Gå til innhold

Anbefalt kaffemaskin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pris er (nesten) ingen hindring.

Ønsker kvalitet på produktet og tilsvarende resultat.

Ønsker å ha en såpass god kaffe at jeg kan kjenne aromaene både for seg selv og i samspill med hverandre. Kaffen skal holde seg varm lenge.

Dette gjelder kun innkjøp for filterkaffe-maskin til svart kaffe.

Anonymkode: 8c341...959

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Rebel_ skrev:

moccamaster

Enig - skal man ha god filterkaffe hjemme er det Moccamaster som gjelder. Men jeg anbefaler uansett ikke å holde den ferdige kaffen varm på trakteren, da er det bedre å helle den over på en god termokanne. (Men ikke kjøp Moccamaster som trakter rett på kanna - da blir kaffen kald før den er ferdig traktet.)

Anonymkode: 627bd...313

AnonymBruker
Skrevet

Fant ut at Kaffebrenneriet bruker en type Moccamaster, men de visste ikke hvilken, men sa at f.eks. Nille selger noe av samme ''typen'', og at de bruker 130-135 gram kaffe pr. kanne, noe som vel vil gi 13,00-13,50 liter i vann?

Spurte på et annet Kaffebrenneriet og fikk svar at hemmeligheten lå i rent utstyr, rent vann, riktig mengde, og fersk kaffe for å få fram aromaene.

Sier bare at 27 kroner for en liten kopp med svart vidunder-aroma dagen blir nesten 10 K i året, og at en investering i en maskin som faktisk fremhever aromaen, vil være mitt beste tjente på lang sikt.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fant ut at Kaffebrenneriet bruker en type Moccamaster, men de visste ikke hvilken, men sa at f.eks. Nille selger noe av samme ''typen'', og at de bruker 130-135 gram kaffe pr. kanne, noe som vel vil gi 13,00-13,50 liter i vann?

Spurte på et annet Kaffebrenneriet og fikk svar at hemmeligheten lå i rent utstyr, rent vann, riktig mengde, og fersk kaffe for å få fram aromaene.

Sier bare at 27 kroner for en liten kopp med svart vidunder-aroma dagen blir nesten 10 K i året, og at en investering i en maskin som faktisk fremhever aromaen, vil være mitt beste tjente på lang sikt.

Nille selger ikke Moccamaster. Og er du ute etter god kaffe handler du ikke trakter på Nille. 

Anonymkode: 627bd...313

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...