Gå til innhold

Fremdeles sint/bitter på eksen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er 9 år siden vi ble skilt, han fant seg en ny dame og flyttet til henne. De er fremdeles sammen.

Etter dette bruddet har jeg sett han maks 20 ganger, sist gang for 2-3 mnd siden. Vi har ingen kontakt, har ikke hatt det siden bruddet. Bare litt i begynnelsen pga ungene. Han har heller ikke hatt kontakt med ungene på 8 år, nå det siste halvåret har han hatt litt kontakt med ene ungen vår pr tlf eller møtes for en prat. Han savner å være pappa iflg seg selv, men kan ikke gjøre noe med problemet akkurat nå. Han må ordne opp i noen ting før han kan ha full kontakt med ungene igjen. Jeg har mine teorier om at han er drittlei dama si og vil gjøre slutt, men må ordne disse tingene han snakker om først. Hva de tingene er aner jeg ikke og heller ikke den ene ungen vår. Eneste han har sagt er at det kommer til å bli ett helvetes spetakkel når han får ordnet disse tingene sine.

Jeg vil aldri ha han tilbake, jeg orker ikke å se han engang uten å bli sint. Jeg gruer meg hvis ungene våre en dag gifter seg og han blir bedt OG dukker opp.

Er dette normalt å føle sånn sinne så mange år etter? Hvis noen av dere har følt det samme, klarer dere å snakke med eksen på en normal måte uten å omtrent fly på personen? Jeg for min del vil ikke snakke med han, men hvis om dersomatte det blir til at vi treffes flere ganger i løpet av årene så MÅ jeg jo opptre som en forholdsvis normal dame.

Anonymkode: 9d75c...a0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

9 år etter burde man ha klart å legge dette nogenlunde bak seg, ja. Du trenger jo ikke ha gode følelser for eksen, men kunne opptre sivilisert for barnas skyld synes jeg er viktig. Dersom de ønsker kontakt med far så må du nesten bare støtte dem. Barna velger ikke sine foreldre og det minste de bør kunne forvente av opphavet sitt er at de ikke kveler hverandre om de er i samme rom. 

Har du ikke gått videre med eget liv i løpet av disse ni årene? 

Anonymkode: bbd5c...b82

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror du ikke har fått bearbeidet det og vent deg til situasjonen nettopp fordi dere har hatt så lite kontakt. Hadde dere ikke hatt barn sammen ville det ikke vært behov ettersom han hadde vært ute av livet ditt, men du som har barn må venne deg til å leve med det. Hvis det er slutt med den nye dama kanskje det blir lettere for deg i bryllup ol i fremtiden? Husk at mange av oss andre som er skilt må treffe eks stadig vekk gjennom året, det er ikke det jeg har mest lyst til men man må jo forsøke å gjøre det best mulig for barna.

Om jeg kan snakke med eksen uten å fly på han? Jeg tenker sånn at han er ikke verdt det. Han har fått straffen sin og det er å leve med seg selv. 

Endret av kvinneguide

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...