 6. november 2004 #4 Skrevet 6. november 2004 Ingen av delene er noe problem egentlig. Bare ha på lokk og inn i kjøleskapet. Sett den på når det passer
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2004 #5 Skrevet 6. november 2004 Poenget mitt var jo at jeg IKKE hadde tid til å koke den før etter en stund, men det hadde vært kjekt å lagd den ferdig sånn at det gikk fortere når jeg kom hjem. Har ikke prøvd det før.
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2004 #6 Skrevet 8. november 2004 Kan ikke svare på det du spør om... men du mister ihvertfall den nydelige effekten av å frese litt løk og hvitløk i bunnen av panna FØR du legger resten lagvis. Det som går veldig bra er å koke bacalaoen dagen før den skal brukes - den er faktisk best etter andre oppvarming, synes jeg. Da har alt grøtet seg skikkelig og smakene kommer enda bedre fram.
Lula Skrevet 8. november 2004 #7 Skrevet 8. november 2004 Den blir ikke dårlig av å stå noen timer "rå" i kjøleskapet, så du kan trygt gjøre som du har tenkt.
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2004 #8 Skrevet 8. november 2004 Greit å høre at andre har gjort det uten å bli dårlige da. Jeg valgte å ikke gjøre den i stand på forhånd, tok ikke sjansen. Kutta bare opp alt sammen og satt i kjøleskapet til jeg kom hjem, heiv alt i kjelen og fikk den i kok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå