Gå til innhold

Blitt syk - mottar AAP, kan man søke om reduksjon på lån fra lånekassen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har flere års høyere utdannelse og dermed også en del studielån å betale tilbake på. Jeg har vært i jobb i fulltid i flere år, men har det siste året mottat AAP fordi jeg syk og har en sykdom som det mest sannsynlig tar lang tid å bli frisk av. Jeg har lest på lånekassens sider, om at man kan søke om en slags reduksjon på de månedlige avdragene jeg betaler på, men forstår ikke helt likevel hvordan jeg gjør dette. Altså, man søker og leverer dokumentasjon, men synes det er så uklart om hva man egentlig søker på, er det renter man ikke trenger å betale om man får dette innvilget (for det er jo så lite) eller hvordan er dette? 

Anonymkode: 60107...f08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan få både betalingsutsettelse og rentefritak så lenge du mottar Aap. Har fått det i flere år nå, pga jeg mottar aap.

Anonymkode: 41dc6...205

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få både betalingsutsettelse og rentefritak så lenge du mottar Aap. Har fått det i flere år nå, pga jeg mottar aap.

Anonymkode: 41dc6...205

Tusen takk for svar :)
Jeg har allerede brukt opp tre års betalingsutsettelse som man kan få når man er nyutdannet og ferdig på skole. Og har betalt ordinær regning fra lånekassen i noen år etter det. Men kanskje det er slik at man kan få betalingsutsettelse igjen hvis man mottar AAP? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar :)
Jeg har allerede brukt opp tre års betalingsutsettelse som man kan få når man er nyutdannet og ferdig på skole. Og har betalt ordinær regning fra lånekassen i noen år etter det. Men kanskje det er slik at man kan få betalingsutsettelse igjen hvis man mottar AAP? 

ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...