Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer hvor vi skal flytte med familien. Hvor i Tønsberg eller på Nøtterøy er det bra å bo? Og hvor ville du unngått?  Vi er i hovedsak opptatt av gode oppvekstvilkår som godt miljø, skole, nærmiljø osv. 

Anonymkode: 3d0a5...147

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen deler av Tønsberg eller Nøtterøy er steder man burde unngå :) Ingen dårlige strøk eller belastede områder. 

Hvor dere ønsker å bo er jo en smakssak egentlig, mange flotte plasser både i Tønsberg og Nøtterøy. Ville tatt bilen og kjørt litt rundt, jeg. Dratt på noen visninger her og der og fått litt følelsen av hva dere kunne tenke dere. Selv oppvokst på Solvang i Tønsberg, der er det rolige boligstrøk samtidig som det er sentrumsnært. 

Anonymkode: d806e...5fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen deler av Tønsberg eller Nøtterøy er steder man burde unngå :) Ingen dårlige strøk eller belastede områder. 

Hvor dere ønsker å bo er jo en smakssak egentlig, mange flotte plasser både i Tønsberg og Nøtterøy. Ville tatt bilen og kjørt litt rundt, jeg. Dratt på noen visninger her og der og fått litt følelsen av hva dere kunne tenke dere. Selv oppvokst på Solvang i Tønsberg, der er det rolige boligstrøk samtidig som det er sentrumsnært. 

Anonymkode: d806e...5fc

Signerer denne. Tbg/Nøtterøy har ingen dårlige strøk :-)

Anonymkode: 6a1c7...4e1

AnonymBruker
Skrevet

Ville holdt meg unna Solvang-området og generelt sett skolekretsen rundt Byskogen skole i Tønsberg. Det er så mye mobbing der, og har vært det i flere år. Det favner et for stort sosialt område, og du har flere klikker med foreldre som mener de er bedre enn andre, og det smitter over på barna. Kjenner flere som har gått der og hatt dårlige erfaringer, og flere som har barn der som bytter skole, fordi de ikke orker det dårlige miljøet. Det er noen gode lærere der, men de får ikke gjort noe med det.

Opplever nøttlendinger og tjømlinger som mer avslappet og mindre stressa enn tønsberggenserne, og Torød-feks er et hyggelig område. Tolvsrød også er hyggelig, og der også har du en nærhet til sjøen, uten at du blir rammet om Kanalbroen streiker.

Anonymkode: 569d4...a9f

Skrevet

Jeg ville valgt Nøtterøy eller Torød området. Veldig koselige plasser.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, DizzyRonson skrev:

Jeg ville valgt Nøtterøy eller Torød området. Veldig koselige plasser.

Torød er på Nøtterøy.

Men ja, Nøtterøy er bra. Teie har godt rykte på seg, både når det gjelder nabolag og skole. Og så ligger det nær kanalbroen og Tønsberg.

Anonymkode: 2f742...76d

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Torød er på Nøtterøy.

Men ja, Nøtterøy er bra. Teie har godt rykte på seg, både når det gjelder nabolag og skole. Og så ligger det nær kanalbroen og Tønsberg.

Anonymkode: 2f742...76d

La meg omformulere meg. Nøtterøy rundt Torød området. 

Jeg har akkurat hatt I meg morfin.. Så feil er å forvent:p

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar så langt. Er det noen som kjenner til de ulike ungdomsskolene? 

Ts

Anonymkode: 3d0a5...147

AnonymBruker
Skrevet

Presterød ungdomsskole er i hvert fall helt fantastisk. Elevene der har generelt god faglig kunnskap og læringsmiljøet er bra og blir arbeidet mye med fra ledelsens /lærerene sin side. Snakker ut i fra hvordan det er der i dag, vet at det ikke var sånn superbra før, men nå er det det :)

Anonymkode: eb92f...c67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...