Gå til innhold

Bestille Isotretinoin på nett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har gått på Isotretinoin-kur en gang. Fikk utrolige resultat, men har begynt å få gradvis tilbakefall etter et par måneder uten tabletter nå.

Lurer på om det er noen som har erfaring med å kjøpe Isotretinoin (Accutane) på nett, fra England? Iso er jo reseptbelagt i Norge, men er reseptfritt i England.

Om jeg kjøper tabletter som tilsvarer en kur på under 3 mnd, vil det da bli stoppet i tollen - og kan jeg bli straffet? Eller er det lov, siden jeg bestilte det fra et land hvor medikamentet er reseptfritt?

(ps; grunnen til at jeg vil kjøpe på nett er fordi det går fortere/blir billigere, dessuten er det ikke sikkert hudlegen vil skrive det ut for meg)

Anonymkode: bd3a6...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er selvfølgelig ikke lov og det blir selvfølgelig stoppet i tollen.

Anonymkode: 8479a...35a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare stoppet dersom tollvesenet bestemmer seg for å sjekke akkurat din pakke. Og selv om de finner den så kan du bare nekte for hele greia. Hvem som helst kan jo ha bestilt den i ditt navn. Bruker du countermail så kan de ikke snoke der heller så da er det verste som kan skje at du ikke får det du betaler for.

Så spørsmålet er egentlig om du er villig til å ta den risikoen. Hadde jeg vært deg ville jeg heller forsøkt å Finn noen i Norge som solgte det. Innenlandspost blir nesten aldri sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta et enkelt svar, nei det er ikke lov. Kun preparater som er både reseptfrie og godkjent i Norge.

Jeg tviler på at du vil bli straffet, hvis du bestiller det og det blir stoppet i tollen. Jeg vil tro at dopingpreparater og stoff er det de har kapasitet til å følge opp. Men jeg vet det ikke med 100% sikkerhet.

Om det blir stoppet, kommer an på om det blir tatt ut i kontollen. Vi vet ikke sannsynligheten for at det skjer.

Isotretinoin er reseptbelagt i England også.Det er kraftige saker. Du vet ikke hva du får, når du handler på en internettside.

http://www.bad.org.uk/for-the-public/patient-information-leaflets/isotretinoin/?showmore=1&returnlink=http%3A%2F%2Fwww.bad.org.uk%2Ffor-the-public%2Fpatient-information-leaflets

In the United Kingdom isotretinoin may only be prescribed if you are under the care of a consultant dermatologist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan du prøve kremer som inneholder retinol-a. De selges uten resept i enkelte europeiske land. Du får kremer som Airol på resept i Norge, og det koster bare 150 kroner for en tube som holder i 3 måneder.

Jeg skulle tro det er lettere å få resept på en krem enn på en tablettkur. Prisen er også bra, synes du ikke?

Skin By Pom selger en retinololje for ansiktet, men det må du også bestille fra utlandet. http://skinbypom.com/collections/acne

Ellers har jeg kjøpt syrer fra Ebay, både Lactic Acid og Salicylic Acid, for å behandle huden min selv. Syrebehandliner hos hudpleier koster sykt mye. Jeg har fått åpnet pakker med syre i tollen, og de har bare lukket pakkene igjen og sendt de til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...