AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #1 Skrevet 2. juli 2016 Det er en eks som skylder meg litt penger, og han bor i utlandet, så bankoverføringer krever litt flere opplysninger enn vanlig. Bl.a. adresse. Jeg har flyttet fra der jeg bodde før, og ønsker ikke at han skal vite min nye adresse. Kan jeg bare oppgi min gamle, i stedet for den nye? Tenker at det umulig kan ha stort å si, men mulig jeg tar feil. Den gamle adressen har tidligere vært registrert hos min nåværende bank. Anonymkode: 96ec4...e35
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #2 Skrevet 2. juli 2016 Hvis det er SEPA så er det egentlig bare navnet som bør være riktig. Jeg får jevnlig overføringer fra noen som ikke har adressen min i det hele tatt. Anonymkode: e2f81...efe
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #3 Skrevet 3. juli 2016 Dette regnes som dokument falsk. Kan du ikke heller låne adressen til foreldre eller venninne og skrive c/o for adressen og deres navn og adresse? Banken kan opplyse om riktig adresse dersom du ikke varsler dem om at adressen ikke skal utleveres. Dette, registrert adresse i banken, går som oftest automatisk på papirene. Anonymkode: 4f9b3...24d
ajarRun Skrevet 3. juli 2016 #4 Skrevet 3. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette regnes som dokument falsk. Kan du ikke heller låne adressen til foreldre eller venninne og skrive c/o for adressen og deres navn og adresse? Banken kan opplyse om riktig adresse dersom du ikke varsler dem om at adressen ikke skal utleveres. Dette, registrert adresse i banken, går som oftest automatisk på papirene. Anonymkode: 4f9b3...24d Tullball. Hvorfor tror du at å be om en overføring til feil adresse regnes som dokumentforfalsk? Hvilket dokument har blitt forfalsket? Adressen til foreldre eller en venninne hjelper jo på ingen måte. At vedkommende hadde en gammel adresse er enkelt å forklare. "Oi, jeg kopierte bankdetaljene fra et gammelt dokument" eller "Han må ha hatt bankdetaljene fra før". Eventuelt kan hun la være å oppgi adressen og si han vet hvor hun bor. Hvis banken din opplyser uvedkommende om din adresse burde du bytte bank og melde dem inn til Datatilsynet. Folkeregisterert adresse bruker blant annet til å identifisere deg for banken. Hvilken papirer tenker du på? Når du overfører penger til noen får du ikke dokumenter fra banken...
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #5 Skrevet 3. juli 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er SEPA så er det egentlig bare navnet som bør være riktig. Jeg får jevnlig overføringer fra noen som ikke har adressen min i det hele tatt. Anonymkode: e2f81...efe Hva er SEPA? -ts Anonymkode: 96ec4...e35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå