AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #1 Skrevet 3. juli 2016 Samboer bor I en annen by. Fant leilighet I byen hans og vil ha den. Jeg kommer og flytter inn. Han har skrevet under kontrakt og vil jeg skal gjør det. På tvang. Jeg ser ikke poenget. Kan han ikke bare ha det på hans navn? Hva er fordelen / ulempen med det- er 20 han er 30. Anonymkode: 1ca52...018
Sulosi Skrevet 3. juli 2016 #2 Skrevet 3. juli 2016 Hvis du skriver under sammen med han er dere sammen ansvarlige for å betale leie ol. Dersom forholdet tar slutt må dere bli enige om hvem av dere som skal fortsette å bo i leiligheten. Er det kun han som skriver under er han ansvarlig alene men kan kaste deg ut på timen om han vil. Det er bare ett pluss at dere begge står på leiekontrakten. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #3 Skrevet 3. juli 2016 Men om jeg senere ikke vil være med han og vil flytte. Må en av oss fortsette å leie og holde oppsigelse tida I alle fall? Anonymkode: 1ca52...018
Gjest 2Bhonest Skrevet 3. juli 2016 #4 Skrevet 3. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men om jeg senere ikke vil være med han og vil flytte. Må en av oss fortsette å leie og holde oppsigelse tida I alle fall? Anonymkode: 1ca52...018 Kun den personen eller de personene som er i kontrakten, må forsatt betale ut oppsigelsestiden. Om dere begge står på kontrakten og du finner ut at du skal flytte, så må du fremdeles betale halvparten av husleien i oppsigelsestiden. Om kontrakten skal gå fra å gjelde to personer til å gjelde bare en person, så må den sies opp og tegnes på nytt med bare en person. Vanlig oppsigelsestid i denne perioden.
Paeonia Skrevet 3. juli 2016 #5 Skrevet 3. juli 2016 Hvis holdningen din er "hvis jeg ikke vil være sammen med han mer, må jeg betale da?" Så skjønner jeg godt at han vil ha ditt navn der også. Det er helt vanlig at begge signerer når begge bor der. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #6 Skrevet 3. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Samboer bor I en annen by. Fant leilighet I byen hans og vil ha den. Jeg kommer og flytter inn. Han har skrevet under kontrakt og vil jeg skal gjør det. På tvang. Jeg ser ikke poenget. Kan han ikke bare ha det på hans navn? Hva er fordelen / ulempen med det- er 20 han er 30. Anonymkode: 1ca52...018 Du skal være hans gratispassasjer? Et godt utgangspunkt for uansvarlighet og uforpliktende samboerskap slik du beskriver situasjonen. Enten vil du forplikte deg og skrive under og bo sammen med han eller så synes jeg virkelig du skal bli værende der du er inntil du har blitt mer voksen. Anonymkode: 5f230...6d9 1
Kontormus Skrevet 3. juli 2016 #7 Skrevet 3. juli 2016 Tja, kanskje dette spørsmålet dukket opp nettopp fordi du bare er 20, og han er 30. Ved å sette leiekontrakt i begges navn, er begge ansvarlige for å betale leie og dere står likestilt i både plikter og rettigheter.
♥Missy♥ Skrevet 3. juli 2016 #8 Skrevet 3. juli 2016 Velger man å flytte sammen med noen er det for å ta et valg, og velger da ansvaret det medfører. Da er det naturlig at begge signerer leiekontakten. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå