AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #1 Skrevet 2. juli 2016 Heihei. Jeg og samboeren min er invitert i bryllup til søsteren hans. Vi har ikke så veldig god økonomi (studenter), og utover å si at de ønsker seg penger, har de ikke uttrykt noe særlig behov for noe som helst. Det vi da tenkte var å få en venn av meg, som er kunstner, til å tegne et litt kult portrett av dem som vi skal putte i en fin ramme. Vi får vennepris av han, og de får en fin og unik gave. Virker det som en ålreit gave, eller er det litt teit? Vi har ikke vært i så mange bryllup før, vet ikke helt hva som er vanlig/passende å gi. Anonymkode: 96692...220 1
Ananas. Skrevet 2. juli 2016 #2 Skrevet 2. juli 2016 Vanskelig å si. Det kan bli kjempesuksess eller litt krise, det kommer helt an på om brudeparet er enig i at portrettet er "litt kult" eller ei. 6
Meley Skrevet 2. juli 2016 #3 Skrevet 2. juli 2016 Syns det hører flott ut 😊 har selv gitt fotoramme med skrifta family over. Å bilde av de å ungen deres i til gave. Den var stor suksess å glede hos brudeparet
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #4 Skrevet 2. juli 2016 Noe jeg sterkt ønsket å ikke få var bilder som man MÅ ha på veggen... ikke gjør det. Anonymkode: 74e59...2ab 9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #5 Skrevet 2. juli 2016 Det kan være en kjempefin gave, men det kan også bli helt feil. Hva folk ønsker å ha på veggene sine er veldig individuelt, så med mindre brudeparet har sagt de liker verkene til denne kunstneren hadde jeg ikke turt. Selv liker jeg å stort sett ikke å få ting som kan henges på veggene, da jeg nesten uten unntak ikke kan tenke meg å ha disse gavene hengende på veggen (det enste unntaket er et stort maleri som er kjempeflott og som jeg setter stor pris på) Jeg har ei venninne som kjøpte et kostbart maleri hun likte til et brudepar en gang. Brudeparet sa rett ut at de ikke likte det, og var nesten litt fornærmet over gaven. Anonymkode: 8223e...1e8 3
FayFerner Skrevet 2. juli 2016 #6 Skrevet 2. juli 2016 I utgangspunktet en veldig kul gave, men må det være portrett? Hvis han er kunster, kan han ikke male et kunstbilde som du tror er deres smak? Hvis det blir portrett ala fra ferien på Gran Canaria, så er det jo ikke sikkert det er så fint å ha på stua. Men å få en kunster til å male et bilde er en veldig fin gave. 1
applestories Skrevet 2. juli 2016 #7 Skrevet 2. juli 2016 Jeg liker idéen veldig godt, men hadde det vært meg som mottok den ville det kommet veldig an på om dette er en gave som er forventet at de skal dekorere hjemmet sitt med eller noe mindre som de kan ta frem av og til. Hvordan man ønsker å dekorere eget hjem bør være opp til den enkelte, så det er veldig vanskelig å si om dette er noe de ville ønsket å henge opp, og om dette er noe dere ønsker at de skal gjøre. Dette blir vanskelig å svare på uten å kjenne dere. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #8 Skrevet 2. juli 2016 Tusen takk for svar Stilen hans kan minne litt om Esra Røise sin stil, om dere vet hvem hun er? Jeg føler det er veldig lett å henge på veggen, for det passer enkelt inn de fleste steder, men jeg kan selvfølgelig ta feil Angående portrettet så vil det bli tatt utgangspunkt i et portrett de selv har tatt, og liker veldig godt, men ikke har i annet enn kjempedårlig instagram-kvalitet. Så jeg tenkte det kanskje var hyggelig å få det litt større, litt mindre kornete osv Hva tror dere? Anonymkode: 96692...220 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #9 Skrevet 2. juli 2016 Til vårt bryllup fikk vi en tegning av oss begge. Jeg likte ikke fotografiet som hadde blitt brukt til å tegne etter, så da falt natulig nok ikke tegningen i smak heller. Vedkommende er over gjennomsnittlig flink til å tegne, men langt fra "henge på veggen"-flink. Anonymkode: 1c447...ff8
Lofilteret Skrevet 2. juli 2016 #10 Skrevet 2. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar Stilen hans kan minne litt om Esra Røise sin stil, om dere vet hvem hun er? Jeg føler det er veldig lett å henge på veggen, for det passer enkelt inn de fleste steder, men jeg kan selvfølgelig ta feil Angående portrettet så vil det bli tatt utgangspunkt i et portrett de selv har tatt, og liker veldig godt, men ikke har i annet enn kjempedårlig instagram-kvalitet. Så jeg tenkte det kanskje var hyggelig å få det litt større, litt mindre kornete osv Hva tror dere? Anonymkode: 96692...220 Jeg hadde blitt kjempeglad for det! Og du vet jo at de liker bilde. Om det ikke er et stuebilde, er det jo fint å ha på soverommet e.l. Go for it!! 2
neidaså Skrevet 2. juli 2016 #11 Skrevet 2. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar Stilen hans kan minne litt om Esra Røise sin stil, om dere vet hvem hun er? Jeg føler det er veldig lett å henge på veggen, for det passer enkelt inn de fleste steder, men jeg kan selvfølgelig ta feil Angående portrettet så vil det bli tatt utgangspunkt i et portrett de selv har tatt, og liker veldig godt, men ikke har i annet enn kjempedårlig instagram-kvalitet. Så jeg tenkte det kanskje var hyggelig å få det litt større, litt mindre kornete osv Hva tror dere? Anonymkode: 96692...220 Digger bildene til Esra Røise, hadde blitt veldig glad for en sånn gave. 3
Gjest Birti Skrevet 2. juli 2016 #12 Skrevet 2. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar Stilen hans kan minne litt om Esra Røise sin stil, om dere vet hvem hun er? Jeg føler det er veldig lett å henge på veggen, for det passer enkelt inn de fleste steder, men jeg kan selvfølgelig ta feil Angående portrettet så vil det bli tatt utgangspunkt i et portrett de selv har tatt, og liker veldig godt, men ikke har i annet enn kjempedårlig instagram-kvalitet. Så jeg tenkte det kanskje var hyggelig å få det litt større, litt mindre kornete osv Hva tror dere? Anonymkode: 96692...220 Når dere har valgt et bilde dere vet de liker, så synes jeg det er en kjempeflott gave! Veldig personlig! :-)
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #15 Skrevet 3. juli 2016 Ikke gjør det. Man føler seg bare forpliktet til å ha dem på veggen i flere tiår da. Det er heller ikke sikkert at stilen passer dem. Noen er veldig nøye på dette med stil, og skal for eksempel kun ha hvite interiørgjenstander i huset sitt. Så også på veggene. Jeg derimot, må ha noen ordentlige farger. Og jeg vil bestemme fargene selv, ut fra ren lyst og smak. Har det derfor som en hovedregel at jeg aldri kjøper interiørgjenstander til folk. Anonymkode: a5adc...e3c 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #16 Skrevet 3. juli 2016 Hele meg skriker nei, selv om jeg har lyst å være positiv på dine vegne. Det å gi kunst i gave, spesielt til bryllup, er skrekkelig dårlig ide, med mindre brudeparet selv har sagt de ønsker seg bilde av den og den. Det er ingen bytterett, man er forpliktet til å late som om man blir glad og ha bildet på veggen i lange tider, og fordi man er forpliktet til å bli begeistret risikerer man å få mer kunst i årene fremover "for dere likte jo det til bryllupet så godt". Blæh! Dropp det. Det innvolverer forresten alt i henge opp kategorien; klokkestreng, åkle, gjøkur, bestefarsklokke og bilder. Anonymkode: 6fa9e...8af 2
Ella1 Skrevet 3. juli 2016 #17 Skrevet 3. juli 2016 Hadde elsket det dersom det er i den stilen du nevner. Så lenge det er i en nøytral til/farge så vil det nok havne på veggen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå