Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en fet hud, med en fuktfattig overhud. Bruker for tiden la roche posay fra apoteket, men har tenkt tanken på REN. 
Er denne serien god? Noen som har prøvd? Har en sensitiv hud og vil derfor unngå parfyme, men det står at det ikke er syntetisk parfyme så det er kanskje ok. Av andre problemområder føler jeg porer på nesen og sorte prikker.

Anonymkode: f37b4...dee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opp. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel forskjellig fra menneske til menneske. Tror du bare må prøve å se om den passer for deg. Jeg er veldig fornøyd med den serien, søsteren min kan ikke fordra den. 

Anonymkode: 9b78a...35e

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vel egentlig sant det. :) Hva bruker du av REN serien?
Jeg har tendens til couperose samtidig som jeg har oljete hud. Ikke lett kombinasjon. :P 
Har tidligere "tilbedt" Dermalogica, men synes 600 kr for en krem er litt stiv pris, og de kitene varer jo ikke lenge så når det finnes mye bra til en billigere penge er det jo fristende å heller bruke de.

Jeg renser huden, men må skjerpe meg å gjøre det hver kveld. Har et beroligende serum fra la roche posay som jeg begynne å bruke. Ellers må jeg finne meg en lett krem og kanskje peele av og til.

Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg er ikke så fan av renseproduktene til REN, men det er to produkter som er helt geniale til min blandingshud - nemlig Omega 3-serumet deres og Glycolactic Radiance Renewal mask. Sistnevnte passer imidlertid ikke så godt til sensitiv hud. I grunnen så har jeg ikke inntrykk av at REN passer spesielt godt til sensitiv hud. Men du må nesten bare prøve deg fram.

Skrevet

REN funket desverre ikke på meg. Jeg fikk allergiske reaksjoner av produktene deres.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en fet hud, med en fuktfattig overhud. Bruker for tiden la roche posay fra apoteket, men har tenkt tanken på REN. 
Er denne serien god? Noen som har prøvd? Har en sensitiv hud og vil derfor unngå parfyme, men det står at det ikke er syntetisk parfyme så det er kanskje ok. Av andre problemområder føler jeg porer på nesen og sorte prikker.

Jeg sverger til Paula's Choice, alle produktene er parfymefri og ikke testet på dyr. Mange av produktene er beregnet på svært sensitive hud, deriblant couperose, bla Calm serien. Jeg har selv rosacea og Calm produktene har gjort underverker for huden min. Mot sorte prikker og store porer bruker jeg 1% BHA Calm og den er fantastisk! Det er ikke den billigste serien, men heller ikke den dyreste - og det beste av alt er at den faktisk fungerer. :) 

I Norge finner du så vidt jeg vet bare Paula's Choice i salg hos https://beautywonderland.no/

Skrevet

Liker veldig godt produktene fra Mario Badescu. De har en god en som er oljefri :)

AnonymBruker
Skrevet

Fikk allergisk reaksjon av Ren-serien. Har vanligvis ikke sensitiv hud, så produktene passet tydeligvis ikke for meg. 

Anonymkode: 07be6...28f

AnonymBruker
Skrevet

Fikk også reaksjon på REN produkter. Såvidt jeg har forstått det er ikke nødvendigvis produkter med parfyme (ikke syntetisk) heller bra, fordi dette kan være eks oljer fra planter, noe som personer med sensitiv hud og evt allergi lett kan reagere på(?)

Anonymkode: 45e0e...b2c

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :-) Jeg har og tenkt på cosmica serien. Den ser god ut. Men jeg strever med om jeg skal gå for serien for kombinert hud eller fet hud. Jeg har som utgangspunkt en fet hud med sorte prikker og noe grov hud/porer. Men kviser har jeg kun på haka og det er svært få. 

Skrevet

Elsker ren-produkene, men nå har jeg ikke spesielt mye erfaring med andre produkter. Vil tro at de er som produkter flest dersom du bruker dem lenge nok til å få en virkning og er heldige med å treffe hudtypen din. 
De sorte prikkene rundt nesen og porer forsvant ikke hos meg, men de ble kraftig redusert og huden ble mye mer jevn. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, sant. :-) Er enig i at det sikkert handler om å gi det litt tid. Det er spesielt de sorte prikkene og porene som gjør at huden ser fet hud. Og jeg har en fet basishud. Men er ikke spesielt plaget med akne, bare noen få på haka. 

Så det er jevnere hud jeg er ute etter og det må være parfymefri produkter. Så nå står jeg mellom cosmica, ren eller la roche posay. Huff ikke lett dette. Og jeg aner ikke om jeg skal gå for kremer for kombinert eller fet. Har litt erfaring med at produkter for fet hud kan tørke ut. Samtidig så er jeg redd for at hvis jeg velger en krem for kombinert hud, at den skal inneholde litt for mye olje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...