AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #1 Skrevet 3. juli 2016 Har en hannkatt på 2 1/2 år som plutselig har begynt å vaske seg ekstremt mye på magen, han gjør omtrent ikke noe annet når han er våken. Han vasker seg så han er helt søkkvåt i pelsen og han ser ganske rød ut på magen av det. Ellers ser det ut som han har det helt fint, han sover og spiser som vanlig og det virker ikke som han har vondt. Lurte på om det er noen andre her som har vært borti det samme, eller som aner hva det kan være? Hvis han ikke gir seg i løpet av et par dager tror jeg vi må en tur til veterinæren. Anonymkode: 92fdf...429
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #2 Skrevet 3. juli 2016 Min katt slikket av seg pelsen. Han sluttet med det da vi fjernet alle ulltepper han lå på, så jeg tenker at huden hans kanskje ble irritert av det, at det klødde. Det kan også være matallergi. Men dersom han ligger på et teppe eller en katteseng, kanskje fjerne den en ukes tid å se om han blir bedre? Anonymkode: c8955...369
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #3 Skrevet 3. juli 2016 Ville ringt dyrlegen så fort som mulig. Plutselig adferdsendring kan skyldes mye rart, å jeg ville aldri tatt sjangsen på at det er noe ufarlig (om det var min pus). Skader ikke å bare snakke med en dyrlege på tlf å høre meningen hans/hennes. Anonymkode: 82d09...7b5 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #4 Skrevet 3. juli 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Min katt slikket av seg pelsen. Han sluttet med det da vi fjernet alle ulltepper han lå på, så jeg tenker at huden hans kanskje ble irritert av det, at det klødde. Det kan også være matallergi. Men dersom han ligger på et teppe eller en katteseng, kanskje fjerne den en ukes tid å se om han blir bedre? Anonymkode: c8955...369 Han ligger stort sett i sofaen, sengen eller på gulvet, ingen tepper som jeg kan tenke meg irriterer huden. Skal ringe veterinæren i morgen for å høre hva de tenker. Anonymkode: 92fdf...429
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #5 Skrevet 3. juli 2016 Høres litt ut som allergi, men du gjør riktig i å ringe veterinær. Anonymkode: adfa0...a22
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #6 Skrevet 3. juli 2016 Du bør absolutt ringe veterinær - det kan blant annet skyldes allergi, UVI/urinstein etc. Anonymkode: 8173a...d6a
Thorn Skrevet 3. juli 2016 #7 Skrevet 3. juli 2016 Hvor lenge har det vart? Tenker som de andre at en tur til veterinær er på sin plass. Min vasket på seg sår på ryggen i forbindelse med fôrallergi, og jeg har også hørt om katter som vasker seg manisk på magen i forbindelse med fordøyelsesproblemer. Huskatta Pusus, hvis du følger ham på facebook, gjorde blandt annet det når han fikk problemer med at tarmene ikke fungerte skikkelig. Det ble en ganske alvorlig affære, men gikk heldigvis bra til slutt!
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #8 Skrevet 4. juli 2016 17 timer siden, Thorn skrev: Hvor lenge har det vart? Tenker som de andre at en tur til veterinær er på sin plass. Min vasket på seg sår på ryggen i forbindelse med fôrallergi, og jeg har også hørt om katter som vasker seg manisk på magen i forbindelse med fordøyelsesproblemer. Huskatta Pusus, hvis du følger ham på facebook, gjorde blandt annet det når han fikk problemer med at tarmene ikke fungerte skikkelig. Det ble en ganske alvorlig affære, men gikk heldigvis bra til slutt! Jeg la merke til det onsdag kveld, han hadde seg en pause i går, så jeg trodde det var gått over, men nå har han begynt igjen... Håper det ikke er noe alvorlig. Anonymkode: 92fdf...429
Thorn Skrevet 4. juli 2016 #9 Skrevet 4. juli 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg la merke til det onsdag kveld, han hadde seg en pause i går, så jeg trodde det var gått over, men nå har han begynt igjen... Håper det ikke er noe alvorlig. Anonymkode: 92fdf...429 Forhåpentligvis er det ikke det, men jeg ville ha ringt veterinæren så snart som mulig og fått det sjekket ut. Manisk vasking er ikke en god ting hos katter...
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #10 Skrevet 4. juli 2016 En av mine katter hadde også lignende problemer da han var innekatt. Det forsvant da han fikk gå ut, men kom tilbake i perioder han måtte være inne i forbindelse med flytting eller han ellers var stressa. Dyrlegen fant aldri noe fysisk grunn til vaskingen, han vasket seg til han hadde dype sår i huden... Anonymkode: 1d745...2a5
Birdo Skrevet 5. juli 2016 #11 Skrevet 5. juli 2016 Har det skjedd noen forandringer i hverdagen til pus? Gamle pusen min vasket seg som en gal, hun fikk store åpne sår. Første gang vi var hos dyrlegen så fikk vi spesialfôr fordi de trodde det var allergier. Etter tredje gangen så konkluderte de med at det var stress/psykisk vasking. Hun var ikke understimulert eller noe, så hun var bare sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå